«مردم در روی زمین برای کامیاب شدن یک چیز کم دارند و آن اعتماد به یکدیگر است؛ ولی این دانش برای کسانی که قلبی کوچک و روحی پست دارند و جز قانون سود شخصی هیچ قانونی نمی شناسند، دسترس پذیر نیست.» فارس پورخطاب هراتی

والاترین کاربرد نویسندگی این است که آزمون را به دانایی فرارویاند! ایگناتسیو سیلونه

۱۳۹۹ مهر ۲۵, جمعه

به سر تا پای چنین جهانی که شماری تروریست تبهکار بر آن فرمان می رانند، باید رید! ـ بازانتشار

ریشخندآمیزتر از این نمی شود که آن لات بی همه چیز «یانکی»: «دونالد ترامپ» که حتا یک جمله ی ساده را نمی تواند درست بر زبان آورد یا بنویسد، همه کاره ی جهان می شود؛ چراغ سبز و سرخ و نارنجی برای این و آن روشن و خاموش می کند و این موش پفیوز ترک با جراغ سبز آن مادربخطا، ده ها یا شاید سدها تن از آن میان، خودِ سربازان ترک را بخاک و خون می کشد و آن را «عملیات چشمه همزیستی آشتی جویانه (صلح)» می نامد و سپس در بند و بستی از پیش برنامه ریزی شده، این هر دو تروریست که دیگران را تروریست می نامند، می خواهند تا دیگران سرزمین مادری خود را پشت سر بگذارند و سی چهل کیلومتر آنسوتر بروند تا موش پفیوز مادربخطا آرام گیرد! بماند که سی چهل کیلومتر آنسوتر، نه آن لات بی همه چیز و نه این موش مادربخطا، حتا اگر از هوده ی چنین گفتار و کردار تبهکارانه ای برخوردار باشند که نیستند، برای آن ها خانه و کاشانه و آب و برق و ... از پیش فراهم نکرده اند که بتوانند چنین گُهی نوشِ جان کنند! و البته، نه شاید همه که بسیاری نیک می دانند که همه ی این ها بهانه ای نه تنها برای سرکوب توده های مردم کردستان که سرکوب توده های مردم ترکیه، دامن زدن به ملّی گرایی، نفرت پراکنی و شکستن پیوندهای دوستی میان خلق ها و ملت های منطقه که بسیاری از آن ها از دیدگاه تاریخی، پاره تن یکدیگر نیز هستند و از همه برجسته تر، سرکوب جنبش های فزاینده ی توده ای در همه جاست

ریشخندآمیزتر از این نمی شود که پس از انجام چنین تبهکاری بزرگی و پَرپَر نمودن برومندترین جوانان مردم که هنوز پایانی بر آن نیست، این مادربخطا به آن موش مادربخطاتر از خودش، پیام شادباش می فرستد و تبهکاری انجام شده را «رهایی جان میلیون‌ها تن» جا می زند (گزارش زیر). همزمان، «مولود جاکش ‌اوغلو» نیز با هر دو پا به میانِ نمایش تبهکارانه و ریشخندآمیزِ «چشمه ی بخون آغشته ی همزیستی آشتی جویانه» می پرد و چنین یاوه ای می بافد:
«ما عملیات را وامی نهیم ... ما تنها می‌توانیم یورش ها را تا هنگامی که همه ی آخشیج های [در گزارش: «عناصر»] تروریستی از این منطقه واپس بشینند، بایستانیم.» (همانجا  با ویرایش و پارسی نویسی درخور از اینجانب:  ب. الف. بزرگمهر) گویی، مردم آن منطقه و گل های سر سبدشان که در کالبد ساختاری نوین، همزیستی آشتی جویانه ی بیمانند و نمونه ای در جهان، میانِ کرد و ترکمن و عرب و هر ملیتی دیگر پدید آورده اند، هرزه گیاهانِ باغچه ی پشت خانه ی آن پفیوزِ فرمانبرِ عرّدوخانند که باید آن ها را واچین (وجین) نمود و دور ریخت یا جلوی بَزهای «جاکش اوغلو» ریخت تا نوش جان کنند!

خوب! چه باید گفت و چکار باید نمود؟! روشن تر از روز است که چنین جهانی، شایان زندگی آبرومندانه، ارزشمند و برابرهوده ی آدمیان که در آن، همه ی خلق ها و ملت های جهان در کنار یکدیگر، همزیستی آشتی جویانه داشته و آدمی و همراه با آن، زیست بومِ دگردیسیده و رو به نابودی جانی دوباره یابد، نیست. آفرینش چنان جهانی جز با نابودی سرمایه داری زمینگیر شده و برپایی سوسیالیسم ـ و این بار در گستره ی جهانی! ـ شدنی نیست.

تا آفرینش چنان جهانی، باید به سر تا پای چنین جهانی که شماری تروریست بی پدر مادر بر آن فرمان می رانند، رید و سیفون را هم کشید تا همه ی آن جَک و جانورانِ تبهکار به همان گندابی رهسپار شوند که خود، بیش از دیگران در پدیداری آن نقش داشته اند!

ب. الف. بزرگمهر   ۲۶ مهر ماه ۱۳۹۸

https://www.behzadbozorgmehr.com/2019/10/blog-post_74.html 

***

پنس: آمریکا و ترکیه بر سر آتش‌بس در شمال سوریه به توافق رسیدند

مایک پنس، معاون رئیس جمهوری آمریکا که به ترکیه سفر کرده است، شامگاه پنج‌شنبه ۲۵ مهر پس از دیدار با رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری این کشور، اعلام کرد دو طرف بر سر آتش‌بس در شمال شرق سوریه به توافق رسیدند.

آقای پنس در نشستی خبری در محل سفارت آمریکا در آنکارا گفت عملیات نظامی ترکیه به مدت ۱۲۰ ساعت [معادل پنج روز] متوقف می‌شود تا شبه‌نظامیان کرد از «خط تعیین‌شده» یعنی ۳۲ کیلومتری مرز عقب‌نشینی کنند و پس از آن، عملیات پایان خواهد یافت.

با این حال دقایقی پس از انتشار گفته‌های مایک پنس، وزیر خارجه ترکیه گفت «این آتش‌بس نیست» بلکه فقط «توقف موقت عملیات» است.

مولود چاووش‌اوغلو در نشستی خبری در استانبول گفت: «ما عملیات را تعلیق می‌کنیم ... ما فقط می‌توانیم حملات را تا زمانی که تمامی عناصر تروریستی از این منطقه عقب‌نشینی کنند متوقف کنیم».

ترکیه شبه‌نظامیان کرد موسوم به «یگان‌های مدافع خلق» را «سازمان تروریستی» می‌خواند و «منطقه امن» خود را عمق ۳۰ تا ۳۵ کیلومتری در خاک سوریه تعریف کرده است.

 

همزمان با نشست خبری مایک پنس در آنکارا، دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا، توافق با ترکیه را به معنای «نجات جان میلیون‌ها» نفر دانست و در پیامی توئیتری از رجب طیب اردوغان و همچنین از مایک پنس و مایک پومپئو تشکر کرد.

 

برگرفته از تارنگاشت دروغپردازِ و بی هیچگونه مسوولیتِ اخلاقیِ وابسته به وزارت امور خارجی یانکی ها: «رادیو فردا»  ۲۶ مهر ماه ۱۳۹۸ (کم ترین انگیزه ای برای ویرایش این گزارش نداشتم.  ب. الف. بزرگمهر)

هیچ نظری موجود نیست:

برداشت و بازنویسی درونمایه ی این تارنگاشت در جاهای دیگر آزاد است. خواهشمندم، خاستگاه را یادآوری نمایید!
از «دزدان ارجمند اندیشه و ادب» نیز خواهشمندم به شاخه گلی بسنده نموده، گل را با گلدان یکجا نربایند!

درج نوشتارهایی از دیگر نویسندگان یا دیگر تارنگاشت ها در این وبلاگ، نشانه ی همداستانی دربست با آنها نیست!