«مردم در روی زمین برای کامیاب شدن یک چیز کم دارند و آن اعتماد به یکدیگر است؛ ولی این دانش برای کسانی که قلبی کوچک و روحی پست دارند و جز قانون سود شخصی هیچ قانونی نمی شناسند، دسترس پذیر نیست.» فارس پورخطاب هراتی

والاترین کاربرد نویسندگی این است که آزمون را به دانایی فرارویاند! ایگناتسیو سیلونه

۱۳۹۳ اردیبهشت ۱۱, پنجشنبه

طبقه کارگر ایران، پیشرو در پیکار طبقاتی!


با همه ی فشار‌های امنیتی، گردهمایی فردا ۱۱ اردیبهشت در برابر وزارت کار از ساعت ۱۰ تا ۱۲ برگزار خواهد شد!

به گزارش «اتحادیه آزاد کارگران ایران»، روز شنبه گذشته، هماهنگ کنندگان تومار چهل هزار نفری کارگران با‌ دادن نامه ای به «وزارت کار» اعلام کردند از ساعت ۱۰ تا ۱۲ ظهر ۱۱ اردیبهشت، «روز جهانی کارگر» در اعتراض به قانون شکنی های دولت و وزارت کار، دست به گردهمایی اعتراضی در محل وزارت کار خواهند زد.

متن کامل این نامه که صبح شنبه به شماره ۱۴۷۸۴ و تاریخ ۶/۲/۹۳ در دبیرخانه «وزارت کار» به ثبت رسید به شرح زیر است:
قانون شکنی و تحمیل ستم معیشتی بر کارگران باید بفوریت متوقف گردد

به آقای علی ربیعی وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی

قانون شکنی را بس کنید و به وظیفه خود نسبت به اجرای ماده ۴۱ قانون کار عمل نمائید. آقای وزیر! این چند کلمه تمامی آن چیزی است که میلیونها کارگر در سراسر کشور مصرانه خواهان آن هستند و ما با طومار چهل هزار نفری دو سال است آنرا فریاد میزنیم. مطلقا نیازی به توضیح نیست که زندگی و معیشت ما کارگران در نتیجه قانون شکنی‌ها و سیاستهای ضد کارگری دولتهای پیشین و دولت فعلی در چه شرایط فلاکتباری قرار دارد و ما برای پایان دادن به این وضعیت در طول دوسال گذشته چه تعداد نامه نوشته ایم و یا چه تعداد تجمع برای تحقق خواستهایمان برگزار کرده ایم تا گوش شنوائی برای عمل به قانون و پایان دادن به ستم معیشتی بر ما کارگران پیدا شود.

آقای روحانی در کارزار انتخاباتی‌اش وعده افزایش مزد را بر اساس قانون داد اما نه تنها کاری برای جبران بیش از ۷۰ درصد افت قدرت خرید کارگران در دو سال گذشته که آمارهای حکومتی بر آن اذعان دارند صورت نگرفت بلکه شورایعالی کار در رویکردی ستم گرانه، آنهم در شرایطی که اجرای مرحله دوم قطع سوبسیدها هزینه‌های زندگی را کمر شکن تر خواهد کرد، حداقل مزد را بیش از ده درصد زیر خط تورم برای سالجاری تعیین نمود. ما کارگران در این رابطه طی نامه‌ای در روز ۲۷ اسفند ماه سال گذشته نسبت به تبعات تحمیل چنین وضعیت فلاکتباری بر خود و خانواده‌هایمان شما را آگاه کردیم و خواهان تجدید نظر اساسی در حداقل مزد مصوب تا پایان فروردین ماه شدیم اما حاصل این نامه، نه رسیدگی به خواست بر حق و قانونی ما، بلکه افزایش هزینه‌های زندگی و بر باد رفتن همان ۲۵ درصد افزایش حداقل مزد در روزهای اول سال شد. لذا، ما همانطور که در نامه قبلی قید کرده بودیم با اتکا به حقوق انسانی خود و قوانین پایه‌ای کشور در مقابل قانون شکنی‌های دولت و برای تحقق خواستهایمان دست به اعتراض خواهیم زد و ساعت ۱۰ صبح تا ۱۲ ظهر ۱۱ اردیبهشت روز جهانی کارگر به مناسبت این روز بزرگ و تاریخی با تجمع در محل وزارت کار، رسیدگی به خواستهایمان و پایان دادن به ستم معیشتی بر خود را فریاد خواهیم زد.

از طرف هماهنگ کنندگان طومار اعتراضی چهل هزار نفری کارگران در تهران: جعفر عظیم زاده، پروین محمدی، شاپور احسانی راد

۶ اردیبهشت ماه ۱۳۹۳

خبر‌های تکمیلی نشان از دستگیری ۲ تن از هماهنگ کنندگان طومار اعتراضی چهل هزار نفری، جعفر عظیم زاده و جمیل محمدی, در روز ۱۰ اردیبهشت ماه دارند. همچنین «اتحادیه آزاد کارگران» خبر داده که ماموران به خانه ی خانم پروین محمدی هم مراجعه کرده، اما موفق به دستگیری او نشده اند.

جعفر عظیم زاده، جمیل محمدی و پروین محمدی از جمله کسانی هستند که به گردهمایی کارگران در برابر وزارت کار فراخوان داده اند. «اتحادیه ی آزاد کارگران ایران» اعلام کرده است، با وجود بازداشت امروز کنشگران کارگری، گردهمایی فردا در برابر وزارت کار برگزار خواهد شد.


از «گوگل پلاس» با اندک ویرایش و پارسی نویسی درخور از اینجانب؛ برنام نوشتار از آنِ من است.   ب. الف. بزرگمهر

هیچ نظری موجود نیست:

برداشت و بازنویسی درونمایه ی این تارنگاشت در جاهای دیگر آزاد است. خواهشمندم، خاستگاه را یادآوری نمایید!
از «دزدان ارجمند اندیشه و ادب» نیز خواهشمندم به شاخه گلی بسنده نموده، گل را با گلدان یکجا نربایند!

درج نوشتارهایی از دیگر نویسندگان یا دیگر تارنگاشت ها در این وبلاگ، نشانه ی همداستانی دربست با آنها نیست!