«مردم در روی زمین برای کامیاب شدن یک چیز کم دارند و آن اعتماد به یکدیگر است؛ ولی این دانش برای کسانی که قلبی کوچک و روحی پست دارند و جز قانون سود شخصی هیچ قانونی نمی شناسند، دسترس پذیر نیست.» فارس پورخطاب هراتی

والاترین کاربرد نویسندگی این است که آزمون را به دانایی فرارویاند! ایگناتسیو سیلونه

۱۳۹۹ مرداد ۱۷, جمعه

ریشخندِ نظامِ خرموش پرور از سوی نماینده ی پیشین مجلس فرمایشی

اکبر اعلمی، نماینده تبریز در مجلس ششم و هفتم، در انتقاد از سیاست‌های اخیر دولت در قبال کرونا به ‌طنز و کنایه در كانال تلگرام خود نوشت:
رهنمودهای مُشَعشَعِ اخیر برخی مقام‌های ایرانی، دانشمندان جهان را به تکاپو واداشت و آن‌ها در تحقیقاتی که به عمل آوردند، متوجه رفتار جالبی از ویروس کرونا شدند. این تحقیقات نشان می‌دهد که ویروس‌ها در مراسم شادی و زمان پخش موسیقی به رقص و پایکوبی می‌پردازند و همین تحرکات زیاد آنان باعث انتقال بیماری می‌شود؛ اما در زمان برگزاری کنکور، ویروس‌ها عمیقا به فکر فرو می‌روند و در عزاداری‌ها نیز در گوشه‌ای نشسته و قمه می‌زنند و مطلقا کاری به کار ما ندارند. از این‌رو، این دانشمندان به سازمان بهداشت جهانی توصیه کرده‌اند که از مردم جهان بخواهند برای مقابله با ویروس کرونا تا می‌توانند آنها هم مراسم کنکور و عزاداری برگزار کنند. با این‌حال، این دانشمندان همچنان تاکید می‌کنند که از برگزاری هرگونه مراسم عروسی یا حضور در تئاتر و سینما جدا خودداری کنند. و ضمنا به مقامات کشور‌های جهان سوم هشدار داده‌اند که به‌دلیل حساسیت کرونا ویروس نسبت به مسوولان و مدیران و خانواده‌های‌شان، استثنائا آن‌ها فقط از طریق ویدئوکنفرانس در مراسم عزاداری مشارکت کنند و اگر فرزندان‌شان نیز قصد شرکت در کنکور را دارند، فعلا ایثار کرده و برای حفظ امنیت دیگران از حضور در کنکور خودداری کنند تا در آینده به‌پاس این خدمات‌شان، بدون کنکور وارد دانشگاه شوند!

برگرفته از «بهار»  دهم امرداد ماه ۱۳۹۹

این گزارش، تنها در نشانه گذاری ها از سوی اینجانب ویرایش شده است.  ب. الف. بزرگمهر

هیچ نظری موجود نیست:

برداشت و بازنویسی درونمایه ی این تارنگاشت در جاهای دیگر آزاد است. خواهشمندم، خاستگاه را یادآوری نمایید!
از «دزدان ارجمند اندیشه و ادب» نیز خواهشمندم به شاخه گلی بسنده نموده، گل را با گلدان یکجا نربایند!

درج نوشتارهایی از دیگر نویسندگان یا دیگر تارنگاشت ها در این وبلاگ، نشانه ی همداستانی دربست با آنها نیست!