«مردم در روی زمین برای کامیاب شدن یک چیز کم دارند و آن اعتماد به یکدیگر است؛ ولی این دانش برای کسانی که قلبی کوچک و روحی پست دارند و جز قانون سود شخصی هیچ قانونی نمی شناسند، دسترس پذیر نیست.» فارس پورخطاب هراتی

والاترین کاربرد نویسندگی این است که آزمون را به دانایی فرارویاند! ایگناتسیو سیلونه

۱۳۹۹ مرداد ۲۲, چهارشنبه

اینک دو مزیّتِ بزرگ این ویروس جلوی چشم تان است ... ـ بازانتشار

ما پیش تر پیدا شدن سر و کلّه ی این ویروس را چون عطیه ای الهی به فال نیک گرفتیم و به پیشواز آن رفتیم؛۱ بحمدلله سفرهای هوایی ماهان کارساز بود۲ و برادران دست اندر کار، زیر نام دانشجو و پژوهشگر و اینا آن را یواشکی به ولایت مان آوردند تا ما هم چون برخی دیگر کشورها از برکات آن بهره مند شویم. ما که از کار این برادران بویژه در پنهانکاری های بایسته برای چندین ماه، بسیار خشنودیم و انشاء الله خدای تبارک و تعالی نیز از همگی شان خرسند بوده و جایی سزاوار هر یک در بهشت برین عنایت فرماید! همان هنگام از ترس آنکه برخی از بی بصیرت های دست اندر کار نظام، ذوق زده شده، گندِ کار را بالا بیاورند و آبروی نظام مقدس مان را باری دیگر به باد دهند از مزیت های این «ویروس منحوس»۳ چیزی نگفتیم و تنها بر پایه ی شنیده ها به این بسنده کردیم که بگوییم:

«... باید تحقیق و تفحص نمود که چگونه می توان از این ویروس بگونه ای آماجمند و سمتگیری شده سود برد تا ازین پس دوست را از دشمن بازشناسد»۴ و در پی افزودیم:

«...این ویروس در سرشت خود تا اندازه ای دوست و دشمن را می شناسد و سراغ آن ها که بحمدلله خوب می خورند و خوب می خوابند و خوب می گایند و مزاج هاضمه شان نیز خوب کار می کند، کم تر می رود. ... از همین زمینه باید برای سمتگیری بهتر آن سود برد و از آن، ویروسی دست آموز بر پایه ی ՛طبّ اسلامی՝ ساخت.»۵

 اینک دو مزیّتِ بزرگ این ویروس جلوی چشم تان است و این برادر مسوول شهرداری بهبهان، آن را به نحو احسنت به اجرا درآورده است:۶

هرگاه اوضاع قاراشمیش شد و دیدید که مهارِ کارها از دست می رود، روشن است که پای این «ویروس منحوس» در کار است و باید با شتاب خیابان ها را از هر جنبنده ای پاک کرد؛ هر جنبنده ای هم که پای در خیابان نهاد، روشن است که بیمِ دچار شدن به ویروس «کیر  و اینا»۷ را دستکم می گیرد یا قصد به کشتن دادن خود و رهسپار شدن به «جهان باقی» را دارد؛ در چنین موردهایی، وظیفه ی دینی و الهی برادرانِ آتش به اختیار، کمک به آن ها در نیل به مقصود است. همچنین، امروز از زبان «تدروس آدانوم چراغِ گِردسوز» یا یکی دیگر از همکارانش در آن سازمان بهداشت وابسته به «سپرده پرداختِ دروازه»۸ به ما رسانده اند که این ویروس به این زودی ها رفتنی نیست.۹ این خبر خوشی است؛ و انشاء الله برادران همه ی کوشش خود را برای ماندگاری هر چه بیش تر آن در این ولایت آشوبزده بکار گیرند تا از شرِّ اشرار و اغتشاشگران آسوده شویم. پیشبرد این امر، علی الخصوص در منطقه های نفتخیز و دور و بر چاه های نفت، مهم تر است. ما باید با پاکسازی این مناطق به «جامعه جهانی» نشان دهیم که خودمان بلدیم چه‌جوری عمل بکنیم تا امنیت استخراج و جابجایی نفت تأمین شود؛ وگرنه، آن ها ما را پشت در نگه می دارند۱۰ و اگر برای باز نمودن در زور بکار بریم، چه بسا انگشتان مان را لای در بگذارند و چلاق تر شویم.

 از زبان «کیر خر نظام خرموشی» در گفتگوی خودمانی با تنی چند از «سربازان جان ننه شان گمنام نظام»:  ب. الف. بزرگمهر   ۲۷ اردی بهشت ماه ۱۳۹۹

https://www.behzadbozorgmehr.com/2020/05/blog-post_55.html

 پی نوشت:

 ۱ ـ «... ما گسترش این ویروس را به فال نیک می گیریم و به آن، چون عطیه ای الهی برای کم کردن باز هم بیش ترِ عوام النّاسِ سرِ خر نظام می نگریم.» از زبان «کیر خر نظام خرموشی»:  ب. الف. بزرگمهر، دوم بهمن ماه ۱۳۹۸ ، برگرفته از یادداشتِ «بیخود دنبال منشاء این ویروس نگردید!»

https://www.behzadbozorgmehr.com/2020/02/blog-post_21.html

 ۲ ـ «دکتر مارک رایان، رییس یکی از بخش های ՛سازمان بهداشت جهانی՝ در پاسخ به پرسشی درباره ی ضریب ۱۰ درصدی مرگ دچارشدگان به ویروس ՛کرونا՝ در ایران گفت:

این نشان می‌دهد که این ویروس بیشتر از آنچه در آمارهای رسمی گفته می‌شود، در آن کشور گسترش یافته است. بیشترین گمانه این است که این ویروس بدون آنکه بازشناخته شود به ایران رفته و درازا و پهنای دچار شدگی  به آن بگمان بسیار، گسترده‌تر از آن است که می پنداریم. بگمانم دور از ذهن است که شَوَند شمار بالای باره های مرگ در ایران، ناتوانی در درمانی باشد؛ بیشتر هماوند با پایش (کُنترل) و بازشناخت (تشخیص) دچارشدگان است.» برگرفته از «رادیو فردا»  هشتم اسپند ماه ۱۳۹۸ (با ویرایش، پارسی و پاکیزه نویسی درخور از اینجانب:  ب. الف. بزرگمهر)

 برگرفته از پانوشتِ یادداشتِ «چرا پروازهای ՛هواپیمایی ماهان՝ پی گرفته شد؟»  ب. الف. بزرگمهر   ۱۱ اسپند ماه ۱۳۹۸

https://www.behzadbozorgmehr.com/2020/03/blog-post.html

 ۳ ـ «... ان‌شاءالله زودتر کلک این ویروس منحوس گرفته بشود [گرچه، آماج سخن «حضرت بصیرت العظما» کنده شدن کَلَک ان است؛ پیری است و خرفتی!] ان‌شاءالله ...»

 برگرفته از «تارنگاشت مُعَظَّم لله» هشتم اسپند ماه ۱۳۹۸ (افزوده های درون [ ] از آنِ من است.  ب. الف. بزرگمهر) و درج شده در یادداشتِ «کَاَنَّهُ بی بصیرتی مطلق است!» ب. الف. بزرگمهر  هشتم اسپند ماه ۱۳۹۸

https://www.behzadbozorgmehr.com/2020/02/blog-post_96.html

 ۴ ـ «انشاء الله با دستی پر از ویروسی دست آموز نزد ما بیایید»  ب. الف. بزرگمهر   دهم اسپند ماه ۱۳۹۸

https://www.behzadbozorgmehr.com/2020/02/blog-post_70.html

 ۵ ـ همانجا

 ۶ ـ ویدئوی پیوست، برگرفته از «تلگرام اتحادیه آزاد کارگران ایران»  ۲۵ اردی بهشت ماه ۱۳۹۹ (نامگذاری از آن من است.  ب. الف. بزرگمهر)

۷ ـ «... نام کامل علمی آن بر اساس ՛طبّ اسلامی՝، ՛کیر و اینا՝ست که کوتاه شده ی آن را در رسانه ها بکار می برند

 از زبان «کیر خر نظام خرموشی»:  ب. الف. بزرگمهر، دوم بهمن ماه ۱۳۹۸ ، برگرفته از یادداشتِ «بیخود دنبال منشاء این ویروس نگردید!»

https://www.behzadbozorgmehr.com/2020/02/blog-post_21.html

 ۸ ـ کَاَنَّهُ آقا چون مانند خودمان دلبستگی بسیاری بزبان شیرین پارسی دارند، نام آن "آقای نیکوکار" را نیز به پارسی برگردانده اند که در اینجا از بخت خوب، چنانچه آن «چراغ گردسوز» را بدیده بگیرید، چندان ناهماوند نیز نیست.

 ۹ ـ «این گمانه که این ویروس به ویروسی همه‌گیر، بومی و همیشگی در همه جا دگردیسد و هرگز از میان نرود، شدنی است ... بگمانم باید واقع بین باشیم و مپنداریم که کسی می‌تواند پیش‌بینی کند این بیماری چه هنگام از میان خواهد رفت. بگمانم نویدی در کار نیست و تاریخی را نمی‌توان روشن نمود ...»

برگرفته از تارنگاشت دروغپردازِ و بی هیچگونه مسوولیتِ اخلاقیِ وابسته به وزارت امور خارجی یانکی ها: «رادیو فردا» ۲۵ اردی بهشت ماه ۱۳۹۹ (با ویرایش، پارسی و بازنویسی درخور برگردانی نارسا از اینجانب:  ب. الف. بزرگمهر)

۱۰ ـ یکی از گفته های پرسش برانگیزِ چند سال پیشِ این مردک نیرنگباز:

«... بلدیم چه‌جوری عمل بکنیم که بعد آنها نتوانند جمهوری اسلامی را پشت در نگه دارند. این را مسوولین نظام جمهوری اسلامی بلدند که چه جوری عمل بکنند»

 علی خامنه ای در دیدار اعضاى «مجلس خبرگان رهبرى»، پس از برگزاری هفدهمین همایش آن مجلس

 ویدئوی پیوست: اینک دو مزیّتِ بزرگ این ویروس جلوی چشم تان است


هیچ نظری موجود نیست:

برداشت و بازنویسی درونمایه ی این تارنگاشت در جاهای دیگر آزاد است. خواهشمندم، خاستگاه را یادآوری نمایید!
از «دزدان ارجمند اندیشه و ادب» نیز خواهشمندم به شاخه گلی بسنده نموده، گل را با گلدان یکجا نربایند!

درج نوشتارهایی از دیگر نویسندگان یا دیگر تارنگاشت ها در این وبلاگ، نشانه ی همداستانی دربست با آنها نیست!