«مردم در روی زمین برای کامیاب شدن یک چیز کم دارند و آن اعتماد به یکدیگر است؛ ولی این دانش برای کسانی که قلبی کوچک و روحی پست دارند و جز قانون سود شخصی هیچ قانونی نمی شناسند، دسترس پذیر نیست.» فارس پورخطاب هراتی

والاترین کاربرد نویسندگی این است که آزمون را به دانایی فرارویاند! ایگناتسیو سیلونه

۱۳۹۴ فروردین ۲۷, پنجشنبه

خط قرمزی لگدمال شده که هر روز بیش تر به زرد و قهوه ای می گراید!

از کوبانی پشتیبانی می کنید؟! می خواهید اعصاب ما را که به اندازه ای بسنده از دست «شیطان بزرگ»، خط خطی شده، گُه مرغی تر کنید؟!

دو کنشگر کارگری در سنندج به ۵ ماه زندان و ۳۰ ضربه شلاق محکوم شدند

دو تن از نمایندگان قانونی کارگران نانوایی‌های سنندج به ۵ ماه زندان تعزیری و ۳۰ ضربه شلاق محکوم شدند. محکومیت این دو کنشگر کارگری با نظر مثبت قاضی به ۵ سال زندان تعلیقی دگر شده است.

آقایان «یدالله صمدی» و «اقبال شبانی» که به ترتیب دبیر و بازرس انجمن صنفی کارگران خبازی‌های سنندج و حومه هستند در ابتدای بهمن ماه سال گذشته به اتهام «اخلال در نظم» در «دادگاه انقلاب و جزایی» سنندج محاکمه شده‌اند.

رای محکومیت این دو کنشگر کارگری در پایان اسفند ماه سال گذشته ابلاغ شده، ولی تاکنون در اختیار آن ها قرار نگرفته است.

آنگونه که آقایان صمدی و شبانی می‌گویند، دادستان پس از گردهمایی گروهی از مردم سنندج در تاریخ ۱۶ مهر سال گذشته در پشتیبانی از پایداری مردم کوبانی در سوریه علیه یورش های «گروه داعش» از آنها شکایت کرده است.

بر بنیاد این گزارش، دادستان در روز محاکمه مدعی شده، تصویرهایی در اختیار دارد که نشان می‌دهد این دو کنشگر کارگری در گردهمایی یاد شده حاضر بوده‌اند؛ ولی تصویرهای ادعا شده در دادگاه به نمایش درنیامده‌اند. از سویی آقایان صمدی و شبانی مدعی‌ شده‌اند همزمان با گردهمایی یاد شده به همراه سایر اعضا در جلسه هیات مدیره «انجمن صنفی کارگران خبازی‌های سنندج و حومه» شرکت کرده‌ بودند و برای پایوری این ادعا، دستِکم چهار گواه دارند که در آن نشست حضور داشته اند.

آقای صمدی در این باره گفته [است که] بار اولی که به منظور بازجویی فراخوانده شده، گمان می برده دلیل فراخوانی وی، شرکت در گردهمایی های صنفی کارگران نانواست.

رای «دادگاه بدوی»* آقایان صمدی و شبانی پس از نخستین نشست محاکمه و بدون احضار گواهان صادر شده است. این دو کنشگر کارگری بر آنند (قصد دارند) به رای صادر شده اعتراض کنند.

«ایلنا»    ۲۶ فروردین ماه ۱۳۹۴

این گزارش از سوی اینجانب، ویرایش و پارسی نویسی شده است. برنام، زیر برنام و افزوده های درون [ ] نیز از اینجانب است.     ب. الف. بزرگمهر

* بگمانم همان تازیان لُخت و پَتی عربستان را می گوید که هر یک چوبدستی در کف یا دستِ بالا خنجر یا شمشیری به کمر می بسته اند و اکنون نوادگان شان در این دادگاه ها به کار گرفته شده اند.   ب. الف. بزرگمهر

پارسی نویسی:

بجای «قصد [کاری یا چیزی] داشتن» می توان از آمیخته واژه ی زیبای پارسی: «بر آن بودن» سود برد.    ب. الف. بزرگمهر

هیچ نظری موجود نیست:

برداشت و بازنویسی درونمایه ی این تارنگاشت در جاهای دیگر آزاد است. خواهشمندم، خاستگاه را یادآوری نمایید!
از «دزدان ارجمند اندیشه و ادب» نیز خواهشمندم به شاخه گلی بسنده نموده، گل را با گلدان یکجا نربایند!

درج نوشتارهایی از دیگر نویسندگان یا دیگر تارنگاشت ها در این وبلاگ، نشانه ی همداستانی دربست با آنها نیست!