«مردم در روی زمین برای کامیاب شدن یک چیز کم دارند و آن اعتماد به یکدیگر است؛ ولی این دانش برای کسانی که قلبی کوچک و روحی پست دارند و جز قانون سود شخصی هیچ قانونی نمی شناسند، دسترس پذیر نیست.» فارس پورخطاب هراتی

والاترین کاربرد نویسندگی این است که آزمون را به دانایی فرارویاند! ایگناتسیو سیلونه

۱۳۹۴ فروردین ۱۴, جمعه

این لوس بازی ها و خودشیرینی ها برای چیست؟


تارنگاشتی وابسته به «بی بی سی» که بیش تر روی جُستارهایی سطحی و سرگرم کننده کار می کند، «نظرسنجی» زیر را درج نموده است:
نشانه ی خدا (آیت الله) خامنه‌ای، رهبر ایران، تصمیم گیرنده اصلی‌ در گفتگوهای هسته‌ ای است. از دید شما، ایشان تصمیم های خود در این مورد را بویژه چگونه می گیرند:
۱ـ به تنهایی، بدون مشورت و بدون توجه به دیدگاه دیگران
۲ـ پس از مشورت با مشاوران نزدیک خود در «بیت رهبری» و سپاه
۳ـ با مشورت مشاوران خود در «بیت رهبری» و سپاه و همچنین کارشناسان جستارهای هسته‌ای و وزارت امور خارجی و بدیده گرفتن چالش های ایران و جهان
۴ـ هیچکدام. لطفن توضیح دهید.

با ویرایش و پارسی نویسی درخور از اینجانب: ب. الف. بزرگمهر

من هم به سرم زد، یکبار هم شده پس از مدت ها تن به چنین سرگرمی هایی بدهم و  در این نظرسنجی شرکت کنم؛ اینک، پاسخ اینجانب:
هیچکدام (شماره ی ۴)! وی به گاه بایسته و دور از چشم کس و ناکس به بیابان های پیرامون قم رهسپار می شود و تنها با «امام زمان» مشورت می کند. هرچه نباشد، وی نماینده ی خدا در روی زمین یا دستِکم در ایران و به گفته ای «نائب» آن امام پنهانی است؛ چنین «نیمه خدایی»۱ اگر از آدمیان پیرامون خود نیز چیزی بشنود، چندان به گوش نخواهد گرفت.

از چگونگی رهسپاری وی و اینکه چرا در بیابان های قم با آن امام پنهانی دیدار می کند، هیچ مپرسید که کم تر کسی بر آن آگاه است.۲ اگر هم باور نمی کنید از آن «امام جمعه ی نمره موقت تهران» که همیشه اشکش دم مَشکَش است، بپرسید که دستِکم یکبار گواه چنین دیداری بوده است.۳ دلیل دیگر آن، یافته شدن قرآنی، آنگونه که گفته شده از ۱۴۰۰ سال پیش با ۱۱۵ آیه (یکی بیش تر از سایر قرآن ها!) در جایی همان نزدیکی ها پیرامون قم است که گویا در آن نام «نشانه خدا» ی نامبرده نیز به عنوان یکی از جانشینان «امام زمان» در دوره ی پنهان شدن وی به عربی نوشته شده و با گواه گرفتن آیه ای دیگر از کتاب آسمانی گفته شده که «هیچ مسلمانی بدون تبعیت کامل از فرمایشات ایشان وارد بهشت نخواهد شد» (به تصویرنوشته ی پیوست و واپسین بند آن بنگرید!). آیا چنین آدمی که فرنام «رهبر مسلمین جهان» را نیز یدک می کشد، نیازمند مشورت با دیگران است؟!

آیا نباید از آن تارنگاشت وابسته به « بی بی سی» و خود این یکی که هر دو مزدیگیران «ازما بهتران انگلیس» اند و سیاست های امپریالیست های کهنه کار انگلیسی را پیش می برند، پرسید:
این لوس بازی ها و خودشیرینی ها برای چیست؟

ب. الف. بزرگمهر      ۱۴ فروردین ماه ۱۳۹۴

پی نوشت:

۱ ـ «نیمه خدایان» در افسانه های استوره ای یونانی، فرزندان خدایان کوه المپ از آمیزش آن ها با مردم عادی پیرامون کوه بوده و از جایگاهی برتر از آدمیان برخوردار!

۲ ـ می بینید با اندک پریشانگویی مذهبی چه آسوده می توان به خر کردن مردم خوش باور و ساده لوح یاری رساند؟! همین اندازه بس است که شب خوراکی شیرین و چرب خورده و خوابنما شده باشید تا بیدرنگ هر آنچه در خواب دیده اید با واقعیتِ زندگی توده ی مردم درآمیزد و مست و ملنگ شان کند.

۳ ـ «در تمام مشکلاتی که برایش پیش می‌‌‌آید، قبلش یا بیابان می‌رود و با حضرت خلوت می‌کند یا جمکران می‌رود و یا حرم حضرت رضا می‌رود؛ آنجا را در بغل می‌گیرد و کلید را از آنها می‌گیرد و درب‌ها را باز می‌کند. حضور در بیابان‌ها یا در مسجد جمکران برای رفع مشکلات سیره مستمر زندگی حضرت آقا بوده و هست.» از گفته های آخوند چابلوس، کاظم صدیقی، «امام جمعه» موقت تهران، در گفتگو با ویژه‌نامه «سیره امین»

هیچ نظری موجود نیست:

برداشت و بازنویسی درونمایه ی این تارنگاشت در جاهای دیگر آزاد است. خواهشمندم، خاستگاه را یادآوری نمایید!
از «دزدان ارجمند اندیشه و ادب» نیز خواهشمندم به شاخه گلی بسنده نموده، گل را با گلدان یکجا نربایند!

درج نوشتارهایی از دیگر نویسندگان یا دیگر تارنگاشت ها در این وبلاگ، نشانه ی همداستانی دربست با آنها نیست!