«مردم در روی زمین برای کامیاب شدن یک چیز کم دارند و آن اعتماد به یکدیگر است؛ ولی این دانش برای کسانی که قلبی کوچک و روحی پست دارند و جز قانون سود شخصی هیچ قانونی نمی شناسند، دسترس پذیر نیست.» فارس پورخطاب هراتی

والاترین کاربرد نویسندگی این است که آزمون را به دانایی فرارویاند! ایگناتسیو سیلونه

۱۳۹۲ بهمن ۷, دوشنبه

حاج آقا! شیر مادران اسپهانی بر کودکان شان حلال است یا حرام؟!


شیر مادران اسپهانی دارای سرب و کادمیوم، آرسنیک و جیوه است!

بر پایه ی بررسی‌های انجام گرفته در اصفهان، شیر مادرانی که در برابر هوای آلوده قرار گرفته‌اند [و کدام مادری است که در برابر هوا قرار نمی گیرد؟!]، سرب، کادمیوم، ارسنیک و جیوه دیده شده است.

رویا کلیشادی، مشاور ارشد «سازمان جهانی بهداشت» در «همایش هوای پاک» گفت:
«انسان‌ها در طول حیات خود و در هر رده سنی که باشند به هوای پاک نیاز دارند و به همین دلیل، آلودگی هوا در هر رده سنی عوارضی ایجاد می‌کند.»

وی افزود:
«در جامعه مردم تصور می‌کنند آلودگی هوا بر روی سالمندان و بیماران قلبی و ریوی بیشترین تاثیر را می‌گذارد این در حالی است که زنان باردار، جنین و نوزاد شیرخوار بیشترین صدمه را خواهند دید.»

مشاور ارشد «سازمان جهانی بهداشت» گفت:
«بر پایه ی تحقیقات انجام گرفته، آلودگی هوا منجر به ایجاد تغییرات در سلول‌ها و پیری سلول‌ها و در نهایت ابتلا به بیماری‌هایی همچون سرطان، قلبی عروقی و ایجاد لخته‌های خونی می شود.»

کلیشادی تصریح کرد:
«آلودگی هوا جهش های ژنتیکی از جمله جهش ژن (CYP1A1) در جنین را به دنبال دارد و این بیماری در زمان کودکی و یا سنین بالاتر خود را نشان می دهد.»

شیر مادران اسپهانی دارای سرب و کادمیوم، آرسنیک و جیوه است!

وی تاکید کرد:
«برپایه ی بررسی انجام گرفته در اصفهان، در شیر مادرانی که در معرض هوای آلوده قرار گرفته اند، سرب، کادمیوم، ارسنیک و جیوه مشاهده شده است!»

وی که همچنین عضو هیات علمی «دانشگاه علوم پزشکی اصفهان» است، گفت:
«کمبود ویتامینD  در ۹۰ درصد زنان، ۷۰ درصد مردان و ۶۰ درصد کودکان اصفهانی وجود دارد که به علت آلودگی هوا سنتز تولید ویتامین D در بدن انجام نمی گیرد. کمبود ویتامین D باعث افزایش بیماری‌های دیابت و «ام. اس.» (MS) می‌شود و این بیماری‌ها شاخص‌هایی است که میزان شدت آلودگی را در اصفهان نشان می‌دهند.»

وی با اشاره به اینکه آلودگی هوا، آسیب دیدگی لایه داخلی رگ ها و در فرجام، گرفتگی رگ ها و پدیداری سکته های قلبی و مغزی را در پی دارد، تصریح کرد:
«یکی از دلایل کاهش سن بروز سکته های قلبی و مغزی در اصفهان، آلودگی هوا است.»

مشاور ارشد «سازمان جهانی بهداشت» خاطرنشان نمود:
«اصفهانی‌ها در روزهای آلوده، سبزی‌های سبز رنگ، سبوس، لبنیات، انار، روغن‌های کلزا و زیتون را در برنامه غذایی خود بگنجانند.»

«خبرگزاری دانشجویان ایران، منطقه اصفهان»    چهارم بهمن ماه ۱۳۹۲

این گزارش از سوی اینجانب پاکیزه، پارسی نویسی و ویرایش شده است.  عنوان و افزوده ی درون [ ] نیز از آنِ من است.    ب. الف. بزرگمهر


هیچ نظری موجود نیست:

برداشت و بازنویسی درونمایه ی این تارنگاشت در جاهای دیگر آزاد است. خواهشمندم، خاستگاه را یادآوری نمایید!
از «دزدان ارجمند اندیشه و ادب» نیز خواهشمندم به شاخه گلی بسنده نموده، گل را با گلدان یکجا نربایند!

درج نوشتارهایی از دیگر نویسندگان یا دیگر تارنگاشت ها در این وبلاگ، نشانه ی همداستانی دربست با آنها نیست!