«مردم در روی زمین برای کامیاب شدن یک چیز کم دارند و آن اعتماد به یکدیگر است؛ ولی این دانش برای کسانی که قلبی کوچک و روحی پست دارند و جز قانون سود شخصی هیچ قانونی نمی شناسند، دسترس پذیر نیست.» فارس پورخطاب هراتی

والاترین کاربرد نویسندگی این است که آزمون را به دانایی فرارویاند! ایگناتسیو سیلونه

۱۳۹۹ اسفند ۷, پنجشنبه

دانشجوی زندانی، کارگر زندانی، آموزگار زندانی، زندانی سیاسی، بی هیچ اگر و مگر و درخواستی بیجا آزاد باید گردد!

کارگران و زحمتکشان! مردم آزادیخواه!

احضار و بازداشت و صدور احکام سنگین و ناعادلانه محکومیت برای دانشجویان شدت یافته است. سها مرتضائی، نازنین محمدنژاد، پریسا رفیعی، مرجان اسحاقی، مصطفی هاشمی زاده، امیرمحمد شریفی، محمد شباهتی، کامیار ذوقی، محمد خانی، علی یونسی، امیرحسین مرادی، الهام صمیمی، فرزاد سامانی، صهیب بادروج، شهاب الدین نظری، و حامد قره اوغلایی از جمله دانشجویانی هستند که در هفته های گذشته، و در دورانی که به علّت کرونا دانشگاهها تعطیل هستند به اشکال مختلف احضار و بازداشت شده اند. بخشی از این جوانان با وثیقه های میلیاردی به طور موقت آزاد، تعدادی از آنان وضعیتشان نامشخص و سایرین را به طور غیابی احکام زندان و محرومیت از هر نوع فعالیت صنفی داده اند که هم اکنون با پرونده سازی های امنیتی و احکام قضایی در زندان بسر می برند.

دانشجویان فرزندان ما هستند. سرنوشت ما با فرزندانمان گره خورده است. خیال خامی است اگر عاملان و آمران این احکام ظالمانه تصور کنند ما از فرزندان مان حمایت نخواهیم کرد. ما فراموش نمی کنیم آنگاه که آنان دست در دست ما فریاد برمی آوردند "فرزند کارگرانیم – کنارشان می مانیم". آنان از یک زندگی شایسته برای خود و برای پدران و مادرانشان، از حقّ حیات آنان و از آزادی دفاع می کردند.

برای ما روشن است که گسترده تر شدن احضارها و بازداشت ها که علاوه بر دانشجویان، فعالین کارگری، فرهنگی، بازنشستگان مطالبه گر، فعالین زن و کنشگران سایر حوزه مدنی و اجتماعی را هم فرا گرفته است نتیجه ترس و وحشت از به هم پیوستگی نارضایتی های عمیق موجود است و لذا می خواهیم تا این روشنایی در خدمت حمایت از فرزندان دانشجوی ما قرار گیرد.

به جعل پرونده و پرونده سازی علیه دانشجویان پایان دهید. حداقل خواست ما آزادی تمامی دانشجویان زندانی و مختومه اعلام کردن تمامی این پرونده های جعلی علیه آنان و همه فعالین و کنشگران دیگر است.

جای دانشجو ،کارگر، معلم، اهل قلم و هیج انسان مطالبه گری به صرف مطالبه گری زندان نیست!

دانشجوی زندانی – کارگر زندانی– معلم زندانی– زندانی سیاسی بی قید و بی وثیقه آزاد باید گردد!

دوستان گرامی لطف کنید؛ امضاء خود را به آدرس زیر ارسال نمایید .

farakhaneam@gmail.com

باز نشر، سندیکای کارگران نیشکر هفت تپه

http://t.me/syndica_7tape

https://t.me/syndica_7tape/3839

هیچ نظری موجود نیست:

برداشت و بازنویسی درونمایه ی این تارنگاشت در جاهای دیگر آزاد است. خواهشمندم، خاستگاه را یادآوری نمایید!
از «دزدان ارجمند اندیشه و ادب» نیز خواهشمندم به شاخه گلی بسنده نموده، گل را با گلدان یکجا نربایند!

درج نوشتارهایی از دیگر نویسندگان یا دیگر تارنگاشت ها در این وبلاگ، نشانه ی همداستانی دربست با آنها نیست!