«مردم در روی زمین برای کامیاب شدن یک چیز کم دارند و آن اعتماد به یکدیگر است؛ ولی این دانش برای کسانی که قلبی کوچک و روحی پست دارند و جز قانون سود شخصی هیچ قانونی نمی شناسند، دسترس پذیر نیست.» فارس پورخطاب هراتی

والاترین کاربرد نویسندگی این است که آزمون را به دانایی فرارویاند! ایگناتسیو سیلونه

۱۳۹۹ اسفند ۵, سه‌شنبه

همینجا می خوریم؛ همینجا می رینیم و شُکر خدا می گوییم

سلام علیکم و رحمت الله و برکاته! ما هنوز اینجاییم. حال مان بحمدلله خوب است و در این سبزه زار خوش و خُرَّم غمِ خورد و خوراک نداریم. همینجا می خوریم؛ همینجا می رینیم و شُکر خدا می گوییم. می گویید زیست بوم پیرامون را آلوده می کنیم؟ چکار کنیم؟ مگر از دست ما کاری دیگر برمی آید؟! خواست خداست و خود او ما را اینگونه آفریده است. شما هم چون دست تان نمی رسد به اندازه ی ما بخورید و برینید به ما رشک می ورزید و زیست بوم و اینا را بهانه می کنید. آن سلامُ علیکُمی هم که بر زبان آوردیم، برای شما بخت برگشتگان نبود؛ سخن خداوند است و پاسخ ما به او برای همه ی نعمت هایی که به ما ارزانی داشته است.* حالا هم بروید پیِ کارتان و وقت مان را بیش از این نگیرید.

از زبان آخوندک سوی راست پَرتور:  ب. الف. بزرگمهر   پنجم اسپند ماه ۱۳۹۹

* «چون نمازگزار از مقام سجود كه سرّ سجود فناء است به خود آمد و حالت هوشياري به او دست داد و از حال غيبت خلق به حال حضور، رجوع كرد، به موجودات سلام مي‌دهد، سلام كسي كه از سفر و غيبت برگشته است، پس از اين رجوع، اول به نبي اكرم ـ صلي الله عليه و آله و سلّم ـ سلام مي‌دهد و بعد از آن، به اعيان ديگر موجودات و جميع ملائكه خدا و انبياء و مرسلين كه در اين سفر همراه او بودند سلام مي‌كند و سلامت آنها را از خدا تقاضا مي‌كند.» گفته ی آخوند خمینی درباره ی روی سخنِ سلام‌هاي پایانی نیایش، برگرفته از تارنگاشت «مرکز مطالعات و پاسخگویی به شُبهات حوزه علمیه قم»

هیچ نظری موجود نیست:

برداشت و بازنویسی درونمایه ی این تارنگاشت در جاهای دیگر آزاد است. خواهشمندم، خاستگاه را یادآوری نمایید!
از «دزدان ارجمند اندیشه و ادب» نیز خواهشمندم به شاخه گلی بسنده نموده، گل را با گلدان یکجا نربایند!

درج نوشتارهایی از دیگر نویسندگان یا دیگر تارنگاشت ها در این وبلاگ، نشانه ی همداستانی دربست با آنها نیست!