«مردم در روی زمین برای کامیاب شدن یک چیز کم دارند و آن اعتماد به یکدیگر است؛ ولی این دانش برای کسانی که قلبی کوچک و روحی پست دارند و جز قانون سود شخصی هیچ قانونی نمی شناسند، دسترس پذیر نیست.» فارس پورخطاب هراتی

والاترین کاربرد نویسندگی این است که آزمون را به دانایی فرارویاند! ایگناتسیو سیلونه

۱۳۹۸ اردیبهشت ۷, شنبه

دستگیری و زندان افکندن کارگران و دیگر کوشندگان اجتماعی ایران، نیازمند پاسخی سزاوار در همه جاست!

به گزارش زیر اندکی باریک شوید! کنشگران کارگری و دیگر کوشندگان اجتماعی را بی هیچ شَوَند قانونی دستگیر می کنند و بزندان می افکنند؛ تنها شاید از این رو که از آن ها و دیگران زهر چشم بگیرند و نگذارند تا روز جهانی کارگر بگونه ای شایسته از سوی کارگران و زحمتکشان برگزار شود. از دید من، این دستگیری ها و فراخوان های تهدیدآمیز کارگران و کوشندگان اجتماعی به نهادهای امنیتی از آن میان بویژه در کردستان، نیازمند برخورد بی درنگ ایرانیان در همه جای جهان و رسوا نمودن رژیم تبهکار خرموش های اسلام پیشه بویژه در کشورهای اروپای باختری برای بستن دست دولت های روبه سرشتی است که با آن رژیم تبهکار، آشکار و پنهان، نرد عشق می بازند.

ب. الف. بزرگمهر   هفتم اُردی بهشت ماه ۱۳۹۸   

***

آزادی شماری از دستگیرشدگان پارک جهان نمای کرج و بی خبری از وضعیت سایر بازداشت شدگان

نیمروز روز آدینه، ۶ اردیبهشت ماه، نیروهای امنیتی به شماری از کارگران و هموندان سازمان های کارگری یورش برده و نزدیک به ۱۲ تن از آن ها را بازداشت کرده و به زندان رجایی شهر کرج بردند نام های برخی از بازداشت شدگان به قرار زیر است:
پروین محمدی، علیرضا ثقفی، هاله صفرزاده، واله زمانی، سعید ترابیان، فواد فتحی، مصطفی شوکت، امیر عباسی، صفیار قربانی.

تا ساعت ۷/۳۰ دقیقه شامگاه، بیش تر دستگیر شدگان آزاد شده اند و چهار تن از ایشان به نام های پروین محمدی، نائب رئیس «اتحادیه آزاد کارگران ایران»، واله زمانی، هموند «سندیکای نقاشان استان البرز»، علیرضا ثقفی و هاله صفرزاده از هموندان «کانون مدافعان حقوق کارگر»، هنوز در بازداشت بسر می برند و خبری از وضعیت ایشان در دسترس نیست. یادآور می شود که گوشی تلفن آزاد شدگان هنوز در دست نهادهای امنیتی است.

بازداشت کارگران و هموندان سازمان های کارگری در پارک جهان نمای کرج در پی فراخوان و تهدید شمار بسیاری از کارگران و کنشگران کارگری در سراسر کشور، برای جلوگیری از برگزاری مراسم های روز جهانی کارگر انجام می پذیرد.

برگزاری مراسم و گردهمایی کارگران به مناسبت روز جهانی کارگر، حق شناخته شده و گزندناپذیر کارگران است.

«اتحادیه آزاد کارگران ایران» با محکوم کردن دستگیری کارگران و کنشگران کارگری، خواهان آزادی بی درنگ و بی اگر و مگر سایر بازداشت شدگان است.

«اتحادیه آزاد کارگران ایران»   ششم اُردی بهشت ماه ۱۳۹۸

برگرفته از «کانال تلگرام اتحادیه آزاد کارگران ایران» (با ویرایش و پارسی نویسی درخور از اینجانب؛ برجسته نمایی های متن نیز از آنِ من است. ب. الف. بزرگمهر)

هیچ نظری موجود نیست:

برداشت و بازنویسی درونمایه ی این تارنگاشت در جاهای دیگر آزاد است. خواهشمندم، خاستگاه را یادآوری نمایید!
از «دزدان ارجمند اندیشه و ادب» نیز خواهشمندم به شاخه گلی بسنده نموده، گل را با گلدان یکجا نربایند!

درج نوشتارهایی از دیگر نویسندگان یا دیگر تارنگاشت ها در این وبلاگ، نشانه ی همداستانی دربست با آنها نیست!