«مردم در روی زمین برای کامیاب شدن یک چیز کم دارند و آن اعتماد به یکدیگر است؛ ولی این دانش برای کسانی که قلبی کوچک و روحی پست دارند و جز قانون سود شخصی هیچ قانونی نمی شناسند، دسترس پذیر نیست.» فارس پورخطاب هراتی

والاترین کاربرد نویسندگی این است که آزمون را به دانایی فرارویاند! ایگناتسیو سیلونه

۱۳۹۸ فروردین ۲۳, جمعه

نخستین گلگشت شورای کارگری بازنشستگان «سازمان تامین اجتماعی»

نخستین گلگشت شورای کارگری بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی (بستا)،  روز پنجشنبه ۲۲ فروردین ۹۸ در «پارک دانشجو»ی تهران برگزار شد.

بدنبال فراخوان هیأت موسس «بستا» در جهت تبادل نظر، ارائه پیشنهادها، راهکارها و تشریک مساعی برای چگونگی کسب مطالبات بازنشستگان «تامین اجتماعی»، امروز  اولین نشست حضوری از ساعت ۱۰ تا ۱۲ بامداد در «پارک دانشجو»ی شهر تهران برگزار گردید.

در این نشست، ابتدا خانم اکرم محمدی، نماینده سابق کارگران کیمیدارو و یکی از اعضای هیأت موسس «بستا»، ضمن خوشامد گویی به حضار دلایل ایجاد «بستا» را تشریح کرد و توضیحات مبسوطی پیرامون چگونگی و سبک کار عملی «بستا» که بزودی باید تحقق یابد، ارائه نمود.

خانم پروین محمدی، نماینده سابق کارگران صنایع فلزی ایران (شماره ۲) نیز بعنوان دیگر عضو هیأت موسس «بستا»، درباره مطالبات بازنشستگان، ناتوانی کانون های بازنشستگان در تحقق طلب کلان ۱۸۰ میلیاردی تامین اجتماعی از دولت و به تبع آن، ناتوانی در کسب مطالبات صاحبان واقعی «صندوق» و ضرورت اتحاد بازنشستگان و بویژه تقویت «بستا» برای کسب مطالبات شان سخنرانی نمود.

شا‌پور احسانی راد، نماینده سابق کارگران پروفیل ساوه، دیگر عضو هیأت موسس، تنها راه عبور از بحرانِ ورشکستگی «صندوق» را دخالت و مشارکت جدی بازنشستگان در سرنوشت خود و ایجاد تشکل واقعی بصورتی که چنان قدرتمند شود تا اینگونه شاهد غارت اموال شان نباشند و در فقر و تنگدستی بسر نبرند، دانستند

خانم حاتمی، نماینده سابق کارگران صنایع فلزی ایران (شماره ۱) نیز بعنوان یکی از اعضای هیأت موسس «بستا» از اعضای این گروه  خواستند از این پس بطور جدی و پیگیر در جلسات حضوری «بستا» فعالانه مشارکت نمایند و صرفا به حضور در فضای مجازی بسنده نکنند.

خانم جوادی، کارگر سابق شرکت پخش وسایل و تجهیزات پزشکی دیگر عضو هیأت موسس «بستا» در سخنانی، بر اهمیت همبستگی و اتحاد بازنشستگان تامین اجتماعی بعنوان صاحبان واقعی سازمان تاکید کردند و تنها راه رسیدگی به مطالبات بازنشستگان را استمرار این نشست ها و رسیدن به راهکار مشترک دانستند.

آخرین سخنران از اعضای هیأت موسس «بستا»: خانم بنایی، اظهار داشتند که فعلا شاغل و بعنوان نماینده پرسنل در شورای کارگری بیمارستان هستند و چون می دانند در آینده بازنشسته خواهند شد از هم اکنون باید در سرنوشت آینده خود دخیل باشد و با این غارت اموال و بحرانی که بر «صندوق تامین اجتماعی» حاکم است، بعید می داند مستمری بازنشستگان ختم به خیر شود؛ مگر اینکه از هم اکنون شاغل و بازنشسته همت کنند و چاره ای بیندیشند و حرکت و عمل مناسبی انجام دهند.

در انتهای نشست امروز، اعضای «بستا» که هر یک زمانی نماینده ای فعال در محل کار خود بودند با کوهی از تجربیات گذشته، خود را معرفی و راهکارهایی ارائه دادند. نمایندگان کارگری سابق از شرکت ها و مراکز تولیدی «پارس الکتریک»، «جنرال»، «تهران شیمی»، «کارتن ایران»، «حمل و نقل بین المللی آبادان» و ... ضمن استقبال از ایجاد «بستا» و تداوم و استمرار نشست های حضوری، برای رسیدن به تفاهم و اشتراک نظر و عمل برای تحقق مطالبات بازنشستگان تاکید نمودند و تقاضا کردند این نشست ها تداوم یابد.

هیأت موسس بازنشستگان «سازمان تامین اجتماعی» («بستا») ۲۲ فروردین ماه ۱۳۹۸

این گزارش بویژه در نشانه گذاری از سوی اینجانب، ویرایش شده است.  ب. الف. بزرگمهر

هیچ نظری موجود نیست:

برداشت و بازنویسی درونمایه ی این تارنگاشت در جاهای دیگر آزاد است. خواهشمندم، خاستگاه را یادآوری نمایید!
از «دزدان ارجمند اندیشه و ادب» نیز خواهشمندم به شاخه گلی بسنده نموده، گل را با گلدان یکجا نربایند!

درج نوشتارهایی از دیگر نویسندگان یا دیگر تارنگاشت ها در این وبلاگ، نشانه ی همداستانی دربست با آنها نیست!