«مردم در روی زمین برای کامیاب شدن یک چیز کم دارند و آن اعتماد به یکدیگر است؛ ولی این دانش برای کسانی که قلبی کوچک و روحی پست دارند و جز قانون سود شخصی هیچ قانونی نمی شناسند، دسترس پذیر نیست.» فارس پورخطاب هراتی

والاترین کاربرد نویسندگی این است که آزمون را به دانایی فرارویاند! ایگناتسیو سیلونه

۱۳۹۷ آذر ۱۲, دوشنبه

دُم خروس را باور کنیم یا سوگند آقای ترامپ را؟

پاسخ به لات بی سر و پای «یانکی» از زبان «کیم جون اون»:۱ 
عمو جان! ما که از تو شیرینی و بستنی و کوکاکولا و همبرگر نخواستیم. تنها چیزی که از شما خواستیم این بود که دست از سرمان بردارید؛ رزمایش پیرامون مان راه نیندازید؛ پایگاه ها و موشک های اتمی نشانه گرفته شده بسوی ما در جنوب سرزمین مان را در روندی گام بگام بیرون ببرید، تهدید و تحریم مان نکنید؛ برای مان هر روز بامبولی تازه سر هم نکنید و از همه برحسته تر، در فرجامِ کار  از سرزمین مان که نیمی از آن را همچنان در چنگ دارید، بیرون بروید. آقای جان بولتون، مشاور امنیت ملی شما چندی پیش با اشاره به من یا شاید یکی دیگر از هموندان بلندپایه ی حزبی مان به «خبرگزاری فاکس» گفته بود:
«ما به سخنوری بیشتر نیازی نداریم … آنچه ما نیاز داریم، کارکردِ کره شمالی برای نااتمی شدن [بجای غیرِ اتمی شدن] است.»۲ بماند که ما در اینجا «کره شمالی» و «کره جنوبی» نمی شناسیم و اگر دیدارهایی داشته ایم، همگی در چارچوب پیشبرد روند آشتی و برقراری آرامشی بود که همه ی ما بویژه کسانی که به سوسیالیسم باورمندند به آن سخت نیازمندند و این، تنها جمهوری دمکراتیک خلق کره و این بازه ی زمانی را دربرنمی گیرد. ما برای پیشبرد کار و پاسداری از آنچه بدوش گرفته بودیم، حتا بیش از آنچه بایسته بود به انجام رساندیم و شما این را خوب می دانید. قرار ما بر انجام کارها و قرار و مدارها بگونه ای گام بگام از هر دو سو بود۳ و خود شما درست همین سخنان را در گفتگویی رسانه ای بر زبان راندید. مردمانی دیگر در جهان، زبانزدی دارند که می گوید:
«کلاه خودتان را بداوری برگزینید!» و بگمانم، شما و کارمندان دستگاه دیوانسالاری شما بیش از هر کسی نیازمند بکارگیری این زبانزد زیبا و گزنده هستید.

از این ها که بگذریم تا چه اندازه می توان بر بنیاد پیام شما کار را به پیش برد؟ و آیا من یا دیگر هموندان بلندپایه ی حزب مان از این هوده برخورداریم که همچنان یکسویه به کارهایی دست یازیم و برخی ساختارهای مان را نابود کنیم، بی آنکه کوچک ترین گامی از سوی شما برداشته شده باشد؟! بگمانم پاسخ آن برای شما روشن باشد. در اینجا من حتا به آزمون های تلخ تاریخی اشاره نمی کنم؛ روند پیموده شده در یکسال گذشته را یادآور می شوم. اینک، من از شما و آقای بولتون می پرسم:
چه کسانی سخن پردازی کرده و می کنند؟!

رسانه های شما بجز یکی دو بار و آن هم بگونه ای کژ و کوله و همراه با دروغ و نیرنگ از کنارِ بیشمار پرخاش های توده های مردم در بخش جنوبی سرزمین مان گذشته و کمابیش همگی آن ها را نادیده گرفته اند. این نکته را دانسته به شما از این سویه یادآور می شوم که همین فشار توده ای سهمگین، گماشتگان شما در بخش جنوبی سرزمین مان را به همسویی با روند آشتی جویی واداشته و شما را نیز زیر فشار نهاده است. ما از پشتوانه ی توده های مردم کره، چه در جنوب و چه در شمال برخورداریم و شما این را نیز نیک می دانید.

همه ی ما با تاریخ «حنگ جهانی دوم» و چگونگی روی کار آمدن «نازی» ها و «هیتلر»، رویهمرفته آشناییم و چنانچه «نازیسم» و تا اندازه ای «فاشیسم» را در یک عبارت کوتاه بگنجانیم، چنین از آب درمی آید:
«توده گرایی» («پوپولیسم») و چپ نمایی در سیاست و راست رَوی در اقتصاد!

بی آنکه بخواهم، شما یا این و آن را با «هیتلر» بسنجم و چنین سنجشی، افزون بر آن از پایه و مایه ای درخور نیز برخوردار نیست، انگار سایه ای از وی، در دستگاه دیوانسالاری شما در چهره ای با سه نیمرخ نمود یافته  است:
آقایان جان بولتون و مایک پمپئو و خود شما! بیش از این چیزی نمی گویم که آزرده شوید؛ ولی همان مردم که بالاتر از آن ها سخن به میان آمد، زبانزد پرآرش و مانش دیگری نیز دارند که من با بدیده گرفتن پیام شما آن را کمی دستکاری نموده ام:     
دُم خروس را باور کنیم یا سوگند آقای ترامپ را؟

ب. الف. بزرگمهر   ۱۲ آذر ماه ۱۳۹۷

پی نوشت:

۱ ـ «مورچه ‌این»، رئیس‌جمهوری پوشالی و نوکر سرسپرده ی «یانکی» ها در بخش چنگ اندازی شده ی سرزمین کره که در جریان گردهمایی سران کشورهای «گروه بیست» با لات بی سر و پای «یانکی» گفتگو نموده بود از زبان وی به خبرنگاران چنین گفت:
«پیام او این بود که رییس‌جمهوری ترامپ، نگاه بسیار دوستانه‌ای به دبیر نخستِ [حزب کارگران جمهوری سرفراز دمکراتیک خلق کره]، «کیم جونگ ‌اون» دارد و او را دوست دارد و امیدوار است که دبیرِ نخست «کیم»، برجای مانده ی همداستانی های گفتگو شده را به انجام برساند؛ و با انجام آن ها آماده است به هرآن‌چه «کیم» خواسته، جامه عمل بپوشاند.»*

برگرفته از گزارشی شلخته در تارنگاشت دروغپردازِ و بی هیچگونه مسوولیتِ اخلاقیِ وابسته به وزارت امور خارجی یانکی ها: «رادیو فردا» به تاریخ ۱۲ آذر ماه ۱۳۹۷ (با ویرایش، پارسی و بازنویسی درخور از اینجانب: ب. الف. بزرگمهر)

۲ ـ برگرفته از گزارش «کره شمالی هنوز گام‌های لازم برای غیر اتمی شدن را برنداشته‌ است »، تارنگاشت دروغپردازِ و بی هیچگونه مسوولیتِ اخلاقیِ وابسته به وزارت امور خارجی یانکی ها: «رادیو فردا»  ۱۷ اَمرداد ماه ۱۳۹۷ (با ویرایش و پارسی نویسی درخور از اینجانب؛ افزوده های درون [ ] نیز از آنِ من است.  ب. الف. بزرگمهر)

۳ ـ در پی نخستین دیدار یک رییس جمهور از «ایالات متحد» با رهبر جمهوری سرفراز دمکراتیک خلق کره، پیونگ‌یانگ در بیانیه‌ای رسمی از «همداستانی» دونالد ترامپ با «روندی گام به گام» برای نااتمی شدن این کشور آگاهی داد.
...
«خبرگزاری رویترز» در گزارشی برگرفته از «خبرگزاری رسمی» جمهوری سرفراز دمکراتیک خلق کره، فرایند «گام به گام» را برداشتن گام‌هایی «همزمان و از هر دو سو» برای از میان بردنِ تنش و برقراری آشتی و همزیستی میان «ایالات متحد» و جمهوری سرفراز دمکراتیک خلق کره بازمی گوید.

برگرفته از گزارش «ترامپ با غیراتمی شدن گام به گام موافقت کرده است»، تارنگاشت دروغپردازِ و بی هیچگونه مسوولیتِ اخلاقیِ وابسته به وزارت امور خارجی یانکی ها: «رادیو فردا» ۲۳ خرداد ماه ۱۳۹۷ (با ویرایش، پارسی و بازنویسی درخور از اینجانب: ب. الف. بزرگمهر)

زیرنویس تصویر:
رهبر جمهوری دمکراتیک خلق کره، هنگام بازدید از کارخانه پرورش ماهی ـ از چهره اش پیداست که همانجا دو سه ماهی چاق و چله بخوردش داده اند.

هیچ نظری موجود نیست:

برداشت و بازنویسی درونمایه ی این تارنگاشت در جاهای دیگر آزاد است. خواهشمندم، خاستگاه را یادآوری نمایید!
از «دزدان ارجمند اندیشه و ادب» نیز خواهشمندم به شاخه گلی بسنده نموده، گل را با گلدان یکجا نربایند!

درج نوشتارهایی از دیگر نویسندگان یا دیگر تارنگاشت ها در این وبلاگ، نشانه ی همداستانی دربست با آنها نیست!