«مردم در روی زمین برای کامیاب شدن یک چیز کم دارند و آن اعتماد به یکدیگر است؛ ولی این دانش برای کسانی که قلبی کوچک و روحی پست دارند و جز قانون سود شخصی هیچ قانونی نمی شناسند، دسترس پذیر نیست.» فارس پورخطاب هراتی

والاترین کاربرد نویسندگی این است که آزمون را به دانایی فرارویاند! ایگناتسیو سیلونه

۱۳۹۳ تیر ۱۵, یکشنبه

خصوصی سازی صنایع زیربنایی، تنها به سود امپریالیست ها و نوکران شان در ایران است!

پشتیبانی همه سویه و بویژه مالی از کارگران اعتصابی در همه جا از اهمیتی بسیار برای آینده ی کشورمان برخوردار است! این، واپسین سدی است که اگر شکسته شود، نه تنها صنایع ایران را تکه تکه و نابود می کند که یگانگی مردم و خلق های میهن مان و یکپارچگی سرزمین ایران را از هم خواهد گسست.  

کارگران معدن البرز شرقی گردهمایی اعتراضی کردند

در حالی که نماینده ی کارگران «معادن ذغال سنگ البرز شرقی» از اعتراض همکاران خود به خصوصی سازی این واحد معدنی خبر می‌دهند، مدیر عامل این واحد معدنی با تکذیب اعتراض کارگران می‌گوید که معترضان، تنها به انتقال اراضی معدن به شهرداری شاهرود اعتراض دارند.

به گفته ی نماینده ی صنفی کارگران، بامداد امروز یکشنبه (۱۵ تیر ماه)، حدود ۱۴۰۰ کارگر «معادن ذغال سنگ البرز شرقی» (واقع در منطقه ترزه استان سمنان) در اعتراض به خصوصی سازی این معدن دست از کار کشیده و در محوطه معدن گرد آمدند.

«رحمان عجم»، عضو «شورای اسلامی کارگران معادن ذغال سنگ البرز شرقی» با اعلام این خبر به «ایلنا» گفت:
«سازمان خصوصی سازی، سهام شرکت ذغال سنگ البرز شرقی را به به صورت صد در صد به بخش خصوصی ذوب آهن اصفهان واگذار کرده است که این موضوع باعث نگرانی درباره کاهش امنیت شغلی کارگران شده است.»

او افزود:
«کارگران معدن زغال سنگ البز شرقی از مسوولان کشوری و استانی می‌خواهند، مانع خصوصی سازی این معدن شوند.»

وی گفت:
«کارگران این واحد با دریافت حداقل مزد که آنهم اغلب با تاخیر چند ماهه به حسابشان واریز می‌شود، دشوار‌ترین کار‌ها را برای تهیه و تولید ذغال سنگ انجام می‌دهند.»

عجم افزود:
«حدود  ۱۲۰۰ نفر از کارگران معادن البرز شمالی با قرارداد موقت کار می‌کنند و مابقی قرارداد دائم دارند؛ اما هیچگاه این کارگران امنیت شغلی نداشته‌اند و کارشان را با ”استرس“ آغاز می‌کنند.»

به باور وی، واگذاری صنایع دولتی به بخش خصوصی درحالی صورت می‌گیرد که خریداران و مالکان تازه ی واحدهای صنعتی، بگونه ای عمده هیچ شناخت کار‌شناسی از واحد مورد تملک خود ندارند و همین چالش، صنایع بزرگ را با دشواری جدی روبرو می‌کند.

کارگران سرگرم کارند؛ اعتراضی در کار نیست!

در همین هماوندی، «ربیعی‌نژاد»، مدیر عامل «شرکت ذغال سنگ البرز غربی» ضمن تکذیب گردهمایی اعتراضی کارگران این معدن بر علیه واگذاری این واحد معدنی، گفت:
«هم اکنون کارگران معدن البرز شرقی مشغول به کار هستند و هیچ اعتراضی در کار نیست.»

او با بیان اینکه خصوصی سازی معدن در راستای اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی است، افزود:
«شرکت ذوب آهن فولاد اصفهان به عنوان خریدار بر اوضاع معدن مسلط است و این موضوع به نفع کارگران و معدن خواهد بود.»

به گفته وی، ناخشنودی کارگران از موضوع خصوصی سازی معدن در فروش زمین‌های در تملک معدن به شهرداری شاهرود است که آن هم از سوی «سازمان خصوصی سازی» صورت گرفته است.

شایان یادآوری است که «شرکت معادن ذغال سنگ البرز شرقی» (سهامی خاص ـ مالکیت سهامی دولتی) یکی از بزرگ‌ترین تولید کنندگان «کنسانتره ذغال سنگ» به منظور بهره برداری در کوره‌های کُک سازی «ذوب آهن اصفهان» به شمار می‌رود.

۱۵ تیر ماه ۱۳۹۳


این گزارش از سوی اینجانب، ویرایش و پارسی نویسی شده است؛ برنام (عنوان) و زیربرنام نیز از آنِ من است.    ب. الف. بزرگمهر

هیچ نظری موجود نیست:

برداشت و بازنویسی درونمایه ی این تارنگاشت در جاهای دیگر آزاد است. خواهشمندم، خاستگاه را یادآوری نمایید!
از «دزدان ارجمند اندیشه و ادب» نیز خواهشمندم به شاخه گلی بسنده نموده، گل را با گلدان یکجا نربایند!

درج نوشتارهایی از دیگر نویسندگان یا دیگر تارنگاشت ها در این وبلاگ، نشانه ی همداستانی دربست با آنها نیست!