«مردم در روی زمین برای کامیاب شدن یک چیز کم دارند و آن اعتماد به یکدیگر است؛ ولی این دانش برای کسانی که قلبی کوچک و روحی پست دارند و جز قانون سود شخصی هیچ قانونی نمی شناسند، دسترس پذیر نیست.» فارس پورخطاب هراتی

والاترین کاربرد نویسندگی این است که آزمون را به دانایی فرارویاند! ایگناتسیو سیلونه

۱۴۰۰ آبان ۱۳, پنجشنبه

شایان درنگِ همه، بویژه ایران برباددهندگان زیر هر پوستینی

دستینه ی پرزیدنت بی بخار ما همان اندازه از آرش و مانش برخوردار است که توی مغزتان بکوبد و ناچارتان کند تا همه ی آن چیزهایی که پیش تر بر دوش گرفته بودید را مانند بچه ی آدم به انجام برسانید؛ به بیش از آن، نیازی نیست؛ همچنانکه هیچگونه پایوری در آینده نیز در کار نیست.* شما سیاست را شوخی گرفته بودید و شاید آن آخوند چُسی از ترس یورش جنگاوران ما در دوره ی «جرج بوش» برای برهم زدن کاسه کوزه تان، چنین پنداشته و به شما نوچه هایش اندرز داده بود که اینک با هر جه می خواهند، همداستانی کنید تا ببینیم چه می شود. این همان دوره ای است که رژیم پوشالی شما هم در عراق، هم در افغانستان و هم در یوگسلاوی خدابیامرز و جاهای دیگر از هیچگونه همکاری خواسته یا حتا ناخواسته با ما دریغ نورزید و به پیشبرد سیاست های مان در پهنه ای گسترده از جهان، کمک های شایانی نمود. سپس، همین برداشت کودکانه را با این پندار که با همدیگر کنار خواهیم آمد، در کالبدِ بازی «بُرد ـ بُرد» یا باریک تر بگویم: «خورد و بُرد» پی گرفتید و دامی که مِهتَرِ جمهور اوباما برای بهتر به بند کشیدن تان فراهم کرده بود را ندیدید یا با این پندار که از زیر بار پاسخگویی به آن ها به هنگامِ خود در خواهیم رفت، نادیده گرفتید.

اکنون با آنکه همچنان در زمینه ی سیاسی گیج و گولید و بیش تر از نوک دماغ تان را نمی توانید ببینید، کمی بهتر از گذشته دریافته اید که چنان چشمداشتی تا چه اندازه بیجاست. ما حتا در آینده، هر آن که بخواهیم، می توانیم پول و سرمایه های هنگفتِ ربوده شده از سوی آن آخوند دروغگو یا هر دزد بی پدر مادر دیگری از جیب مردم ایران را چفت و بست کنیم و تک تک تان را برای پاسخگویی به دادگاه کشانده و بزندان افکنیم. با همه ی این ها، دست از نمایش های خر رنگ کنی که گفته های این سخنگوی نادان یا خود را به نادانی زده نیز در آن می گنجد، برنمی دارید و نمی بینید یا نمی خواهید با چشمان گشوده به روز و روزگار کنونی خود بنگرید که دیگر کم تر جایی برای نمایش های آنچه «استکبار ستیزی» نامیده اید، بر جای مانده و ما دیگر چون گذشته، در این بازی ریشخندآمیز با شما همپا نخواهیم شد؛ زیرا بیشینه مردم ایران با آزمون های از سر گذرانده ی خود به سرشت چنین بازی هایی پی برده اند و اگر به چنین کاری دست یازیم، آبروی خود را بیش از پیش خواهیم برد.

از زبان نماینده ی «یانکی» ها به پرت و پلاگویی های «خرگوش دلاور نظام»:  ب. الف. بزرگمهر   ۱۳ آبان ماه ۱۴۰۰

* تد کروز، سناتور جمهوری‌خواه از ایالت تگزاس، روز سه‌شنبه به توییت سعید خطیب‌زاده، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران، واکنش نشان داده و گفته است که رئیس جمهوری جمهوری‌خواه آمریکا در آینده از هرگونه توافق با ایران که به تایید کنگره نرسیده باشد، خارج خواهد شد.

ابتدا تد کروز روز یکشنبه در واکنش به خبری در خصوص رویکرد جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا در قبال توافق هسته‌ای ایران نوشته بود که آقای بایدن اختیار قانونی درباره دادن تضمین به ایران برای خارج نشدن ایالات متحده از توافق هسته‌ای در آینده ندارد؛ مگر این که چنین توافقی به تایید سنا برسد و به معاهده تبدیل شود.

این سناتور جمهوری‌خواه تصریح کرده بود، جو بایدن می‌داند چنین اتفاقی نخواهد افتاد و صد در صد هر رئیس جمهوری جمهوری‌خواه در آینده (آن توافق) را پاره خواهد کرد.

در واکنش به این توییت تد کروز، سعید خطیب زاده در توییتی روز دوشنبه گفته بود که اظهارات این سناتور جمهوری‌خواه «اعتراف» به «یاغی بودن» آمریکا است.

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در ادامه نوشته بود این به عهده رییس‌ جمهوری آمریکا است که جامعه بین‌الملل از جمله تمام اعضای توافق هسته‌ای ایران موسوم به برجام را قانع کند که امضای او برای اجرای این توافق در آینده «معنا» دارد.

در واکنش به این توییت سعید خطیب‌زاده، تد کروز نوشته است، «البته سخنگوی رژیم تروریستی ایران فکر می‌کند که با اجرای قانون اساسی، آمریکا یک کشور یاغی می‌شود. اما رییس جمهوری ما آیت‌الله (ولی‌فقیه)‌ نیست. او نمی‌تواند مخالفان سیاسی را بکشد یا زندانی کند و بله، رئیس جمهوری جمهوری‌خواه در آینده هر توافقی با ایران را که معاهده نشده باشد پاره خواهد کرد.»

برگرفته از تارنگاشت دروغپردازِ و بی هیچگونه مسوولیتِ اخلاقیِ وابسته به وزارت امور خارجی یانکی ها: «رادیو فردا»   ۱۲ آبان ماه ۱۴۰۰

بختی برای ویرایش این گزارش نداشتم.  برجسته نمایی های بوم، همه جا از آنِ من است.  ب. الف. بزرگمهر

هیچ نظری موجود نیست:

برداشت و بازنویسی درونمایه ی این تارنگاشت در جاهای دیگر آزاد است. خواهشمندم، خاستگاه را یادآوری نمایید!
از «دزدان ارجمند اندیشه و ادب» نیز خواهشمندم به شاخه گلی بسنده نموده، گل را با گلدان یکجا نربایند!

درج نوشتارهایی از دیگر نویسندگان یا دیگر تارنگاشت ها در این وبلاگ، نشانه ی همداستانی دربست با آنها نیست!