«مردم در روی زمین برای کامیاب شدن یک چیز کم دارند و آن اعتماد به یکدیگر است؛ ولی این دانش برای کسانی که قلبی کوچک و روحی پست دارند و جز قانون سود شخصی هیچ قانونی نمی شناسند، دسترس پذیر نیست.» فارس پورخطاب هراتی

والاترین کاربرد نویسندگی این است که آزمون را به دانایی فرارویاند! ایگناتسیو سیلونه

۱۴۰۰ آبان ۱۶, یکشنبه

نشانه ای زمینی بی نیاز از کند و کاو در کتاب آسمانی ـ ریسمانی و تراشیدنِ آن

گزارش زیر، گفته های «خرس مشهدی» در نیایش آدینه ی ۱۴ آبان ماه ۱۴۰۰ را بازتابانده است؛ سخنانی بچگانه و رویهمرفته بامزه درباره ی شکسته شدن تحریم ها و باز شدن راه فروش نفت در پیِ یورش نیروهای «سپاه پاسداران سرمایه» به نفتکش ویتنامی در دریای عُمان که تاکنون داستان های گوناگونی پیرامون چند و چون آن بر زبان این و آن آمده که ماجرا را پرسش برانگیزتر می کند. به این سویه ی نه چندان برجسته کاری ندارم و به آن نپرداخته ام؛ تنها برخی نکته ها را لابلای برخی از بامزه ترین گفته های «خرس مشهدی» میان [ ] گنجانده ام. وی در پایان سخنرانی اش (بند پایانی گزارش) با نشاندن «امام زمان» در جایگاهِ کودکی مردم آزار از آن میان، چنین یاوه ای بافته است:
«... خداوند یک حجت قدرتمندی چون حضرت ولی عصر(عج) روی زمین دارد و همه وقایع با هدایت او اتفاق می‌افتد. او دشمن را به انجام چنین عملیات‌های سخیفی تحریک می‌کند و سپس با نیروی بچه شیعه‌های غیور و از جان گذشته، دشمن را شکست می‌دهد.» ایسنا» ۱۴ آبان ماه ۱۴۰۰)؛ یاوه ای یادآورِ یکی از گفته های نخست وزیرِ دوره ی ریاست جمهوری بنی صدر، مردکی خشک مغز به نام محمد علی رجایی که گویی رو به نیروهای چپ، چیزی در این مایه گفته بود:
ما کاری می کنیم که شما روبروی ما بایستید!

سپس با خود می اندیشم:
این خرس چاق و چله می توانست چهارمین نشانه (آیه) را هم به آسانی بیابد؛ نشانه ای زمینی بی نیاز از کند و کاو در کتاب آسمانی ـ ریسمانی و تراشیدنِ آن:
رهبر عظیم الشان مان هم با پیروی از «حضرت ولی عصر» هر روز فتنه ای می انگیزد («تحریک می کند») و سپس «با نیروی بچه شیعه‌های غیور» (همانا لات و لوت های آتش به اختیار)، فتنه گران را تار و مار می کند.

سرنگون باد گروهبندی های خرموش اسلام پیشه ی فرمانروا بر میهن مان!

ب. الف. بزرگمهر   ۱۶ آبان ماه ۱۴۰۰ 

***

علم‌الهدی: سپاه با عملیات دریایی اخیر خود، تحریم‌شکنی کرد

آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی ظهر امروز در حرم مطهر رضوی(ع) در خطبه‌های عبادی ـ سیاسی نماز جمعه مشهد با بیان اینکه مراسم ۱۳ آبان دیروز با حماسه‌آفرینی دانش‌آموزان عزیز و همت مردم برگزار شد، اظهار کرد: ۱۳ آبان بر اساس سه خاطره برای ما روزی قابل توجه است. در سال ۴۳ در روز ۱۳ آبان امام بزرگوار به ترکیه تبعید شدند و این حرکت استکباری آمریکایی صورت گرفت.

وی افزود: در سال ۵۷ نیز در روز ۱۳ آبان دانش‌آموزان انقلابی ما در دانشگاه تهران مورد تهاجم نابکارانه کماندوهای نظام مزدور آمریکایی قرار گرفتند و به خاک و خون کشیده شدند. در سال ۶۰ نیز در روز ۱۳ آبان جوانان غیور، لانه جاسوسی را تسخیر کردند و جاسوسان آمریکایی را به ذلیلانه‌ترین شکل ممکن به اسارت خود درآوردند.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با بیان اینکه این سه خاطره باعث شده است ما ۱۳ آبان را روز استکبارستیزی بنامیم، عنوان کرد: در موضوع استکبار ما سه آیه در قرآن داریم که هر کدام این آیات با یکی از این سه جریان قابل تطبیق است. در مورد تبعید امام، خداوند در آیه ۸۷ سوره مبارکه بقره فرموده است شما مستکبرین کسانی هستید که هر وقت پیام‌آوری از جانب ما آمد و چیزی را به شما گفت که دوست نداشتید، اول حرف او را تکذیب می‌کنید و سپس تا مرز کشتن او قیام می‌کنید.

علم‌الهدی ادامه داد: امام(ره) در حقیقت پیام‌آوری از جانب پیامبر(ص) و معصومین(ع) بود که پس از قرن‌ها در برابر استکبار جهانی ایستادگی کرد و از استقلال و قدرت دیانت یک ملت حرف زد و مستکبرین از این کار ناخشنود شدند و نسبت به امام بزرگترین جنایات را انجام دادند و ایشان را به ترکیه تبعید کردند. [اگر تاکنون می پنداشتید که تنها خداوند رب العالمین، پیامبر برمی گزیند، هیچ چیز از اسلام درنیافته اید. پیامبر و ائمه اطهار هم، هر یک برای خود پیام آورانی داشته اند و آن پیام آوران نیز به نوبه ی خویش نامه برانی؛ و همینجور الی آخر تا خود ما!]

 وی خاطرنشان کرد: در مورد به خاک و خون کشاندن دانش‌آموزان در دانشگاه تهران نیز خداوند این کار را در سوره قصص به فرعون نسبت می‌دهد. فرعون بنی‌اسرائیل را ناتوان دید و فرزندان آنان را کشت. کاری که در روز ۱۳ آبان سال ۵۷ کماندوهای نظام ستم‌شاهی در دانشگاه تهران نسبت به فرزندان این مردم انجام دادند؛ چراکه می‌خواستند نسل این دانش‌آموزان انقلابی را از بین ببرند.

امام جمعه مشهد با اشاره به واقعه تسخیر لانه جاسوسی به دست دانشجویان خط امام، بیان کرد: در آیه ۶ سوره مبارکه قصص خداوند فرموده است ما به مستضعفین قدرت می‌دهیم و این‌ها در برابر استکبار می‌ایستند و به مستکبرین چیزی را که از آن ترس داشتند، نشان می‌دهیم. آن روزی که امریکا خود را قدرت مسلط بر کره زمین می‌دید، می‌ترسید روزی تحقیر شود و شکست بخورد، یعنی دقیقا همان کاری که دانشجویان ما در سال ۶۰ انجام دادند و امام(ره) فرمودند آمریکا سیلی خورد. از آن روز ۴۰ سال می‌گذرد و در این سال‌ها آمریکا هر کار کرده شکست خورده و دنیا به قدرت پوشالی آمریکا پی برده است. [البته این قدرت پوشالی، هم اکنون می کوشد تا روسیه و چین و سایر جاها را با بمب های هسته ای و نوترونی و غیره، نابود کند؛ ولی چون پوشالی است، هیچ غلطی نمی تواند بکند.]

علم‌الهدی با اشاره به عملیات دریایی اخیر سپاه پاسداران، گفت: خوشبختانه بر اساس جراتی که این دولت دارد، بنا بر تحریم‌شکنی گذاشته شد. رهبری فرمودند: "تحریم ابزار دشمن است و آن را لغو نمی‌کند، به دنبال تحریم‌شکنی باشید." در نتیجه تحریم‌شکنی، فروش نفت ما یک مقدار توسعه پیدا کرد تا ما بتوانیم با شگردهای خود، نفت مان را در دنیا بفروشیم و از این راه زندگی مردم خودمان را از زیر فشار دربیاوریم. [البته اینکه همه ی زندگی و جان و مال و ناموس و بی ناموسی مان به همین نفت و گاز و اینا پیوند خورده و بدتر از دوره ی شاه ملعون، اقتصادمان تک محصولی تر شده و در آینده نزدیک این امکان که همین محصول نیز دیگر خریداری در جهان نداشته باشد، شرمسارمان می کند و نمی توانیم چشم در چشم  مردم خودمان بدوزیم؛ افزون بر آنکه در همه ی این سال ها بویژه در دوره ی ترامپ ملعون، دشمن ما را واداشت تا نفت را یواشکی و دور از چشم «جامعه جهانی» به بهایی بس ارزان تر از بهای بازار جهانی به این و آن بفروشیم و به ارزان شدن آن نیز بطور کلی کمک کنیم.] آمریکا دید اگر فروش نفت ما توسعه پیدا کند، دیگر تحریم‌هایش اثر ندارد و آخرین حربه آمریکایی‌ها این بود که دیگر اجازه ندهند پول‌هایمان به وسیله بانک‌های جهانی به ما منتقل شود، اما اکنون اقدامات دولت ما به جایی رسیده است که دیگر به انتقال پول از طریق بانک‌های بین‌المللی احتیاج نداریم. [البته نباید عملکرد خوب دولت پیشین را از یاد ببریم که قرار و مدارهای تازه ای با دشمن در وین گذاشت و کاری کرد تا آن ها عجالتا بخشی از تحریم ها را بردارند؛ به عنوان نمونه: «صادرات نفتی در فصل نخست ۱۴۰۰ با حدود ۲.۳ برابر افزایش نسبت به فصل مشابه سال قبل، معادل ۸.۷ میلیارددلار اعلام شده است. («اقتصاد سالم») و همچنین «بر اساس براوردهای اتاق بازرگانی تهران، صادرات غیرنفتی کشور در بهار ۱۴۰۰ به حدود ۸.۶ میلیارد دلار رسیده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، افزایشی ۶۹ درصدی را نشان می‌دهد. («ایسنا»)]

وی ادامه داد: آمریکا تصمیم گرفت با انجام عملیات نظامی، جلوی فروش نفت ما را بگیرد و برای این کار راه دزدی دریایی را انتخاب کرد. این‌ها نفتکش ما را دزدیدند و نفت آن را به نفتکشی دیگر منتقل کردند و آن را به نقطه دیگری سوق دادند. اما عزیزان دلاور سپاه پاسداران با بالگرد خود را رساندند و با اجرای عملیات هلی‌برن روی عرشه کشتی دشمن، آن را به تصرف خودشان درآوردند و به سمت آب‌های ایران آوردند و آمریکایی‌ها هم گرچه سعی کردند با ناو خود مانع از رسیدن کشتی به آب‌های ایران شوند، اما نتوانستند در برابر نیروی دریایی سپاه ایستادگی کنند و پا به فرار گذاشتند. [مبادا خدای ناکرده، این ها را به پای جنگولک بازی های نظام مقدس مان و سیاه بازی برادران سپاه برای پوشش گفتگوهای هسته ای که تنها دستینه کردن قرارداد آن مانده تا کار انشاء الله بخوبی و خوشی تمام شود، بنهید! برادران غیور هسته ای نظام نیز بزودی انشاء الله به وین خواهند رفت تا دشمنان را وادار به دستینه نمودن قرارداد کنند؛ وگرنه، سر یک یک شان را گوش تا گوش خواهند برید تا این فتنه نیز بخوابد.]

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی اظهار کرد: این عملیات دلاورانه سپاه پاسداران آنچنان ارزش و قدرت نظامی‌ای برای ایران داشته است که همه خبرگزاری‌های دنیا آن را مخابره کردند؛ اما نکته‌ای که در عمق این عملیات وجود داشت، تحریم‌شکنی بود. دیگر تحریم‌های دشمن علیه ما شکسته شد. این ارزشمندترین قسمت این عملیات بود. [برادران ما در دولت پیشین، هرچه در آن شش دور گفتگوهای پیشین وین زور زدند، نتوانستند تحریم ها را بردارند. همین عملیات دلاورانه سپاه باعث شد تا دشمن ماست ها را کیسه کند و تحریم ها را بشکند. رهبر عظیم الشان مان را کفن کنم، اگر دروغ گفته باشم.]

علم‌الهدی تاکید کرد: تمام این وقایع ترجمه همان کلام حضرت موسی خطاب به بنی‌اسرائیل است که گفت خدا با ماست.  امروز آمریکا می‌ترسد همان بلایی که بر سر شوروی آمده است، بر سر او هم بیاید که عن قریب هم خواهد آمد. باور خود نسبت به خدا را تقویت کنید. خداوند یک حجت قدرتمندی چون حضرت ولی عصر(عج) روی زمین دارد و همه وقایع با هدایت او اتفاق می‌افتد. او دشمن را به انجام چنین عملیات‌های سخیفی تحریک می‌کند و سپس با نیروی بچه شیعه‌های غیور و از جان گذشته، دشمن را شکست می‌دهد.

برگرفته از «ایسنا»   ۱۴ آبان ماه ۱۴۰۰

هیچ نظری موجود نیست:

برداشت و بازنویسی درونمایه ی این تارنگاشت در جاهای دیگر آزاد است. خواهشمندم، خاستگاه را یادآوری نمایید!
از «دزدان ارجمند اندیشه و ادب» نیز خواهشمندم به شاخه گلی بسنده نموده، گل را با گلدان یکجا نربایند!

درج نوشتارهایی از دیگر نویسندگان یا دیگر تارنگاشت ها در این وبلاگ، نشانه ی همداستانی دربست با آنها نیست!