«مردم در روی زمین برای کامیاب شدن یک چیز کم دارند و آن اعتماد به یکدیگر است؛ ولی این دانش برای کسانی که قلبی کوچک و روحی پست دارند و جز قانون سود شخصی هیچ قانونی نمی شناسند، دسترس پذیر نیست.» فارس پورخطاب هراتی

والاترین کاربرد نویسندگی این است که آزمون را به دانایی فرارویاند! ایگناتسیو سیلونه

۱۳۹۷ شهریور ۳, شنبه

اگر آن بمب ها اینجا می افتاد ...

باری دیگر «جیمز متیس» نامور به «سگ دیوانه» که در میان جَک و جانوران تمرگیده در بالاترین جایگاه های دَم و دستگاه دیوانسالاری «یانکی» ها از دیگران بخردتر و از بینشی باریک تر برخوردار است، توی پوز لات بی سر و پای «یانکی» زد و خواست وی برای انجام یک رژه ی نظامی باشکوه که هزینه ی سنگینی نیز داشت را پشت گوش انداخت (گزارش زیر).

برای اینکه کمکی به انجام چنان رژه ای دلخواه لات بی سر و پای «یانکی» نموده باشم که چندان پرهزینه نباشد و بهانه از دست «سگ دیوانه» نیز بگیرد، پیشنهاد زیر را در میان می نهم که نه تنها در واشینگتن که در شماری دیگر از بزرگ ترین شهرهای «ایالات متحد» بویژه شهرهایی که در آن سیاهپوستان و رنگین پوستان بیش تری روزگار می گذرانند، انجام شدنی است و بگونه ای باورنکردنی که دهان آن لات نیز از شگفتی باز بماند، باشکوه از آب درخواهد آمد:
پرواز همزمان شماری بمب افکن اتمی ب ـ ۵۲ به عنوان نماد بمباران های هیروشیما و ناکازاکی بر فراز آن شهرها که به همین شَوَند، دو هواپیما برای هر شهری بس است و همزمان، رژه ی شماری از کهنه سربازان آسیب دیده در جنگ های گوناگون در هر کدام از آن شهرها با پارچه نوشته هایی در دست و حتا آویخته از دُم و بال آن هواپیماها که روی آن ها نوشته شده است:
اگر آن بمب ها اینجا می افتاد ... 

ب. الف. بزرگمهر   سوم شهریور ماه ۱۳۹۷

***

پنتاگون: رژه نظامی در پایتخت آمریکا به تعویق افتاد

وزارت دفاع آمریکا، پنتاگون، گفته است، رژه نظامی مورد درخواست دونالد ترامپ که قرار بود ماه نوامبر (آبان) برگزار شود، به سال آینده موکول شده است.

به گزارش رویترز، راب ماننیگ، سخنگوی پنتاگون روز پنجشنبه ۲۵ مرداد در بیانیه‌ای اعلام کرد: ما اول روز ۱۰ نوامبر را به عنوان روز برگزاری رژه در نظر گرفته بودیم، اما اینک توافق شده که فرصت‌های دیگر در سال ۲۰۱۹ برای این امر مورد بررسی قرار گیرد.

یک مقام آمریکایی که خواست نامش فاش نشود به رویترز گفته است، مشخص نیست که به چه دلیل این رژه به تعویق افتاده است، اما مسئله هزینه برگزاری چنین رژه‌ای نگرانی‌هایی ایجاد کرده بود که شاید یکی از دلایل تعویق نیز همین باشد.

قرار بود این رژه در «روز کهنه‌سربازان» در ماه نوامبر در واشینگتن برگزار شود که امسال با صدمین پایان جنگ جهانی اول مصادف می‌شود.

این مقام آمریکایی همچنین گفته است،‌ برآوردها این بود که این رژه بیش از ۹۰ میلیون دلار هزینه خواهد داشت که چنین رقمی سه برابر برآورد اولیه کاخ سفید بود.

وی اضافه کرده است: هزینه ۹۲ میلیون دلاری هنوز توسط جیمز متیس، وزیر دفاع آمریکا مورد تایید قرار نگرفته است و احتمال دارد هزینه‌ها و گزینه‌ها در خصوص ابعاد این رژه تغییر کنند.

اوایل سال جاری میلادی مسئول بودجه کاخ سفید گفته بود، چنین رژه‌ای بین ۱۰میلیون تا ۳۰میلیون دلار هزینه خواهد داشت.

در بهمن ماه سال گذشته اعلام شد که دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری، به پنتاگون فرمان داده که نیروهای نظامی این کشور با تدارک یک رژه، قدرت نظامی ایالات متحده را به نمایش بگذارند.

روزنامه واشنگتن‌پست درهمین زمینه نوشته بود، رئیس‌جمهوری آمریکا می‌خواهد برنامه رژه سربازان با حضور ادوات نظامی آمریکا از جمله تانک‌ها با ابهت جلوه کند.

این روزنامه به نقل از یک مقام نظامی آمریکا بدون اشاره به نام او نوشته بود که آقای ترامپ گفته او خواستار رژه‌ای مانند رژه‌هایی‌ست که در فرانسه برگزار می‌شود.

سارا هاکبی سندرز سخنگوی کاخ سفید این خبر را تایید کرده و گفته بود که دونالد ترامپ از پنتاگون خواسته که به یک مراسم تجلیل فکر کنند که آمریکایی‌ها بتوانند قدردانی خود از ارتش را نشان دهند.

برگرفته از تارنگاشت دروغپردازِ و بی هیچگونه مسوولیتِ اخلاقیِ وابسته به وزارت امور خارجی یانکی ها: «رادیو فردا»   ۲۶ اَمرداد ماه ۱۳۹۷

بختی برای ویرایش این گزارش نداشتم.   ب. الف. بزرگمهر
 

هیچ نظری موجود نیست:

برداشت و بازنویسی درونمایه ی این تارنگاشت در جاهای دیگر آزاد است. خواهشمندم، خاستگاه را یادآوری نمایید!
از «دزدان ارجمند اندیشه و ادب» نیز خواهشمندم به شاخه گلی بسنده نموده، گل را با گلدان یکجا نربایند!

درج نوشتارهایی از دیگر نویسندگان یا دیگر تارنگاشت ها در این وبلاگ، نشانه ی همداستانی دربست با آنها نیست!