«مردم در روی زمین برای کامیاب شدن یک چیز کم دارند و آن اعتماد به یکدیگر است؛ ولی این دانش برای کسانی که قلبی کوچک و روحی پست دارند و جز قانون سود شخصی هیچ قانونی نمی شناسند، دسترس پذیر نیست.» فارس پورخطاب هراتی

والاترین کاربرد نویسندگی این است که آزمون را به دانایی فرارویاند! ایگناتسیو سیلونه

۱۳۹۳ مرداد ۲۳, پنجشنبه

همه ی این جانوران از سفره ی «بیت المال» مفت می خورند!


به گزارش زیر اندکی باریک شوید! در نوع خود، گزارشی چشمگیر و حتا بامزه است. ۳۳ نفر از مردم نگونبخت در یکی از شهرهای نیجریه کشته شده اند. آنگاه از این سر جهان، دو «مجمع جهانی» و هیات های همراه که بیگمان اره و اوره و شمسی کوره ی هرکدام نیز به همراه شان است و در هیچکدام از تصویرها نیز دیده نمی شوند، براه می افتند تا به «شیخ ابراهیم یعقوب زکزاکی»، رهبر «حرکت اسلامی نیجریه» و خانواده های شهدای آن شهر تسلیت بگویند؛ یکی دو نماز پربار (با شکم های انباشته از ماکولات) به پیشنمازی دبیرکل «مجمع جهانی اهل بیت» بخوانند و در این میان «اهل بیت» شان هم سر و گوشی در بازارهای آنجا به آب بدهند تا با دست هایی تهی به «ولایت آقا» بازنگردند! همه ی این جانوران از سفره بیت المال مفت و رایگان میل می فرمایند و از جیب مردم نگونبخت ایران، جهان را زیر پا می گذارند! کمی بیش تر که باریک شوید، می بینید که «مجمع جهانی اهل بیت»، حتا وزارت امور خارجی جداگانه ای هم برای خود دست و پا کرده که بخش «آفریقا عربی» و کسی چه می داند، شاید «هندی ـ هندوچینی»، «چینی ـ هندوچینی» و ... نیز دارد. درباره ی آن یکی مجمع، «مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی»، روشن نیست که چند بخش دارد و چگونه به درازای این سال ها، مذهب های اسلامی نه تنها به هم نزدیک نشده اند که هر روز از یکدیگر دورتر نیز می شوند!

راستی کسی می داند چند تا از اینگونه "مجمع های جهانی" در کشور نگونبخت مان هست و کار و بار هرکدام براستی چیست؟

شما را نمی دانم؛ ولی من یاد داستان «کاروان اسلام» صادق هدایت افتادم. یادش زنده و جاوید!

ب. الف. بزرگمهر    ۲۳ امرداد ماه ۱۳۹۳

***

با هدف تسلی به شیخ زکزاکی و خانواده های شهدای زاریا؛
سفر هیأت بلندپایه مجمع جهانی اهل بیت(ع) به نیجریه

در پی فاجعه روز قدس خونین در شهر "زاریا"ی نیجریه که به شهادت ۳۳ نفر از تظاهرات کنندگان انجامید، دبیرکل «مجمع جهانی اهل بیت» و هیأت همراه برای عرض تسلیت به خانواده های شهدا، به این شهر سفر کردند.

«حجت الاسلام والمسلمین اختری» دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت، «آقای محمدی شكیبا» از دفتر مقام معظم رهبری، «دکتر محمدحسن تبرائیان» معاون بین الملل «مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی» و «حسن خاكرند» مدیركل آفریقا عربی «مجمع جهانی اهل بیت» اعضای این هیأت بودند که سه شنبه گذشته وارد "لاگوس" شدند.

این هیأت سپس به ایالت كانو و شهر زاریا رفت و مورد استقبال «شیخ ابراهیم یعقوب زکزاکی» رهبر حرکت اسلامی نیجریه قرار گرفت.





هیچ نظری موجود نیست:

برداشت و بازنویسی درونمایه ی این تارنگاشت در جاهای دیگر آزاد است. خواهشمندم، خاستگاه را یادآوری نمایید!
از «دزدان ارجمند اندیشه و ادب» نیز خواهشمندم به شاخه گلی بسنده نموده، گل را با گلدان یکجا نربایند!

درج نوشتارهایی از دیگر نویسندگان یا دیگر تارنگاشت ها در این وبلاگ، نشانه ی همداستانی دربست با آنها نیست!