«مردم در روی زمین برای کامیاب شدن یک چیز کم دارند و آن اعتماد به یکدیگر است؛ ولی این دانش برای کسانی که قلبی کوچک و روحی پست دارند و جز قانون سود شخصی هیچ قانونی نمی شناسند، دسترس پذیر نیست.» فارس پورخطاب هراتی

والاترین کاربرد نویسندگی این است که آزمون را به دانایی فرارویاند! ایگناتسیو سیلونه

۱۴۰۰ شهریور ۲۱, یکشنبه

گماشته ی رژیم جمهوری اسلامی، چه کسانی را می فریبد؟! ـ بازپخشش

علیرضا محجوب را می توان به گونه ای «ولی فقیه» برگمارده ی «ولایت فقیه» بر فراز سر کارگران ایران بشمار آورد که کمی پس از انقلاب بهمن ۵۷ تاکنون، دبیركل دست پرورده  و خانه زاد «خانه كارگر» رژیم جمهوری اسلامی بوده است. وی رییس «فراكسیون كارگری» مجلس «پاستوریزه» و «پیرو ولایت امر» فقیه نیز هست و همه ی این ها را در سایه ی خوب نمازخواندن و گوش به فرمان بودن خود بدست آورده است؛ همین دو ویژگی، بسیاری و از آن میان وی را به نان و نوایی خوب و خداپسند در «ولایت امام زمان» رسانده است. راه همدردی با کارگران را نیز خوب یاد گرفته است؛ ولی در گفتگوهایش با کارگران ـ که روشن نیست تاچه اندازه از اینجا و آنجا دستچین شده اند! ـ یادش نیز نمی رود که اندازه و مرز دست اندازی کارگران به «دژ قدرت» را به آنها گوشزد نماید. در بخش پایانی گزارش زیر از زبان وی آمده است:
«همه تلاشها این است که این اتحادیه مقبول و معقول باشد؛ چرا که در این اتحادیه سران و با تجربه‌های كارگران بازنشسته حضور دارند كه می‌توانند ما را از تجربیات خود در تصویب و اصلاح قانون بهره‌مند كنند.»

می بینید؟! اتحادیه ی کارگری باید هم «مقبول» و هم «معقول» باشد و نقشی جز آگاهی رسانی از آب و هوای محیط های کارگری و بهره مند نمودن آقایان از تجربیات خود ندارد! ولی آیا کارگران میهن مان ـ و شاید بهتر است بگویم «طبقه ی کارگر» ایران ـ گوشش شان به این سپارش های ریاکارانه بدهکار است؟ بی گفتگو، چنین نیست! آنها با همه ی کمبودها و نارسایی هایشان، هم این  «ولی فقیه» برگمارده ، هم «ولی امر» او و هم دیگر «ولایتمداران» یا «دارندگان پروانه» ی رهبری این طبقه در ایران را در کردار پشت سر نهاده و نشان داده اند که از همه ی آنها پیشروترند!

ب. الف. بزرگمهر      ٣٠ دی ماه ١٣٩٠

https://www.behzadbozorgmehr.com/2012/01/blog-post_968.html 

***

هزینه گذران زندگی كارگران هفتاد درصد افزایش یافته است!

رییس «فراكسیون كارگری» مجلس گفت:
با توجه به افزایش قیمت كالاهای داخلی كه به شدت با قیمت ارز گره خورده، هزینه گذران زندگی كارگران هفتاد درصد افزایش یافته است، بنابراین افزایش دستمزد كارگران نیز باید تابع تورم موجود باشد.

علیرضا محجوب كه در جمع اعضای «اتحادیه بازنشستگان و پیشكسوتان جامعه كارگری» سخن می‌گفت، با بیان اینكه مهمترین موضوع روز كارگران بازنشسته، پی‌گیری طرح همسان‌سازی بازنشستگان كشوری و تامین اجتماعی است، افزود: طرح همسان سازی در دهه ی ٨٠ مطرح شد که متاسفانه تاكنون اجرایی نشده است.

دبیركل «خانه كارگر» در پاسخ به پرسش یکی از بازنشستگان در خصوص دریافت «فرانشیز» در درمان مستقیم تامین اجتماعی، گفت:
این خلاف قانون است و من به عنوان نماینده کارگران پی گیر شکایات شما پیشکسوتان هستم.

او در ادامه با اشاره به اینكه مدتی است «وزارت بهداشت و درمان» خواستار در اختیار گرفتن بخش درمان تامین اجتماعی است، اظهار داشت:
جامعه كارگری از استقلال بخش درمان تامین اجتماعی پشتیبانی می کند.

دبیر كل «خانه كارگر» كه در جمع اعضای «اتحادیه پیشكسوتان جامعه كارگری» سخن می‌گفت، با تاكید بر اینكه تشکیلات اتحادیه باید بسط و گسترش پیدا کند و خدمات خود را افزایش دهد، افزود:
همه تلاشها این است که این اتحادیه مقبول و معقول باشد؛ چرا که در این اتحادیه سران و با تجربه‌های كارگران بازنشسته حضور دارند كه می‌توانند ما را از تجربیات خود در تصویب و اصلاح قانون بهره‌مند كنند.

محجوب در خاتمه گفت:
«اتحادیه پیشکسوتان کارگری» از شما نخبگان و پیشکسوتان کارگری تشکیل شده است و اهداف این اتحادیه بر اساس تجارب شما پیشکسوتان، طرح ها و درس‌هایی عمومی و کلیدی مطرح شده شما پیگیری خواهد شد.

برگرفته از «ایلنا»

این گزارش در برخی جاها و بویژه نشانه گذاری ها از سوی اینجانب ویرایش شده است.  ب. الف. بزرگمهر

هیچ نظری موجود نیست:

برداشت و بازنویسی درونمایه ی این تارنگاشت در جاهای دیگر آزاد است. خواهشمندم، خاستگاه را یادآوری نمایید!
از «دزدان ارجمند اندیشه و ادب» نیز خواهشمندم به شاخه گلی بسنده نموده، گل را با گلدان یکجا نربایند!

درج نوشتارهایی از دیگر نویسندگان یا دیگر تارنگاشت ها در این وبلاگ، نشانه ی همداستانی دربست با آنها نیست!