«مردم در روی زمین برای کامیاب شدن یک چیز کم دارند و آن اعتماد به یکدیگر است؛ ولی این دانش برای کسانی که قلبی کوچک و روحی پست دارند و جز قانون سود شخصی هیچ قانونی نمی شناسند، دسترس پذیر نیست.» فارس پورخطاب هراتی

والاترین کاربرد نویسندگی این است که آزمون را به دانایی فرارویاند! ایگناتسیو سیلونه

۱۳۹۵ آذر ۲۰, شنبه

آن را که حساب پاک است از محاسبه چه باک!

به نامه ی چهارمین برادر تازی ـ انگلیسی دست اندر کار در خورد و بردهای بی حساب و کتاب «ولایت دزدان سگ مذهب» به دادستان تهران در زیر اندکی باریک شوید! از املاء و انشای نامه که آمیزه ای از عربی و پارسی کژ و کوله و براستی نه عربی و نه پارسی است که بگذریم و شیوه ی کاربرد فعل ها و واژه هایی ناخوشایند و نابجا چون «تهلف»۱ و «هجمه» که نباید در متنی پارسی بکار رود را نیز نادیده بگیریم، شیوه ی گواهمندی برادر تازی ـ انگلیسی چشمگیر و شایان درنگ است.

از پشتیبانی بی هیچ آرش و مانش وی از «اخوان لاریجانی» که گویا «حتی قدمی نسبت به اجرای وظایف شرعی و قانونی خویش عقب ننشستند» و بسیاری خوب می دانند که کاریای هر یک از آن سه برادر براستی چیست نیز می گذرم؛ ولی از کنار دروغ های بزرگ وی نمی توان گذشت و آن ها را نادیده گرفت. وی در جایی از متن نامه، می نویسد:
«فیلم‌برداری از جلسه با برنامه‌ریزی قبلی و براساس سناریوی جعلی دیکته‌شده اجرا شد. شخصی از جانب ایشان که مورد اعتماد بنده بود اصرار داشت به خاطر سابقه این‌جانب در عرصه دانشگاهی و همچنین کارآفرینی و مشاوره به هولدینگ‌ها حتما جلسه‌ای با آقای مرتضوی برای کمک به مجموعه ایشان که کمک به نظام در شرایط تحریم است، تشکیل شود ... سؤال اینجاست چرا آقای مرتضوی که با امکانات کامل از جلسه فیلم گرفته است تمام فیلم جلسه را که حاوی سخنان خودش است بدون دستبرد و مخدوش‌کردن منتشر نمی‌کند و فقط در اقدامی ناجوانمردانه به صورت گزینشی و مخدوش سخنان مرا پخش می‌کند؟»

اینکه فیلمبرداری با برنامه ریزی بوده و تنها بخشی از آن پخش شده که داوری درباره ی جوانمردانه بودن یا نبودن آن تا هنگامی که جایی درج نشود نیز شدنی نیست، یکسوی ماجراست و آنچه خود این عوضی در بخش منتشر شده از آن ویدئو بر زبان رانده و بسیاری آن را شنیده اند، سوی دیگری از آن است؛ درست در همینجاست که از پررویی وی مات می مانی! بماند که همه ی اینگونه برخوردهای دورویانه و گستاخانه از سوی این یا آن دست اندرکار و پادوهای ریز و درشت «ولایت» از بی حساب و کتابی خیمه و خرگاه «آقا بیشعور نظام» سررشته می گیرد؛ وگرنه، چنین پررویی که در ویدئوی پنهانی گرفته و پخش شده از وی با «نماد کهریزک نظام» (سعید مرتضوی) تا جایی که به یاد می آورم از این یکی، درخواست پول می کند و برای زد و بند با آن مردک که خود را بدرستی «تابلوی دیگران» یا چیزی در این مایه می خواند (بابک زنجانی)، پیشگام می شود، دل آن را نداشت که چنین گستاخانه، آنهم در نامه ای رسمی، دروغ سر هم کند. باید در اینجا به وی گفت:
به گفته ی تو: ناجوانمردی آن ها بجای خود! ولی تو انگار فراموش کرده ای که با آن یکی تبهکار چه گفتی و شنیدی؟!

مورد دیگر، درخواست مشروط وی از دادستان تهران است:
«قبلا در نامه‌ای خطاب به دادستان محترم تهران پیشنهاد کردم برای آشکارشدن حقیقت دستور فرمایند تمام دارایی‌های اینجانب از قبل انقلاب تاکنون بررسی شود. اکنون نیز مجددا در پیشگاه ملت شریف ایران تقاضا دارم هم‌زمان دارایی‌های نزدیکان آقای محمود احمدی‌نژاد و دارایی‌های حاج علی‌اکبر ناطق‌نوری و نزدیکانشان و سایر مسئولان نظام که ممکن است شبهه‌ای در دارایی‌شان وجود داشته باشد مورد بررسی قرار گیرد و اگر ریالی اضافه تر وجود دارد به نفع بیت‌المال ضبط و ثبت شده و گزارش آن از طریق رسانه‌های عمومی به اطلاع مردم برسد.»

توله سگِ «هولدینگ باز» نیک می داند که حتا اگر احمدی نژاد و نزدیکانش که روشن نیست این نزدیکان در برگیرنده ی چه کسانی است، زیرِ بار پیشنهاد وی بروند، آن روباه آبزیرکاهِ گوشه نشسته و خود را به موش مردگی زده ی «نظام» که شیرین ترین انگورهای باغ مردم از آنِ وی است، هرگز زیرِ بار چنین پیشنهادی نمی رود؛ و به گفته ی آن ارمنی:
«حالا باقالی بیار و خر و بغلش کن!»۲

روشن است که اگر ریگی به کفش نداشت، حسابرسی کار خود را وابسته به حسابرسی کار دیگران نمی نمود؛ چه «آنرا که حساب پاک است از محاسبه چه باک»!

از همه ی این ها که بگذریم، رنگ باختن کمابیش هر چیزی، هر آرش و هر مانشی در «ولایت دوزیستان» است. هیچ چیز بجای خود نیست و سنگ روی سنگ بند نمی شود. در نبود جنبش مردمی سمت و سو یافته در پهنه ی یپکار که کسی نیز در پی برانگیختن، سمت و سو دادن و جلوگیری از هرز رفتن آن نیز نیست، نبرد کلان دزدانِ بال (جناح) های «نظام سگ مذهبان»، تندتر می شود و تب و تاب شان برای چاپیدن هرچه بیش تر و سهم خواهی از یکدیگر بالاتر می رود. تا چه زاید زمان؟

ب. الف. بزرگمهر    ۲۰ آذر ماه ۱۳۹۵

برجسته نمایی های متن برگرفته همه جا از آنِ من است. ب. الف. بزرگمهر

پی نوشت:

۱ ـ من آرش واژه ی «تهلف» را نمی دانم و نمی خواهم نیز بدانم! گویی واژه ی از عربی بزور شمشیر در زبان پارسی آمده ی «هجوم» (همانا  «یورش» در زبان پارسی!) کم بود، توله سگ های یکی از دیگری دزدتر تازی ـ انگلیسی و دیگر جانورانی از این دست، واژه ی ناخوشایند «هجمه» را نیز به زبان باستانی مان گرانبار کرده اند!

۲ ـ بجای «خر بیار و باقالی بار کن!»

***

نامه فاضل لاریجانی به دادستان تهران:
دارایی‌های من، نزدیکان احمدی نژاد و ناطق نوری را همزمان بررسی کنید

ایلنا: فاضل لاریجانی با انتشار نامه‌ای علاوه بر ارائه توضیحاتی درباره جلسه خود با سعید مرتضوی، از دادستان تهران خواست دارایی‌های خود و برخی مسئولان بررسی شود.

دارایی‌های من، نزدیکان احمدی نژاد و ناطق نوری را همزمان بررسی کنید

به گزارش ایلنا،  در نامه فاضل لاریجانی آمده است:
«اخیرا هجمه‌هایی جهت‌دار از سوی برخی جریان‌های سیاسی معلوم‌الحال در داخل و خارج از کشور علیه ریاست محترم قوه قضائیه و در دنباله آن نسبت به این‌جانب منتشر شده است که برای اطلاع ملت شریف ایران لازم می‌دانم تا نسبت به این دست اقدامات اغواگرایانه همراه با اهداف تخریبی توضیحاتی را بیان کنم.

تقریبا چهار سال پیش در روز یکشنبه ۱۵ بهمن ماه ۱۳۹۱ مجلس شورای اسلامی شاهد اقداماتی از سوی رئیس دولت قبل بود که موجب تلهف همگان شد.

درباره سناریوی اجرا‌شده در مجلس کمتر کسی است که در آن زمان ابراز تأسف نکرده باشد؛ چنان‌که رهبر انقلاب با اشاره به اتفاقاتی که در آن جلسه رخ داد، فرمودند: «اینکه رئیس یک قوه به خاطر یک سند اثبات‌نشده، دو قوه دیگر را متهم کند، خلاف شرع و قانون و تضییع حقوق مردم است».

بعدها به‌وضوح مشخص شد هدف از اجرای آن برنامه نامیمون و نامبارک تخریب چهره رؤسای قوای این کشور بود تا از اجرای وظیفه قانونی و شرعی خود کوتاه بیایند. دیدید که اخوان لاریجانی حتی قدمی نسبت به اجرای وظایف شرعی و قانونی خویش عقب ننشستند. اکنون مجددا در پیشگاه ملت شریف ایران تقاضا دارم هم‌زمان دارایی‌های نزدیکان آقای محمود احمدی‌نژاد و دارایی‌های حاج علی‌اکبر ناطق‌نوری و نزدیکانشان و سایر مسئولان نظام که ممکن است شبهه‌ای در دارایی‌شان وجود داشته باشد، مورد بررسی قرار گیرد و اگر ریالی اضافه‌تر وجود دارد به نفع بیت‌المال ضبط و ثبت شده و گزارش آن از طریق رسانه‌های عمومی به اطلاع مردم برسد.

هر انسان منصفی می‌داند که سناریوی اجراشده در صحن علنی مجلس با برنامه‌ریزی‌های قبل آن، صرفا در جهت تخریب چهره رؤسای قوا بود تا به‌این وسیله (گروکشی)، انگیزه‌های سیاسی رئیس دولت قبل منعقد شود. لطماتی که کشور در آن دوره با این روش‌ها به خود دیده است هرگز از ذهن تاریخ و تصور مردم خارج نخواهد شد و به‌قدری مبین است که لازم به توضیح نیست. تأکید می‌کنم جلسه با سعید مرتضوی با اصرار خود ایشان و اغواگری رابطی از سوی ایشان برگزار شده بود و بنده هیچ پیشنهاد و درخواستی برای حضور در دفتر آقای مرتضوی نداشتم. در همین راستا تأکید دارم فیلم‌برداری از جلسه با برنامه‌ریزی قبلی و براساس سناریوی جعلی دیکته‌شده اجرا شد. شخصی از جانب ایشان که مورد اعتماد بنده بود اصرار داشت به خاطر سابقه این‌جانب در عرصه دانشگاهی و همچنین کارآفرینی و مشاوره به هولدینگ‌ها حتما جلسه‌ای با آقای مرتضوی برای کمک به مجموعه ایشان که کمک به نظام در شرایط تحریم است تشکیل شود. این جلسه نزدیک به یک‌ساعت‌ونیم طول کشید و من بیشتر مستمع بودم و کمتر از ٢٠ دقیقه‌ای صحبت کردم، سؤال اینجاست چرا آقای مرتضوی که با امکانات کامل از جلسه فیلم گرفته است تمام فیلم جلسه را که حاوی سخنان خودش است بدون دستبرد و مخدوش‌کردن منتشر نمی‌کند و فقط در اقدامی ناجوانمردانه به صورت گزینشی و مخدوش سخنان مرا پخش می‌کند؟

اگر در نوبت قبل پروژه تخریب چهره رؤسای قوا از سوی رئیس دولت قبل کلید خورد، این بار ظاهرا هدف گروهی دیگر تخریب چهره ریاست قوه قضائیه است تا شاید این اغواگری‌های رسانه‌ای بتواند رئیس قوه قضائیه را از مسیر اصلی خود که اجرای عدالت می‌باشد بازدارد. حاشا و کلا.

قبلا در نامه‌ای خطاب به دادستان محترم تهران پیشنهاد کردم برای آشکارشدن حقیقت دستور فرمایند تمام دارایی‌های اینجانب از قبل انقلاب تاکنون بررسی شود. اکنون نیز مجددا در پیشگاه ملت شریف ایران تقاضا دارم هم‌زمان دارایی‌های نزدیکان آقای محمود احمدی‌نژاد و دارایی‌های حاج علی‌اکبر ناطق‌نوری و نزدیکانشان و سایر مسئولان نظام که ممکن است شبهه‌ای در دارایی‌شان وجود داشته باشد مورد بررسی قرار گیرد و اگر ریالی اضافه تر وجود دارد به نفع بیت‌المال ضبط و ثبت شده و گزارش آن از طریق رسانه‌های عمومی به اطلاع مردم برسد.

از خداوند متعال آشکارشدن حقایق را برای عموم و همچنین سربلندی ایران و ایرانیان را خواستارم.»

روز یکشنبه، ١٤ آذر، دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی کشور به نقل از رئیس قوه قضائیه که دیداری با تشکل‌های دانشجویی داشتند گفته بود: «عملکرد فاضل را تأیید نمی‌کنم و قبول هم ندارم و به نظر من کار او اشتباه است، این موضوع را از قول من نقل کنید؛ قضات در حال پیگیری هستند و من هم بدون هیچ ملاحظه‌ای پیگیر این پرونده خواهم بود»

برگرفته از «ایلنا»، ۲۰ آذر ماه ۱۳۹۵

بختی برای ویرایش این گزارش نداشتم.  برجسته نمایی های متن همه جا از آنِ من است.  ب. الف. بزرگمهر

هیچ نظری موجود نیست:

برداشت و بازنویسی درونمایه ی این تارنگاشت در جاهای دیگر آزاد است. خواهشمندم، خاستگاه را یادآوری نمایید!
از «دزدان ارجمند اندیشه و ادب» نیز خواهشمندم به شاخه گلی بسنده نموده، گل را با گلدان یکجا نربایند!

درج نوشتارهایی از دیگر نویسندگان یا دیگر تارنگاشت ها در این وبلاگ، نشانه ی همداستانی دربست با آنها نیست!