«مردم در روی زمین برای کامیاب شدن یک چیز کم دارند و آن اعتماد به یکدیگر است؛ ولی این دانش برای کسانی که قلبی کوچک و روحی پست دارند و جز قانون سود شخصی هیچ قانونی نمی شناسند، دسترس پذیر نیست.» فارس پورخطاب هراتی

والاترین کاربرد نویسندگی این است که آزمون را به دانایی فرارویاند! ایگناتسیو سیلونه

۱۳۹۱ خرداد ۳۰, سه‌شنبه

سندیکاهای کارگری فرانسه موج سرکوب کوشندگان کارگری در ایران را زیر پرسش می برند!


سندیکاهای کارگری فرانسه: «سی. اف. د. ت.»، «سولیدر» و «اونسا» یورش به نشست سالانه ی «کمیته هماهنگی برای کمک به ایجاد تشکل های کارگری» را سخت به پرسش گرفته اند.

در تاریخ ١۵ ژوئن ٢٠١٢ (٢٦ خرداد ماه ١٣٩١)، بیش از شصت کوشنده ی کارگری و از آن میان شمار بسیاری از اعضای «کمیته هماهنگی برای کمک به ایجاد تشکل های کارگری» از سوی ماموران امنیتی شهر کرج مورد یورش قرار گرفته، دستگیر، کوفته و شکنجه شدند. هنگام عملیات نیروهای سرکوبگر، برای ترساندن مردم، تیرهوایی شلیک کردند.

هم اکنون، ده تن از کوشندگان کارگری هنوز در زندان هستند و برای شماری دیگر، گرو (وثیقه) هایی سنگین درخواست شده است.

ما سخت نگران سرنوشت آن ها هستیم؛ بویژه وضعیت محمود صالحی که به دعوت ما در همایشی در ماه مارس، در پاریس شرکت کرد. او از تندرستی خوبی برخوردار نیست.

ما، خواهان آزادی بی قید و شرط همه ی کارگران زندانی و همچنین دیگر کوشندگان جنبش های اجتماعی مانند رضا شهابی که از دو سال پیش در زندان بسر می برد و به شش سال زندان محکوم شده، هستیم.

سازمان های اتحادیه ای فرانسوی از خواست کارگران ایران برای برپایی سازمان های ناوابسته ی خود پشتیبانی نموده، دلاوری شان را می ستایند و از بلندپایگان ایران می خواهند که حقوق کارگران را پاس دارند.

ما یکبار دیگر به کارگران ایرانی درگیر در رزم خاطرجمعی می دهیم که سازمان های کارگری سازمان یافته ی فرانسوی و از آن میان سندیکاهای امضاء کننده این بیانیه، با آن ها اعلام همبستگی می کند.

٢٢ ژوئن ٢٠١٢


هیچ نظری موجود نیست:

برداشت و بازنویسی درونمایه ی این تارنگاشت در جاهای دیگر آزاد است. خواهشمندم، خاستگاه را یادآوری نمایید!
از «دزدان ارجمند اندیشه و ادب» نیز خواهشمندم به شاخه گلی بسنده نموده، گل را با گلدان یکجا نربایند!

درج نوشتارهایی از دیگر نویسندگان یا دیگر تارنگاشت ها در این وبلاگ، نشانه ی همداستانی دربست با آنها نیست!