«مردم در روی زمین برای کامیاب شدن یک چیز کم دارند و آن اعتماد به یکدیگر است؛ ولی این دانش برای کسانی که قلبی کوچک و روحی پست دارند و جز قانون سود شخصی هیچ قانونی نمی شناسند، دسترس پذیر نیست.» فارس پورخطاب هراتی

والاترین کاربرد نویسندگی این است که آزمون را به دانایی فرارویاند! ایگناتسیو سیلونه

۱۳۹۱ خرداد ۱۳, شنبه

در ولایت امام زمان، این ها «دزدان قانونی» بشمار می روند!


در گزارش تازه ای که یکی از رسانه های نزدیک به رئیس جمهور از دیدار وی با نمایندگان مجلس نهم منتشر کرده، گفته ها و ناگفته هایی آکنده از شوخی ـ جدی هست .

در بخشی از سخنان رئیس جمهور [منظور نویسنده، بخشی از گزارش استکه شوخی وی با نمایندگان مجلس نهم عنوان شده، آمده است:
«احمدی نژاد در پایان با بیان اینکه می خواهم یک شوخی هم با شما بکنم، اظهار داشت:
ای کاش مجلس همین جا می ماند. اینجا همه به هم نزدیک تر صمیمی تر بودند. حالا همه رفتند زیر آن هرم بزرگ! و ٢٠٠ میلیارد تومان امسال بودجه گذاشته اند برای کار عمرانی مجلس! خدا بده برکت! ۱۳۵ میلیارد هم گذاشته اند برای دفاتر نماینده ها! نفری ۴۵۰ میلیون تومان! خدا به داد همه ما برسد!»

این عبارت اگر صحت داشته باشد که قطعا با آگاهی به اینکه رئیس جمهور، مسوول اجرای بودجه است درست به نظر می آید . یعنی اینکه در سال آینده هر نماینده حدود نیم میلیارد تومان برای ساخت و تجهیز دفاترشان دریافت می کنند و ۲۰۰ میلیارد هم برای کار عمرانی مجلس. سر جمع یعنی ۳۳۵ میلیارد تومان. نه برای اداره مجلس و نه برای پرداخت حقوق و نه هزینه مسافرت ها ... هزینه استقرار نمایندگان ... و نمایندگانی چه گران!

اکنون، مجلس باید پاسخ دهد که آیا در آن فرصت هشت روزه اصلاح بودجه، این موارد یا ارقام را به بودجه و به سود خود افزوده است؟

البته رییس جمهور حوزه های مهم و اساسی دیگری را هم جدی ـ شوخی با نمایندگان تازه در میان گذاشته است؛ مسائلی جدی و اساسی که باید به آن پرداخت؛ اما نه در این تعطیلات که یک هفته مملکت تعطیل شده است و هر که به «سی» خودش رفته است.

سخنان و تصمیمات این چنینی رئیس جمهور همواره پیش از چند روز تعطیلی در کشور زده و گرفته می شود و تجربه نشان داده است تا مقامات از تعطیلات برگردند و خستگی سفر را از خود بتکانند، کاری که نباید می شده ، شده است.

«تابناک»  ١٢ خرداد ماه ١٣٩١

این گزارش شلخته را تا آنجا که ممکن بود ویرایش و پاکیزه نویسی نموده ام. عنوان و برجسته نمایی ها نیز از آنِ من است.       ب. الف. بزرگمهر

هیچ نظری موجود نیست:

برداشت و بازنویسی درونمایه ی این تارنگاشت در جاهای دیگر آزاد است. خواهشمندم، خاستگاه را یادآوری نمایید!
از «دزدان ارجمند اندیشه و ادب» نیز خواهشمندم به شاخه گلی بسنده نموده، گل را با گلدان یکجا نربایند!

درج نوشتارهایی از دیگر نویسندگان یا دیگر تارنگاشت ها در این وبلاگ، نشانه ی همداستانی دربست با آنها نیست!