«مردم در روی زمین برای کامیاب شدن یک چیز کم دارند و آن اعتماد به یکدیگر است؛ ولی این دانش برای کسانی که قلبی کوچک و روحی پست دارند و جز قانون سود شخصی هیچ قانونی نمی شناسند، دسترس پذیر نیست.» فارس پورخطاب هراتی

والاترین کاربرد نویسندگی این است که آزمون را به دانایی فرارویاند! ایگناتسیو سیلونه

۱۳۹۱ خرداد ۱۷, چهارشنبه

پا در جای پای رسانه های امپریالیستی!


عکسی که می بینید در تارنگاشت «پیک نت» درج شده و یادداشت زیر با عنوان «انتشار عکس های پاکسازی اتمی در پارچین» به آن افزوده شده است:
«یوکیا آمانو، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی روز گذشته و در آستانه دور سوم مذاکرات اتمی ١+۵ با جمهوری اسلامی در مسکو، در یک کنفرانس خبری شرکت کرد. وی دراین مصاحبه ضمن اعلام مذاکرات تازه ای میان آژانس و جمهوری اسلامی تا روز جمعه ، بر سر بازدید بازرسان این آژانس از پایگاه «پارچین» گفت:
آژانس گزارش ها و تصاویر ماهواره ای در اختیار دارد که نشان می دهد در تأسیسات پارچین فعالیت هایی از جمله شستشوی ساختمان ها، جابجایی اشیاء، خاکبرداری و تخریب ساختمان ها صورت گرفته است.
این مصاحبه درحالی انجام شد که شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از روز گذشته ـ دوشنبه ـ برای پنج روز در وین پایتخت اتریش تشکیل جلسه داده اند و در راس مذاکرات آنها مسئله اتمی ایران قرار دارد.
آژانس معتقد است در پایگاه پارچین آزمایش‌هائی انجام شده که در ارتباط بوده با تسلیحات اتمی.
تاکنون چند تصویری ماهواره ای از پایگاه پارچین منتشر شده که نشان دهنده تخریب چند ساختمان در منطقه نظامی است.
پارچین در جنوب شرقی تهران قرار دارد و یکی از آخرین تصاویری که نشاندهنده تخریب برخی تاسیسات و پاکسازی پارچین است، تاریخ پنجم خرداد را دارد. (پیک نت، ١٦ خرداد ماه ١٣٩١)

برجسته نمایی ها از اینجانب است.     ب. الف. بزرگمهر

***

با سود بردن از «نقشه ی گوگل» (https://maps.google.com/) و جستجوی پارچین، تهران، ایران (Parchin, Tehran, Iran) نگاهی به منطقه ی یاد شده می اندازم. تصویر آن را پیوست نموده ام. دور و بر آن ساختمان ها، جز یک جا که پی ساختمانی نیمه کاره یا ساختمانی که آن را تا پی برداشته اند، هیچ جا چیزی که نشان دهنده ی عملیات ساختمانی تازه باشد، نمی بینم. ساختمان هایی مانند آنچه در دو عکس کوچک پایین در آن تارنگاشت مزودر به عنوان نشانه های یافت شده، درج شده نیز نمی یابم. با خود می اندیشم:
چرا خبری یاوه و پوچ آنگونه برگرفته و درج می شود که گویا براستی کاری غیرعادی انجام شده است. به بخش هایی که در گزارش آن «روزی نامه» برجسته نموده ام و شیوه چیدن خبر آن بویژه در دو بند واپسین آن کمی باریک شوید.



افزون بر آن مگر «شستشوی ساختمان ها، جابجایی اشیاء، خاکبرداری و تخریب ساختمان ها»، آنهم در یک پایگاه نظامی، کاری غیرعادی است که برای آن به «ششلول بندهای جامعه ی جهانی» پاسخگو باید بود؟! 

باز هم با خود می اندیشم:
«آیا کم و بیش همان بلایی را که به سر رژیم صددام آوردند، بر سر کشور ما نمی آورند؟ خاک بر سر آن رژیم بی آبرو و پلید که اکنون «موضعش» را نیز باید به نمایش بگذارد که خدای نکرده، بمب اتمی در آن پنهان نکرده باشد ... خاک بر سر آن گاهنامه ی مزدور که چنین خبر جفنگ و عکسی ساختگی را با عنوان بزرگ فریبنده در تارنگاشتش درج می کند ... خاک بر سر همه ی ما که دار و ندارمان را می چاپند و به باد می دهند و کشورمان به دست چنین رژیمی فرومایه گردانده می شود...»

ب. الف. بزرگمهر     ١٦ خرداد ١٣٩١


هیچ نظری موجود نیست:

برداشت و بازنویسی درونمایه ی این تارنگاشت در جاهای دیگر آزاد است. خواهشمندم، خاستگاه را یادآوری نمایید!
از «دزدان ارجمند اندیشه و ادب» نیز خواهشمندم به شاخه گلی بسنده نموده، گل را با گلدان یکجا نربایند!

درج نوشتارهایی از دیگر نویسندگان یا دیگر تارنگاشت ها در این وبلاگ، نشانه ی همداستانی دربست با آنها نیست!