«مردم در روی زمین برای کامیاب شدن یک چیز کم دارند و آن اعتماد به یکدیگر است؛ ولی این دانش برای کسانی که قلبی کوچک و روحی پست دارند و جز قانون سود شخصی هیچ قانونی نمی شناسند، دسترس پذیر نیست.» فارس پورخطاب هراتی

والاترین کاربرد نویسندگی این است که آزمون را به دانایی فرارویاند! ایگناتسیو سیلونه

۱۳۹۱ تیر ۷, چهارشنبه

اعتراض سراسری علیه دستگیری و سرکوب فعالین کارگری!


بنا به خبری که توسط «کمیته هماهنگی برای کمک به ایجاد تشکل های کارگری» منتشر شده، روز جمعه ٢٦ خرداد برابر با ١۵ ژوئن ٢٠١٢ مامورین اطلاعات جمهوری اسلامی به جلسه سالانه ی این کمیته در شهر کرج یورش می برند. مامورین رژیم کارگران شرکت کننده در این جلسه را که نزدیک به ٦٠ نفر بودند مورد ضرب و شتم و اهانت و بی حرمتی قرار می دهند و سپس همه ی آنها را دستگیر می کنند و به زندان رجائی شهر منتقل می نمایند. هنوز تعدادی از این کارگران از جمله سیروس فتحی، علیرضا عسگری، سعید مرزبان، مازیار مهرپور، جلیل محمدی، مسعود سلیم پور، ریحانه انصاری، میترا همایونی و فرامرز فطرت نژاد آزاد نشده اند و هم چنان در باز داشت اطلاعات شهر کرج بسر می برند.

روز ٣٠ ژوئن از طرف «اتحاد بین المللی در حمایت از کارگران ایران» و اکثریت احزاب و سازمان های چپ و نهادهای مختلف کارگری بعنوان روز اعتراض علیه این حمله وحشیانه رژیم به کارگران در کرج و اعتراض به بازداشت ٩ نفر از این کارگران اعلام شده است. مبارزان کمونیست در این حرکت سراسری شرکت خواهند کرد و از مردم آزادیخواه در خارج کشور و از تمام احزاب و سازمان های چپ و نهادهای کارگری و مترقی می خواهند برای جلوگیری از سرکوب و بازداشت و زندانی و شکنجه کردن کوشندگان کارگری توسط دستگاه های سرکوب جمهوری اسلامی به این حرکت اعتراضی بپیوندند.

کارگر زندانی آزاد باید گردد!

زنده باد سوسیالیسم!

مرگ بر جمهوری اسلامی!

مبارزان کمونیست

٢۵ ژوئن ٢٠١٢

*** 

با این امید که این «مبارزان کمونیست» به همراه دیگر گردان های رزمنده ی چپ و کمونیست ایرانی، هرچه زودتر به پاسخگو بودن (مسوولیت) تاریخی خود پی برده و با کنار نهادن اختلاف های غیرعمده ی میان خود و نیز کنار نهادن سوء تفاهم های فرقه گرایانه یا ستیزه بر سر جُستارهایی چون «استالین حق داشت یا تروتسکی؟» که کم ترین پیوندی با دشواری ها و چالشهای امروز و آینده ی میهن مان ندارند و شوربختانه برای برخی، خودآگاهانه یا ناخودآگاه، دکانی سیاسی فراهم نموده، ضمن نگهداری چارچوب های اصولی که به آن ها باورمندند، سنگ بنای پیوستگی و زایش جبهه ی متحد نیروهای چپ را بریزند. پدیداری چنین جبهه ای در کنار و همراه جبهه ی گسترده تر نیروهای ملی ـ دمکراتیک و پیشرفت خواه در میهن مان، نیاز روز و آینده ی جنبش توده های مردم ایران است که بی هیچ گفتگو، طبقه ی کارگر فداکار ایران در آن نقشی تعیین کننده خواهد داشت.

برای برپایی چنین جبهه ای از جان و دل بکوشیم و در برابر تاریخ و گذشتگانی که همه ی هستی خود را برای پیشرفت و سرفرازی میهن مان بکار گرفتند، پاسخگو باشیم.

ب. الف. بزرگمهر هفتم تیر ماه ١٣٩١

هیچ نظری موجود نیست:

برداشت و بازنویسی درونمایه ی این تارنگاشت در جاهای دیگر آزاد است. خواهشمندم، خاستگاه را یادآوری نمایید!
از «دزدان ارجمند اندیشه و ادب» نیز خواهشمندم به شاخه گلی بسنده نموده، گل را با گلدان یکجا نربایند!

درج نوشتارهایی از دیگر نویسندگان یا دیگر تارنگاشت ها در این وبلاگ، نشانه ی همداستانی دربست با آنها نیست!