«مردم در روی زمین برای کامیاب شدن یک چیز کم دارند و آن اعتماد به یکدیگر است؛ ولی این دانش برای کسانی که قلبی کوچک و روحی پست دارند و جز قانون سود شخصی هیچ قانونی نمی شناسند، دسترس پذیر نیست.» فارس پورخطاب هراتی

والاترین کاربرد نویسندگی این است که آزمون را به دانایی فرارویاند! ایگناتسیو سیلونه

۱۳۹۰ دی ۱۷, شنبه

برنامه ای بخوبی سازماندهی شده برای پوساندن ایران از درون!


 آمار تکان دهنده مواد مُخدّر در ایران 

در هر دقیقه دو کیلو مواد مخدر در کشور کشف می‌شود و در هر ساعت ٣٠ فروشنده مواد مخدر و معتاد دستگر می‌شوند.

به گزارش سیماب به نقل از مهر، رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر به تازگی از کشف ٣٣٠ تن ماده مخدر در کشور در ٩ ماه  امسال خبر داده است. براساس گفته سردار مویدی بیشتر کشفیات مواد مخدر امسال را مخدرهای سنتی تشکیل می دهد. همچنین تولید مخدرهای صنعتی نیز نسبت به گذشته بسیار افزایش یافته است و آشپزخانه‌های تولید این ماده در کشور فعال هستند. البته پلیس با قدرت شناسایی و انهدام آشپزخانه های تولید شیشه را در دستور کار دارد.

 کشف روزانه ١١٩۵ کیلوگرم ماده مخدر در کشور

 براساس اعلام آمار کشفیات مواد مخدر در ٩ ماهه امسال روزانه به طور میانگین ١١٩٢ کیلوگرم مواد مخدر در کشور کشف شده است. این آمارها حاکی از آن است که  ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر و سایر رده های پلیس موفق به کشف هر ساعت ٤٩ کیلوگرم انواع مواد مخدر می شوند. به گفته پلیس، مواد مخدر از طریق مرزهای شرقی وارد و علاوه بر توزیع درکشور از طریق مرزهای غربی کشور به اروپا ترانزیت می شود.

 استانهای رکورددار کشف مواد مخدر

 همچنین در ٩ ماهه نخست امسال هفت استان رکورد دار کشف مواد مخدر بوده اند و ٨٠ درصد از کشفیات امسال را به خود اختصاص دادند. در این میان سیستان و بلوچستان به عنوان خط مقدم برخورد با ورود مواد مخدر رکورددار بیشترین میزان کشفیات است و پس از آن فارس، خراسان جنوبی، هرمزگان، یزد، کرمان و خراسان رضوی قرار دارند. البته کشف مواد مخدر در این استانها باعث شده است که میزان کشف در سایر استانها به شدت کاهش یافته و درگیری با قاچاقچیان به مرز منتقل شود.

 کاروان مسلحانه ترانزیت مواد مخدر نداریم

 از سوی دیگر فرمانده نیروی انتظامی رشد قابل توجه میزان کشفیات مواد مخدر نسبت به دهه گذشته را تائید می کند. به عقیده سردار احمدی مقدم امروز دیگر شاهد حضور کاروانهای مسلح اشرار و قاچاقچیان مواد مخدر نیستیم و دیگر کسی جرات حمل مواد مخدر با دوشکا را ندارد.

 به گفته فرمانده ناجا، در حال حاضر انتقال مواد مخدر در قالب جاسازی یا در کانتینرهای ترانزیتی انجام می شود. اما جرایم مرتبط با تجارت مواد مخدر همانند قتل، آدم ربایی و شرارت کاهش چشمگیری یافته است. در گذشته هر فردی به خود اجازه می داد به راحتی بر سر مواد مخدر اقدام به گروگانگیری یا ادم ربایی کرده و طعمه خود را به خارج از کشور انتقال دهد اما دیگر خبری از این اوضاع نیست.

 انهدام ١٦٠٠ باند تولید و توزیع مواد مخدر

 با توجه به افزایش فعالیت مافیا تولید و توزیع مواد مخدر امسال فعالیت پلیس بر شناسایی و انهدام باندهای تولید و توزیع مواد مخدر متمرکز شد. در این رابطه با اقدامات اطلاعاتی و عملیاتی در 9 ماه نخست امسال هر روز به طور میانگین پنج باند و در مجموع  ١٦٠٠ باند شناسایی و متلاشی شده است. این در حالی است که انهدام باندهای مواد مخدر نسبت به مدت مشابه افزایش ٦ درصدی را نشان می دهد.

 دستگیری هر ساعت ٣٠ فروشنده و معتاد در کشور

 در همین رابطه سردار مویدی رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر با اشاره به افزایش ١۵ درصدی معتادان و قاچاقچیان مواد مخدر می گوید: پلیس در هر ساعت نزدیک به ٣٠ قاچاقچی و معتاد را شناسایی و دستگیر می کند به طوریکه در ٩ ماه نخست امسال نیز ٢٠١۵٠٠ نفر در ارتباط با مواد مخدر از سوی پلیس شناسایی و دستگیر شدند.

برگرفته از «سیماب»

عنوان نوشتار از اینجانب است.  ب. الف. بزرگمهر


پی نوشت:
این آمار تکان دهنده، نشاندهنده ی برنامه ای بخوبی سازماندهی و هماهنگ شده میان کشورهای امپریالیستی (و در تارک آنها ایالات متحد) با واپسگرایان و مزدوران آنها و نیز باندهای قاچاق در ایران وافغانستان و سایر جاها و یادآور سیاست استعمار کهنه کار انگلیس در پوساندن و نابود کردن مردم چین در دهه های پیش از انقلاب و رستاخیز آن کشور است.

در مورد کشور ما نکته چشمگیر اینجاست که با سرکوب گام به گام انقلاب بهمن و خیزش های پس از آن بویژه در دوره ی کنونی، دستیابی کم و بیش آسان و ارزان به مواد افیونی و مُخدّر در شرایطی که همه چیز روزبروز گران تر می شود، افزایش بسیاری نسبت به گذشته نشان می دهد و هر روز بر درازا و پهنای این بلای بزرگ و تباه کننده جسم و جان جامعه افزوده می شود.

آیا از رژیمی که رهبری و بلندپایگانش خود به مواد مُخدّر آلوده اند، می توان انتظار برخوردی انقلابی و بنیادین به این بلای بزرگ اجتماعی داشت؟ آیا اعدام روزانه شماری قاچاقچی دون پایه که در میان شان مصرف کنندگان مواد مُخدّر نیز وجود دارند، چاره ی درد است؟ یا این که مانند دوره ی شاه گوربگور شده و در شرایطی که خواهر دوقلوی وی، بزرگ ترین باندهای مواد مُخدّر در کشور را رهبری می کرد، همچنان با اعدام دون پایه ترین قاچاقچیان، نمایشی شناخته شده برای کوشا بودن حاکمیت در این زمینه، براه انداخته شده است؟

ب. الف. بزرگمهر
   

هیچ نظری موجود نیست:

برداشت و بازنویسی درونمایه ی این تارنگاشت در جاهای دیگر آزاد است. خواهشمندم، خاستگاه را یادآوری نمایید!
از «دزدان ارجمند اندیشه و ادب» نیز خواهشمندم به شاخه گلی بسنده نموده، گل را با گلدان یکجا نربایند!

درج نوشتارهایی از دیگر نویسندگان یا دیگر تارنگاشت ها در این وبلاگ، نشانه ی همداستانی دربست با آنها نیست!