«مردم در روی زمین برای کامیاب شدن یک چیز کم دارند و آن اعتماد به یکدیگر است؛ ولی این دانش برای کسانی که قلبی کوچک و روحی پست دارند و جز قانون سود شخصی هیچ قانونی نمی شناسند، دسترس پذیر نیست.» فارس پورخطاب هراتی

والاترین کاربرد نویسندگی این است که آزمون را به دانایی فرارویاند! ایگناتسیو سیلونه

۱۳۹۰ دی ۲۰, سه‌شنبه

این عالیه!


عالیه اقدام دوست، زنی که به گفته خودش «اعتراض بخشی از زندگی مدنی اوست»، پس از تحمل سه سال حبس قطعی از زندان آزاد شد.

عالیه اقدام دوست در روز ٢٢ خرداد ١٣٨۵ به همراه ۷٠ نفر دیگر در تجمع اعتراض آمیز زنان در میدان هفتم تیر بازداشت و دادگاهی شد. شعبه‌ ١۵ دادگاه انقلاب تهران، او را به اتهام اقدام علیه امنیت به سه سال و چهار ماه حبس و ٢٠ ضربه شلاق محكوم كرد. سه سال حبس وی در دادگاه تجدیدنظر تایید شد و سرانجام روز ١٢ بهمن ماه ١٣٨۷، ماموران اجرای احکام به در منزل وی در شهرستان فومن رفتند و او را تحت الحفظ به شعبه اجرای احكام دادگاه انقلاب تهران منتقل كردند.

پس از بازداشت عالیه، تلاش های زیادی از سوی وکلای مدافع او، فعالان جنبش زنان و حقوق بشر برای آزادی او انجام گرفت؛ اما اقدامی از سوی دستگاه قضایی بعمل نیامد؛ همان طور که عالیه هم از خواسته های مدنی خود کوتاه نیامد. عالیه نخستین زنی است که طی سال های پس از انقلاب به جرم برابری خواهی محکوم به زندان شده است.

بهاره هدایت، از دیگر یاران جنبش زنان از دیگر متهمان تجمع زنان در ٢٢ خرداد ١٣٨۵ بود که اکنون نیز در زندان بسر می برد. بخشی از محکومیت بهاره به دلیل شرکت او در تجمع زنان در میدان هفتم تیر است.

اگر ١٢ بهمن، عالیه را بی خبر از دوستان و یارانش به زندان بردند، ١٨ دی ماه ١٣٩٠ فعالان جنبش زنان و یاران او در برابر زندان و برای استقبال از این یار مقاوم جنبش زنان حاضر شدند.

سایت تغییر برای برابری، آزادی این یار جنبش زنان را به فعالان جنبش زنان و دیگر آزادی خواهان و برابری خواهان ایران تبریک می گوید.

جزییات خبر آزادی عالیه اقدام دوست در پی اعلام خواهد شد.

برگرفته از تارنگاشت «تغییر برای برابری»:

عنوان از اینجانب است.   ب. الف. بزرگمهر

پی نوشت:
درود بر عالیه اقدام دوست و به امید آزادی بهاره هدایت و دیگر زنان کوشنده!
درود به همه ی زنان رزمنده ی میهن مان!

ب. الف. بزرگمهر

هیچ نظری موجود نیست:

برداشت و بازنویسی درونمایه ی این تارنگاشت در جاهای دیگر آزاد است. خواهشمندم، خاستگاه را یادآوری نمایید!
از «دزدان ارجمند اندیشه و ادب» نیز خواهشمندم به شاخه گلی بسنده نموده، گل را با گلدان یکجا نربایند!

درج نوشتارهایی از دیگر نویسندگان یا دیگر تارنگاشت ها در این وبلاگ، نشانه ی همداستانی دربست با آنها نیست!