«مردم در روی زمین برای کامیاب شدن یک چیز کم دارند و آن اعتماد به یکدیگر است؛ ولی این دانش برای کسانی که قلبی کوچک و روحی پست دارند و جز قانون سود شخصی هیچ قانونی نمی شناسند، دسترس پذیر نیست.» فارس پورخطاب هراتی

والاترین کاربرد نویسندگی این است که آزمون را به دانایی فرارویاند! ایگناتسیو سیلونه

۱۳۹۰ دی ۲۹, پنجشنبه

شاه می بخشه؛ شاهقلی نمی بخشه!


روز گذشته، روزی نامه ی «پیک نت»، خبری ساختگی از تیراندازی یک موتور سوار به «عالیجناب بوقلمون» درج نموده بود که من آن را با عنوان « نوکری شوخی نموده و نوکری دیگر آن را "جدی" گرفته است!»* در تارنوشت خود درج نمودم. با تکذیب این داستان از سوی «مدیر کل روابط عمومی مجمع تشخیص مصلحت نظام» روشن می شود که یا چنان خبری از بنیاد بی پایه بوده یا اگر هم چیزکی بوده برای کژ نمودن افکار عمومی ـ به گمان بسیار از ماجرای نامه ی فرمانده ی پیشین سپاه ـ  به انجام رسیده و کوشش نموده اند تا به یاری مزدوران خود از آن خبری "دست اول" درست کرده به افکار عمومی قالب کنند! برای همین در زیر همان عنوان یادشده، به شوخی و جدی نوشتم:
«گرچه بادی بودن تفنگ را فراموش کرده، بنویسد!».

اکنون که گندِ کارِ دروغ پراکنی درآمده، گاهنامه ی مزدور دست بردار نیست و همچنان بر موضع خود پا یا چیزی دیگر می فشارد. خبر امروز آن درباره ی ماجرای ساختگی را بخوانید:
«مدیر کل روابط عمومی مجمع تشخیص مصلحت نظام، روز گذشته، ظاهرا در پاسخ به خبرنگارانی که از وی درباره تیراندازی به اتومبیل هاشمی رفسنجانی سئوال کرده بودند این خبر را تکذیب کرد و گفت: ”مجمع تشخیص مصحلت نظام هیچ اعتنایی به این اخبار کذب ندارد و خبر تیراندازی به اتومبیل آیت الله هاشمی رفسنجانی نیز کذب محض است.“ در باره تغییر محافظان هاشمی نیز گفت:
”محافظان آیت الله هاشمی رفسنجانی عوض نشده اند و کماکان همان افراد قبلی محافظت از ایشان را برعهده دارند.“

پیک نت: معلوم نیست، خبر تیراندازی به طرف اتومبیل هاشمی رفسنجانی که ظاهرا یک خبر امنیتی است، چه ارتباطی به مدیرکل روابط عمومی مجمع مصلحت دارد؟ و اگر این دو خبر که ایشان تکذیب کرده کذب محض است، چرا اینگونه در میان کارکنان رسانه های داخلی پخش است که روابط عمومی مجمع آن را تکذیب می کند ...»** (برجسته نمایی ها از اینجانب است.  ب. الف. بزرگمهر)

ببینید زبانزدهای پارسی چگونه گواه می یابند: شاه می بخشه؛ شاهقلی*** نمی بخشه!

ب. الف. بزرگمهر        ٢٩ دی ماه ١٣٩٠



*** «شاهقلی» در این زبانزد آرشی عمومی چون «زیردست» و ویژه چون «نوکر» دارد.

هیچ نظری موجود نیست:

برداشت و بازنویسی درونمایه ی این تارنگاشت در جاهای دیگر آزاد است. خواهشمندم، خاستگاه را یادآوری نمایید!
از «دزدان ارجمند اندیشه و ادب» نیز خواهشمندم به شاخه گلی بسنده نموده، گل را با گلدان یکجا نربایند!

درج نوشتارهایی از دیگر نویسندگان یا دیگر تارنگاشت ها در این وبلاگ، نشانه ی همداستانی دربست با آنها نیست!