«مردم در روی زمین برای کامیاب شدن یک چیز کم دارند و آن اعتماد به یکدیگر است؛ ولی این دانش برای کسانی که قلبی کوچک و روحی پست دارند و جز قانون سود شخصی هیچ قانونی نمی شناسند، دسترس پذیر نیست.» فارس پورخطاب هراتی

والاترین کاربرد نویسندگی این است که آزمون را به دانایی فرارویاند! ایگناتسیو سیلونه

۱۳۹۸ خرداد ۳۰, پنجشنبه

کشور شگرف و بی همتایی است اینجا! شگرف ترین و بی همتاترین در جهان!

در هر کشور حتا بی بند و باری در جهان، دله دزدی های کم تر از این* به بیرون رانده شدن چندین و چند گماشته ی بالاتر از کار دولتی، دستگیری و گاه زندان می انجامد. در اینجا دزدی نامدار، وزیر نفت است! رییس جمهور یا همانا سرگماشته ی خیمه و خرگاه ولایت به یاری برادر و داماد و دایی و خاله و عمو و هر کُرّه خر دیگری از روستای زادگاهش، پول پارو می کند و در بانک های اروپایی و جاهای دیگر می اندوزد که پیامد آن، کاهش یکباره ی دوسوم ارزش پول ملی کشور و تنگدست تر شدن توده های مردم است. دیگری بشمار سال های زیست پیامبر تازی، حساب بانکی پر و پیمان در ایران و بیرون ایران باز می کند و از تَلَکه و شیتیلی و اینا کاخی گرانبها در لندن می خرد و کم ترین شان، آن قوچعلیِ بازمانده از «امام سیزدهم»، هر سال همراه با کاشتن یادگاری دیگر، شرکتی کارچاق کنی با پیشوند «یادگار ...» راه می اندازد. همه ی این ها به یکسو، آن کیرِ خرِ جان ننه اش: ساده زیست و دشمن شماره ی یک توده های مردم ایران به این دزدان ریز و درشت که همگی سر جای خود، پایدار می مانند و با پاکدستی، کار خداپسندانه ی دزدی های خرد و کلان و پولشویی و اینا را پی می گیرند، «خدا قوت» می گوید! کشور بی در و پیکرِ شگرف و بی همتایی است اینجا! شگرف ترین و بی همتاترین در جهان که در آن، گویی نوادگان «چهل دزد بغداد» در همدستی با «علی بابا» به دارایی های انبوهی دست یافته و فرمان می رانند!

ب. الف. بزرگمهر  ۳۰ خرداد ماه ۱۳۹۸

* به گزارش خبرنگار قضایی خبرگزاری تسنیم، مدیر مالی وزارت نفت، ۲۵ میلیون دلار از حساب این وزارتخانه خارج و به حساب یک صرّاف واریز کرده بود و بظاهر می‌خواستند با این پول کار کنند.

بر بنیاد این گزارش، مدیرمالی وزارت نفت و فرد صرّاف با نادیده گرفتن اینکه بیرون بردن این ارز، فراقانونی و بزه بشمار می آید، آهنگ جابجایی پول یاد شده به بیرون از کشور را داشتند.

مدیر مالی وزارت نفت، بامداد امروز آهنگ بیرون رفتن از کشور را داشت که دستگیر شد. همزمان با دستگیری این مقام مسوول در وزارت نفت، صرّاف بزهکار نیز دستگیر و هر دو روانه ی زندان شدند و [نیز] حسابی که دلارها به آن واریز شده بود نیز بسته شد. با این همه، «وزارت اطلاعات» داو بازشناختِ چندی زَر در دفتر وزیر نفت و همچنین جابجایی ده میلیارد تومان پول به این حساب‌ها از طریق کارت‌خوان‌ها را نادرست شمرد و اعلام نمود که بررسی‌ها درباره رقم جابجایی پول پی گرفته می شود.

برگرفته از «خبرگزاری تسنیم»  ۲۹ خرداد ماه ۱۳۹۸ (با ویرایش و پارسی نویسی درخور از اینجانب: ب. الف. بزرگمهر)

هیچ نظری موجود نیست:

برداشت و بازنویسی درونمایه ی این تارنگاشت در جاهای دیگر آزاد است. خواهشمندم، خاستگاه را یادآوری نمایید!
از «دزدان ارجمند اندیشه و ادب» نیز خواهشمندم به شاخه گلی بسنده نموده، گل را با گلدان یکجا نربایند!

درج نوشتارهایی از دیگر نویسندگان یا دیگر تارنگاشت ها در این وبلاگ، نشانه ی همداستانی دربست با آنها نیست!