«مردم در روی زمین برای کامیاب شدن یک چیز کم دارند و آن اعتماد به یکدیگر است؛ ولی این دانش برای کسانی که قلبی کوچک و روحی پست دارند و جز قانون سود شخصی هیچ قانونی نمی شناسند، دسترس پذیر نیست.» فارس پورخطاب هراتی

والاترین کاربرد نویسندگی این است که آزمون را به دانایی فرارویاند! ایگناتسیو سیلونه

۱۳۹۷ بهمن ۲, سه‌شنبه

امروز که بدون دیروز و فردا نمی شود ...

بسم الله القاسم البطاطا و البصل (به نام خداوند بخش کننده ی سیب زمینی و پیاز)

کاری به ادعاهای جنابعالی که در دولت های نهم و دهم چنین و چنان کرده بودید، ندارم. اگر نامه های پیشین شما را پاسخ ندادم از این روست که شما را رُک و پوست کنده، آدمی بی چشم و رو و نمک نشناس می شناسم که قدر خوبی های انجام شده در حق خود را ندانست و هر بار نمکدان را شکست. از همه ی نامه ی تازه و پر سوز و گداز شما، جمله ی زیر چشمم را گرفت و مرا به پاسخگویی برانگیخت:
«... عرض کرده بودم که برادران لاریجانی و آقای روحانی با هم هستند و مسوول شرایط امروز کشورند.» (نامه ی زیر) بله! شما درست می گویید و ما درد تک تک آن ها را خوب می شناسیم؛ ولی اگر آن ها مسوول شرایط امروز کشورند؛ خودِ جنابعالی نیز مسوول دیروز کشورید؛ امروز که بدون دیروز و فردا نمی شود. حال، مسوول فردای کشور چه کسی خواهد بود، الله اَعلم! البته انگلیسی ها هم که در نامه تان به آن ها اشاره ای داشتید، هیچگاه از کارِ خدا چندان بی خبر نبوده و نیستند. بماند که برخی بی بصیرت، خود ما که سال هاست ولی فقیه این ولایتیم را نشانه می گیرند و می گویند:
تو نه تنها مسوول دیروز و پریروز و پس پریروز این کشوری که مسوول امروز و حتا فردا تا آن هنگام که ریغ رحمت را سر نکشیده ای نیز هستی. خوب! این دیگر غرض روزی ناسپاسانه در حقِّ این حقیر است که سال های آزگار در جزئیات مسائل، کوچک ترین دخالتی نداشته و تنها هر از گاهی، باب کلیّاتِ جُستاری را گشوده و سپس کار را به اهلِ آن، مسوولین پاکدست و کاردانِ نظام که انشاء الله کون همگی شان نیز پاک است، سپرده ام.

حال می فرمایید ما برای شما و آن جن گیرِ بخت برگشته چکار کنیم؟! اگر منظور جنابعالی، «حکم حکومتی» و ایناست، ما دیگر پشت دست مان را داغ کرده و از این حکم ها بیرون نمی دهیم. از اینکه برای این حقیر از درگاه خداوند مُتَّعال آرزوی سلامتی نموده اید، سپاسگزارم. خدا از دل تان بشنود انشاء الله! والسلام و علیکم و رحمت الله و برکاته

از زبان «کیرِ خرِ نظام»:   ب. الف. بزرگمهر   دوم بهمن ماه ۱۳۹۷

***

نامه احمدی‌نژاد به رهبری: برادران لاریجانی و روحانی مقصر هستند

احمدی نژاد در نامه ای که  ۲۷ آذر ماه گذشته خطاب به مقام معظم رهبری فرستاد ضمن تأکید بر با هم بودن برادران لاریجانی و آقای روحانی، با اشاره به پرونده سازی و ظلم و اجحاف بی سابقه به خدمتگزاران دولت های نهم و دهم از جمله آقایان بقایی و مشایی از ایشان خواستند تا اجازه ندهند چنین احکام سیاسی و ظلم های بزرگ علیه فرزندان پاک، خدوم و انقلابی ملت صادر و اعمال گردد. 

یکم بهمن ماه ۱۳۹۷

متن کامل این نامه به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

حضرت آیت الله خامنه ای «دام ظله العالی»

رهبر معظم انقلاب

با سلام و آرزوی دوام سلامتی حضرتعالی

رییس کل دادگستری تهران اعلام کرد که حکم علیه آقای مهندس مشایی در دادگاه تجدیدنظر تأیید شده است.

مستحضرید که دستگاه قضائی بدون رعایت حتی ظواهر قوانین و بدون برگزاری جلسات رسمی رسیدگی، صرفاً به اتهام آتش زدن کپی حکم ظالمانه علیه آقای بقایی در برابر سفارت انگلیس، آقای مهندس مشایی را در دادگاه بدوی به پنج سال زندان محکوم نمود.

انتظار این بود که طبق قانون، دادگاه تجدید نظر با رفع حداقل ۱۴ مورد از اشکالات و ایرادات اساسی و تخلفات متعدد انجام شده در نحوه دستگیری و پرونده‌سازی و تشکیل دادگاه و محاکمه صوری و صدور رأی ناعادلانه و ظالمانه، فرصت دفاع واقعی را فراهم نموده و نسبت به جبران ظلم واقع شده اقدام نماید.

متاسفانه بلافاصله پس از سخنرانی اینجانب در صومعه‌سرا و انتقاد به دولت آقای روحانی و درخواست از ایشان برای مناظره به منظور شفاف‌سازی مسائل گوناگون که مورد استقبال عمومی قرار گرفت، دادگاه تجدیدنظر بدون رسیدگی به ایرادات و اشکالات و تخلفات سلسله مراتب قضائی و در حالیکه وکلا منتظر دعوت برای ورود به دفاع ماهوی بودند، همان حکم را تایید کرده است.

آیا حمایتی آشکارتر از این توسط دستگاه قضائی نسبت به آقای روحانی امکان‌پذیر است؟

قبلاً هم عرض کرده بودم که برادران لاریجانی و آقای روحانی با هم هستند و مسئول شرایط امروز کشورند.

هیچ دولتی به اندازه دولت‌های نهم و دهم به مردم، کشور و انقلاب خدمت نکرد به گونه‌ای که آن خدمات بارها مورد تأیید حضرتعالی قرار گرفت و هم‌اینک نیز از آنها به عنوان افتخارات جمهوری اسلامی یاد می‌شود و در مقابل با مقامات ارشد هیچ دولتی نیز به اندازه دولت‌های نهم و دهم برخورد نشد و ظلم و اجحاف بی‌سابقه و آشکار در حق آنان روا داشته نشد.

گرچه نامه های قبلی همچنان بدون پاسخ مانده است لیکن انتظار دارد اجازه ندهند چنین احکام سیاسی و ظلم‌های بزرگ علیه فرزندان پاک، خدوم و انقلابی ملت صادر و اعمال گردد.

از خداوند متعال دوام سلامتی حضرتعالی را مسئلت دارم.

محمود احمدی‌نژاد

برگرفته از «دیدار»  یکم بهمن ماه ۱۳۹۷

هیچ نظری موجود نیست:

برداشت و بازنویسی درونمایه ی این تارنگاشت در جاهای دیگر آزاد است. خواهشمندم، خاستگاه را یادآوری نمایید!
از «دزدان ارجمند اندیشه و ادب» نیز خواهشمندم به شاخه گلی بسنده نموده، گل را با گلدان یکجا نربایند!

درج نوشتارهایی از دیگر نویسندگان یا دیگر تارنگاشت ها در این وبلاگ، نشانه ی همداستانی دربست با آنها نیست!