«مردم در روی زمین برای کامیاب شدن یک چیز کم دارند و آن اعتماد به یکدیگر است؛ ولی این دانش برای کسانی که قلبی کوچک و روحی پست دارند و جز قانون سود شخصی هیچ قانونی نمی شناسند، دسترس پذیر نیست.» فارس پورخطاب هراتی

والاترین کاربرد نویسندگی این است که آزمون را به دانایی فرارویاند! ایگناتسیو سیلونه

۱۳۹۵ بهمن ۱۷, یکشنبه

طلاق بدون شرح! ـ بازانتشار

نمونه ای از پیاده نمودن قوانین اسلام ناب محمدی

با مهریه هایی سنگین به عقد این و آن درمی آیند تا سپس طلاق گرفته، با طلای بدست آمده، زندگی شان را سر و سامانی بدهند. نه عشقی در کار است و نه تعهدی اخلاقی یا وجدانی! همه چیز را از میان برده اند و تا آنجا که من آگاهی دارم، حتا تا ژرفای روستاهای دوردست نیز پیش رفته است: نمونه ای دیگر از پیاده نمودن قوانین اسلام ناب محمدی در میهن مان و نتایجی که می بینیم. در شهر بزرگی چون تهران، چنین کار ناجوانمردانه ای برای برخی یک ناندانی از آب در می آید که هربار با هالویی دیگر آزمایش کنند! همه چیز را هم که می شود، الحمدلله خرید؛ از «پرده ی بکارت چینی» و مدرک دکترای "هوایی" گرفته تا شناسنامه ای تازه که هیچ نشانه ای از گذشته در آن نیست: «کُنتور»ی (شمارشگر) "تازه"، آماده ی بهره برداری آقای هالو که می پندارد به «هلویی نوبر و دست نخورده»، دست یافته است!

بازهم خدا را شکر که بجای شتر، طلا می توان پرداخت؛ وگرنه، روشن نبود چه اوضاعی پیش می آمد! شاید می بایست کاروانسراهای شاه عباسی هم برای نگهداری آن حیوان مُقدّس که خداوند کریم وی را همردیف آدم نهاده است نیز اینجا و آنجا ساخته می شد؟!

ب. الف. بزرگمهر یکم تیر ماه ١٣٩١

http://www.behzadbozorgmehr.com/2012/06/blog-post_8509.html

هیچ نظری موجود نیست:

برداشت و بازنویسی درونمایه ی این تارنگاشت در جاهای دیگر آزاد است. خواهشمندم، خاستگاه را یادآوری نمایید!
از «دزدان ارجمند اندیشه و ادب» نیز خواهشمندم به شاخه گلی بسنده نموده، گل را با گلدان یکجا نربایند!

درج نوشتارهایی از دیگر نویسندگان یا دیگر تارنگاشت ها در این وبلاگ، نشانه ی همداستانی دربست با آنها نیست!