«مردم در روی زمین برای کامیاب شدن یک چیز کم دارند و آن اعتماد به یکدیگر است؛ ولی این دانش برای کسانی که قلبی کوچک و روحی پست دارند و جز قانون سود شخصی هیچ قانونی نمی شناسند، دسترس پذیر نیست.» فارس پورخطاب هراتی

والاترین کاربرد نویسندگی این است که آزمون را به دانایی فرارویاند! ایگناتسیو سیلونه

۱۳۹۳ دی ۱۴, یکشنبه

میوه های تلخ سیاست خودی و ناخودی در سیستان و بلوچستان!

نامه ی مسوولانه و هشدارآمیز یک هم میهن سیستانی به آخوندی نادان و شاید نابکار

«به گزارش «مطالبه‌گر»، یک سیستانی پس از کردار تروریستی تازه در استان که به مرگ دو نفر در منطقه بلوچستان انجامید و با توجه به رویداد تازه انجام پذیرفته در شهر قم، نامه‌ای سرگشاده برای سید صادق شیرازی نوشت.

متن نامه به شرح زیر است :

بسمه تعالی

جناب آقای سید صادق شیرازی

سلام علیکم

از بیان هرگونه مقدمه پرهیز می کنم؛ جز اینکه حقیر مسلمانم، شیعه امیرالمومنین(علیه السلام )، منتظر بقیه الله (عجل الله تعالی فرجه الشریف )، ایرانی و سیستانی

حتماً به سمع و نظر جنابتان رسانده اند که با جوانان شیعه در استان ما چه می کنند و یقیناً بهتر از ما می دانید که میانگین زمانی شهادت جوانان شیعه در استان ما چقدر است و مطمئناً وقتی اینگونه خبرها را می‌شنوید خیلی هم متأثر می‌شوید؛ والله ما نیز اینگونه ایم ولی گمان می‌کنم جنس تأثر ما و شما متفاوت باشد؛ چون ما میدانیم از کجا چوب می خوریم!

بگذارید کمی بی پرده سخن بگویم؛ این شما و مقلدین و پیروانتان هستید که در مجالس، محافل و شبکه‌های ماهواره‌ای تان جشن و شادی می‌گیرید و به عایشه، همسر پیامبر عظیم الشأن اسلام (صل الله و علیه و آله)، فحش و ناسزا روا میدارید و به خلفای اهل سنت اهانت می کنید.

نمیخواهم وارد مسائل شرعی شوم که اینها بدعت هست یا نیست؛ چون حضرتعالی خود اهل فن هستید؛ فقط این را یادآور می شوم که وقتی اصحاب حضرت امیر (علیه السلام) در جنگی با ناسزا جواب ناسزاهای دشمن را دادند، وسط معرکۀ جنگ، حضرت امیر (علیه السلام) آنها را سرزنش کردند و فرمودند: «به مقدساتشان ناسزا نگویید تا مقدسات شما را ناسزا نگویند.» و یا احادیث بسیار دیگر که مطمئناً شما در زمان تحصیل، مطالعه فرموده اید.

نمی دانم دلیل شما برای چنین فتاوایی چیست که اگر قرار بود شما به چنین سؤالاتی جواب بدهید، جواب به علما واجب تر از جواب به امثال من است. اما این را بگویم که طبق اعترافات صریح عوامل انتحاری، اصلی ترین دلیل اقدام به اینگونه کارها، فیلم‌ها و کلیپ هایی است که از مجالس شادی و سرور شما و پیروان تان، دست به دست بین برادران اهل سنت می چرخد و آنها را علیه شیعه تحریک می کند.

همه می دانیم اتفاقاتی نظیر تاسوکی، مسجد علی بن ابیطالب (علیه السلام)، مسجد جامع، تاسوعای حسینی و … از همان فیلم و کلیپ‌هایی که دسته گل اصحاب و اعوان جناب تان است، سرچشمه می گیرد

جناب آقای سید صادق شیرازی

با این دسته گل که چه عرض کنم، با این باغی که در تاریخ جمعه ۱۰ ربیع ۱۴۳۶ قمری مصادف با ۱۲ دی ۱۳۹۳ دوستان و مقلدین شما در قم به آب دادند و از جلوی بیت شما شروع به راهپیمایی و اهانت کردند، باید منتظر عکس العملی باشیم؛ البته نه شما. زیرا شما و خانواده و دوستانتان در امنیت و آرامش هستید؛ ولی من و خانواده و دوستانم باید پاسخگوی اعمال شما باشیم.

به راستی وقتی شما در قم و دوستان و اعوان تان در انگلیس از فرط خوشی دهان به اهانت می گشایید، آیا به این می اندیشیدکه من و دوستان و خانواده‌ام با برادران و خواهران اهل سنت کنار یکدیگر زندگی می کنیم؟

لازم به ذکر است که ما فرزندان روح الله(ره) هستیم و شهادت، نهایت آرزوی ماست؛ ولی به دست دشمن واقعی؛ نه برادری که با اعمال و سخنان شما و اطرافیان تان احساس دشمنی کرده‌اند.

جناب آقای سید صادق شیرازی! شما را به عمامه سیاه تان قسم، طی نامه‌ای از افرادی که مرتکب بدعت شده و با راهپیمایی و اهانت برگۀ کشتار برادران شان را امضا کرده اند برائت بجویید و کید دشمن را ناکار سازید.

و من الله التوفیق

صاعد سیستانی

پ.ن : عکس مربوط به کشته شدگان امروز در سیستان بلوچستان است

از «گوگل پلاس».  برنام و زیربرنام از آنِ من است.   ب. الف. بزرگمهر

هیچ نظری موجود نیست:

برداشت و بازنویسی درونمایه ی این تارنگاشت در جاهای دیگر آزاد است. خواهشمندم، خاستگاه را یادآوری نمایید!
از «دزدان ارجمند اندیشه و ادب» نیز خواهشمندم به شاخه گلی بسنده نموده، گل را با گلدان یکجا نربایند!

درج نوشتارهایی از دیگر نویسندگان یا دیگر تارنگاشت ها در این وبلاگ، نشانه ی همداستانی دربست با آنها نیست!