«مردم در روی زمین برای کامیاب شدن یک چیز کم دارند و آن اعتماد به یکدیگر است؛ ولی این دانش برای کسانی که قلبی کوچک و روحی پست دارند و جز قانون سود شخصی هیچ قانونی نمی شناسند، دسترس پذیر نیست.» فارس پورخطاب هراتی

والاترین کاربرد نویسندگی این است که آزمون را به دانایی فرارویاند! ایگناتسیو سیلونه

۱۳۹۴ دی ۱۹, شنبه

همبستگی و پایداری دادخواهانه ی خلق کرد، دستیابی به پیروزی را هموار می کند

پ.ک.ک: سوگند یادمی‌کنیم که انتقام زنان کُرد ترورشده را بگیریم

کمیته رهبری پ.ک.ک یاد و خاطره «سکینه جانسز، فیدان دوغان و لیلا شایله‌مز» که در ۹ ژانویه ۲۰۱۳ در شهر پاریس فرانسه ترور شدند و نیز یاد و خاطره ی سه سیاستمدار زن کرد که در ۵ ژانویه ۲۰۱۶ بدست نظامیان ترکیه در سلوپی جان باختند را گرامی داشت.

در بیانیه پ.ک.ک آمده است:
«مقاومت زنان کردستان برای آزادی با ترور سکینه‌ها به شکست دچار نخواهد شد. مسلما بر شمار سکینه‌ها همانطور که در سلوپی دیدیم، افزوده خواهد شد و پیشاهنگ مقاومت کردستان خواهند شد.»

کمیته رهبری پ.ک.ک می‌افزاید:
«در چهارمین سالگرد ترور سارا، روژبین و روناهی قرار داریم . به زنان و جوانانی که برای تحقق حیات آزاد از خلقشان دفاع می‌کنند درود می‌فرستیم

ستم نشانه فروپاشی است

در ادامه بیانیه آمده است:
«در روزهای اخیر که کردستان به سطح خلقی انقلابی رسیده، تمامی حملات به انسانیت را که به شیوه‌ای فاشیستی و وحشیانه علیه خلق مان و مقاومت‌گران انجام می‌شود، محکوم و سوگند یاد می‌کنیم که کردستان، گورستان فاشیست‌ها خواهد شد.

با توجه به افزایش ظلم و ستم‌ها، عیان است که دولت ترکیه در شخص حزب آ.ک.پ با فروپاشی و پوسیدگی روبرو شده است. زیرا ظلم نشانه فروپاشی است. می‌خواهند برده‌داری نوینی بر سراسر ترکیه تحمیل کنند. می‌خواهند افکار عمومی انقلابی و دموکراتیک ترکیه در مقابله قتل‌عام‌ها و حملات آنها کر و لال شوند. اما افکار عمومی انقلابی می‌داند که آزادی جامعه ترکیه با صیانت از مقاومت ملت کرد و مقاومت برای خودمدیریتی‌ها در خیابان‌ها و محلات شهرها ممکن می‌شود. نسل‌کشی فیزیکی، فرهنگی و سیاسی در کردستان ادامه دارد. به خاطر این نسل‌کشی‌ها می‌خواهند به نسل‌کشی ذهنیتی در ترکیه هم دست زنند. لذا پیشبرد مبارزه و مقاومت مشترک در مقابل این ستم‌ها، بویژه حاکمیت اشغالگر و فاشیست، با ارتقای مبارزه تمام عیار جامعه ترکیه ممکن می‌گردد.»

زنان و جوانان کرد به خونخواهی برخواهندخاست

در ادامه بیانیه پ.ک.ک افزوده شده است:
«انقلاب خودمدیریتی دموکراتیک با پیشاهنگی حزب مان، پ.ک.ک، از غرب تا جنوب و از شنگال تا سلوپی در سایه مشارکت تمامی خلق کرد به عزمی راسخ برای تحقق حیات آزاد کل انسانیت در خاورمیانه مبدل شده است. جوش و خروش برای مقاومت در سلوپی، جزیر، نصیبین و سور به اوج رسیده است. مسلما در همه شهرهای کردستان، گسترش خواهد یافت. ملت کرد، میراث مقاومتگری زنان سیاستمدار را که در سالگرد قتل‌عام زنان انقلابی کرد در پاریس، در سلوپی ترور شدند، به ارث خواهد برد. زنان، جوانان و تمامی خلق مان در مقابل این قتل‌عام سکوت نکرده‌اند و قدرمسلم انتقام خواهند گرفت. همچو پ.ک.ک سوگند یاد می‌کنیم که انتقام همه مقاومتگرانی که در شهرهای کردستان قتل‌عام شده‌اند و انتقام زنان پیشاهنگ کرد که با شکنجه جان باخته‌اند را خواهیم گرفت.»

پ.ک.ک در ادامه بیانیه خود افزود:
«مقاومت تمام‌عیار یگانه شرط برای کسب حیات آزاد است ... رهروان سکینه‌ها بر شمارشان افزوده خواهد شد؛ رشد خواهند کرد و پیشاهنگی مقاومت کردستان را برعهده خواهند گرفت ... اجازه نخواهیم داد انسانیت نسل‌کش شود

«کردانه»    ۱۸ دی ماه ۱۳۹۴


این گزارش از سوی اینجانب تا اندازه ای ویرایش و پاکیزه نویسی شده است. برنام نیز از آنِ من است.  ب. الف. بزرگمهر   

هیچ نظری موجود نیست:

برداشت و بازنویسی درونمایه ی این تارنگاشت در جاهای دیگر آزاد است. خواهشمندم، خاستگاه را یادآوری نمایید!
از «دزدان ارجمند اندیشه و ادب» نیز خواهشمندم به شاخه گلی بسنده نموده، گل را با گلدان یکجا نربایند!

درج نوشتارهایی از دیگر نویسندگان یا دیگر تارنگاشت ها در این وبلاگ، نشانه ی همداستانی دربست با آنها نیست!