«مردم در روی زمین برای کامیاب شدن یک چیز کم دارند و آن اعتماد به یکدیگر است؛ ولی این دانش برای کسانی که قلبی کوچک و روحی پست دارند و جز قانون سود شخصی هیچ قانونی نمی شناسند، دسترس پذیر نیست.» فارس پورخطاب هراتی

والاترین کاربرد نویسندگی این است که آزمون را به دانایی فرارویاند! ایگناتسیو سیلونه

۱۳۹۴ دی ۲۸, دوشنبه

این بلا از شمشیر بر فرق سر فرود آمدن دردناک تر است، برادران! ـ بازانتشار

به گزارش زیر از «خبرگزاری فارس» اندکی هم شده باریک شوید! جُستار آن، سخنان "سردار"ی جنگ ندیده به نام «نقدی» است که در نشستی با برنام (عنوان): «اجلاسیه مجمع بسیج استان اصفهان» بر زبان رانده شده است. 

"سردار" پاچه ورمالیده که ریاست «سازمان بسیج مستضعفین» را نیز یدک می کشد، از آن میان گفته است:
«امروز استکبار جهانی بار دیگر با تجمیع همه قوایش در آخرین نفس‌ها به جنگ اسلام و نظام جمهوری اسلامی ایران در عرصه بین‌المللی آمده است. با رشادت شیرزنان و مردان ملت ایران و با پایداری و ایستادگی این مردم، به فضل پروردگار شاهد شکست مستکبران عالم خواهیم بود و پرچم این نظام را به دست امام زمان (عج) خواهیم داد.»۱ و در پی، «بسیجیان» را که در این سال ها تجربیاتی کم و بیش تلخ از رژیمی تبهکار اندوخته و سرنوشت بسیاری از جنگاوران فداکارِ زمینگیر شده را به چشم جان دیده اند، بجای «شیطان بزرگ» و همدستانش به سوی مردم ستمدیده و نگونبخت ایران کیش می دهد که در همه ی این سال ها با بسیاری از نامرادی ها و نامردمی های چنان رژیم ضد ایرانی سوخته و ساخته یا دست و پنجه نرم کرده اند:
«اولین وظیفه ما تحقق تمدن اسلامی است و گام اول در این راستا تحقق جامعه اسلامی در کشور ایران است؛ اینجا میدان مبارزه جدیدی است که پیش روی ملت ایران و بسیجیان است. ترسیم الگوی پیشرفت اسلام ایرانی از اولین گام‌ها برای تحقق تمدن نظام اسلامی است. برای رسیدن به تحقق تمدن اسلامی، نظام جمهوری اسلامی ایران نیازمند این است که نقاط ضعف خود را رفع و نقاط قوت را تقویت کند. کارشکنی غربی‌ها در انواع قراردادهای بین‌المللی، تحریم‌ها، ‌وجود افراد مفسد اقتصادی در داخل و وجود دست دشمنان در عرصه نابسامانی‌های اقتصادی کشور همه از اقدامات دشمنان این ملت برای نابودی نظام و انقلاب اسلامی است.»۲

سردار دروغین، پس از آسمان ریسمان بافتن های یاد شده، چنین نتیجه می گیرد:
«برای رفع و حل مشکلات اجتماعی،‌سیاسی، اقتصادی و تبیین سبک زندگی اسلامی ایرانی نیازمند یک الگوی بومی هستیم.»۳ 

این یاوه گویی ها که با واقعیت های تلخِ ایرانِ امروز و توانایی های رژیم تبهکار و ورشکسته ی جمهوری اسلامی همخوان نیست، مرا به یاد یکی از طنزهای غم انگیز عُبید زاکانی درباره ی دوران چیرگی مغولان بیابانگرد بر سرزمین ایران انداخت:
«از نوخاسته اصفهانی روایت كنند كه در بیابانی مغولی بدو رسید؛ برو حمله كرد. نوخاسته از كمال كیاست۴ زاری كنان گفت:
”ای آقا خدای را بم گا مم كش“. یعنی: بگا مرا و مكش مرا!  

مغولش بر او رحم آورد و بر قول او كار كرد. جوان به یمن این تدبیر از قتل او خلاص یافت. گویند پس از آن، سی سال دیگر عمر در نیكنامی به سر برد؛ زهی جوان نیكبخت! گویا این مثل در باب او گفته اند:
جوانان دانا و دانش پذیر         سزد گر نشینند بالای پیر 

ای یاران! معاش و سنت این بزرگان غنیمت دانید. مسكین پدران ما كه عمری در ضلالت به سر بردند و فهم ایشان بدین معانی منتقل نگشت.»۵  

اگر جای این "سردار" بودم، بجای عرّ و تیزهایی که اکنون بیش از گذشته، ریشخندآمیز و میان تهی است، دینداران درون و پیرامون حاکمیت را سپارش هایی اینچنین می کردم:
ای مومنین! بند شلوارهای تان را سفت تر کنید و نمازهای تان را ایستاده بخوانید! «شیطان بزرگ» و دوستانش، همین نزدیکی ها در کمین نشسته اند تا سر به سجده نهید! نیازی به نماز خواندن های با خلوص۶ بالا، بگونه ای که پیرامون خود را فراموش کنید، نیست؛ این دشمن، بسانِ «اِینِ مُلجَم» رفتار نمی کند که با شمشیر بر سر حضرت علی، هنگام نماز خواندن کوبید. «شیطان بزرگ»، دلبستگی شگرفی به جایی دیگر از بدن تان دارد که اندکی ساده انگاری و فراموشی، همچنانکه نمونه ای از آن را در قرارداد نرمش ظریفانه تجربه کردیم و گواهی های "نانوشته"ی آن (non paper) نیز کم کم رو می شود، آنچنان سوزشی برجای خواهد نهاد تا اندیشه ی «الگوی زندگی اسلامی» و دستیابی به فرهنگ اسلامی که نمونه هایی از آن ها را در آگهی دعوت از دختران و زنان به صیغه شدن در «مشهد مقدس» به نمایش گذاشته ایم به باد فراموشی بسپاریم! و ای چه بسا، خودمان را نیز با این همه ریش و پشم، بجای غلمان های از بهشت فرود آمده در بازار عربستان و جاهای دیگر بفروشند! این بلا از شمشیر بر فرق سر فرود آمدن دردناک تر است، برادران! 

ب. الف. بزرگمهر     ۱۰ بهمن ماه ۱۳۹۲ 

http://www.behzadbozorgmehr.com/2014/01/blog-post_6072.html 

پانوشت: 

۱ ـ «استکبار با تجمیع همه قوا به جنگ اسلام آمده است»، «خبرگزاری فارس»، ۱۰ بهمن ماه ۱۳۹۲
http://farsnews.com/newstext.php?nn=13921110000270 

۲ و ۳ ـ همانجا 

۴ ـ واژه ی از ریشه تازیِ «کیاست» به آرش زیرکی و تیزفهمی و هوشیاری، کم و بیش به همان آرش واژه ی از ریشه تازیِ «بصیرت» (دانایی، زیرکی و هوشیاری) است! 

۵ ـ برگرفته از کتابچه ی «اخلاق الشراف»، باب دوم ـ در شجاعت، عُبید زاکانی (با اندک ویرایش اینجانب در نشانه گذاری ها: ب. الف. بزرگمهر) 

۶ ـ بجای آن، چگالی نیز می توان بکار برد! 

*** 

استکبار با تجمیع همه قوا به جنگ اسلام آمده است 

رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: امروز استکبار جهانی بار دیگر با تجمیع همه قوا در آخرین نفس‌ها به جنگ اسلام و نظام جمهوری اسلامی ایران در عرصه بین‌المللی آمده است.

خبرگزاری فارس: استکبار با تجمیع همه قوا به جنگ اسلام آمده است 

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان سردار محمدرضا نقدی پیش از ظهر امروز در دومین اجلاسیه مجمع بسیج استان اصفهان در جمع صاحب‌نظران، نخبگان، فرهیختگان و مسئولان اقشار متعدد بسیج اظهار داشت: همواره مردم اصفهان در زمان‌های متعدد دین خودشان را به انقلاب و نظام جمهوری اسلامی ایران ادا کرد‌ه‌اند. 

وی با اشاره به اولین کودتای نظامی در شهر اصفهان و تقدیم کردن قریب به ۲۳ هزار شهید در هشت سال دفاع مقدس بیان داشت: ملت ایران میراث‌دار و امانت‌داران کاروان‌های عظیم شهدا هستند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین تصریح کرد: امروز استکبار جهانی بار دیگر با تجمیع همه قوایش در آخرین نفس‌ها به جنگ اسلام و نظام جمهوری اسلامی ایران در عرصه بین‌المللی آمده است.

وی بیان کرد: با رشادت شیرزنان و مردان ملت ایران و با پایداری و ایستادگی این مردم؛ به فضل پروردگار شاهد شکست مستکبران عالم خواهیم بود و پرچم این نظام را به دست امام زمان (عج) خواهیم داد.

نقدی با بیان اینکه اگر دیروز در دارخوین،‌ طلائیه و سوسنگرد برای مقابله با دشمن جمع می‌شدیم امروز باید در این فضا و در دل جامعه دانشگاهی جمع شویم تا بتوانیم همان راه انقلاب و اسلام را بپیماییم.

وی ابراز کرد: اولین وظیفه ما تحقق تمدن اسلامی است و گام اول در این راستا تحقق جامعه اسلامی در کشور ایران است، اینجا میدان مبارزه جدیدی است که پیش روی ملت ایران و بسیجیان است.

نقدی تاکید کرد: ترسیم الگوی پیشرفت اسلام ایرانی از اولین گام‌ها برای تحقق تمدن نظام اسلامی است.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین خاطرنشان کرد: برای رسیدن به تحقق تمدن اسلامی، نظام جمهوری اسلامی ایران نیازمند این است که نقاط ضعف خود را رفع و نقاط قوت را تقویت کند.

وی گفت: کارشکنی غربی‌ها در انواع قراردادهای بین‌المللی، تحریم‌ها، ‌وجود افراد مفسد اقتصادی در داخل و وجود دست دشمنان در عرصه نابسامانی‌های اقتصادی کشور همه از اقدامات دشمنان این ملت برای نابودی نظام و انقلاب اسلامی است. 

وی افزود: برای رفع و حل مشکلات اجتماعی،‌سیاسی، اقتصادی و تبیین سبک زندگی اسلامی ایرانی نیازمند یک الگوی بومی هستیم. 

سردار نقدی اظهار کرد: در الگوی اسلامی ایرانی مردم در کنار حکومت و دولت هستند، حضور همیشگی مردم در صحنه از مهمترین اصول نظام اسلامی است و به عنوان یک امتیاز مهم استراتژیک برای انقلاب و حکومت تلقی می‌شود.

وی متذکر شد: الگوهای غربی به دنبال جدایی مردم از حکومت و دولت اسلامی و جایگزینی افراد سرمایه‌دار خاصی در صحنه جامعه هستند.

نقدی در بخش دیگری از سخنان خود افزود: عملکرد نهادهای محلی و ارزش دادن به نهادهای محلی و تمرکززدایی جزو اولویت‌های ما است و ظرفیت‌های محلی باید شناخته و استفاده شود.

وی در پایان اظهار داشت: تشکیل مجامع و شورای بسیج باعث همگرایی در راستای انجام فعالیت‌ها و وظایف است و یکی از آفاتی که این مجامع دارند تئوری بودن صرف و دوری از اقدامات عملی است.

۱۰ بهمن ماه ۱۳۹۲ 

http://farsnews.com/newstext.php?nn=13921110000270

هیچ نظری موجود نیست:

برداشت و بازنویسی درونمایه ی این تارنگاشت در جاهای دیگر آزاد است. خواهشمندم، خاستگاه را یادآوری نمایید!
از «دزدان ارجمند اندیشه و ادب» نیز خواهشمندم به شاخه گلی بسنده نموده، گل را با گلدان یکجا نربایند!

درج نوشتارهایی از دیگر نویسندگان یا دیگر تارنگاشت ها در این وبلاگ، نشانه ی همداستانی دربست با آنها نیست!