«مردم در روی زمین برای کامیاب شدن یک چیز کم دارند و آن اعتماد به یکدیگر است؛ ولی این دانش برای کسانی که قلبی کوچک و روحی پست دارند و جز قانون سود شخصی هیچ قانونی نمی شناسند، دسترس پذیر نیست.» فارس پورخطاب هراتی

والاترین کاربرد نویسندگی این است که آزمون را به دانایی فرارویاند! ایگناتسیو سیلونه

۱۳۹۴ آبان ۷, پنجشنبه

خودمان این همه گاو داریم؛ گاوهای مُقدّس هندی وارد می کنند! ـ بازانتشار

کشتارگاه‌های ایران میزبان گاومیش‌های پیر هندی


به گزارش زیر باریک شوید. "تجار محترم" از یکسو گاومیش پیر و بیمار هندی وارد می کنند و گوشت آن را بر سر سفره ی مسلمین، البته آنها که دست شان تا اندازه ای به دهان شان می رسد، می آورند و از سوی دیگر بهترین گوشت گاو و گوسپند ایرانی را به بیرون کشور صادر می کنند. در مورد همه ی کالاهای دیگر نیز چنین است. خدا ماشاء الله هرچه برکت است به این «حبیبان» خود عنایت فرموده است و انشاء الله، اگر همینگونه بماند، بازهم بیش تر عنایت خواهد فرمود!

کسی چه می داند، شاید پس از حلال شمرده شدن بسیاری گوشت هایی که پیش تر از این حرام بود و با خوردن هرکدامشان حکم رفتن به دوزخ را دریافت می کردی، از این پس، به دستور «بزرگ عمامه داران» هرچه جنبنده است و حرکت می کند، از حشرات گوشت دار مانند «گازاروک»* گرفته تا نرم تنان دریایی و حتا زمینی نیز حلال شمرده شوند که آن گروه از مسلمین که شمارشان نیز بسیار است و سال به سال دست شان به گوشت نمی رسد، از برکت خوردن گوشت حلال برخوردار شوند! 

ب. الف. بزرگمهر     ٢٢ خرداد ماه ١٣٩١

http://www.behzadbozorgmehr.com/2012/06/blog-post_12.html  

* گازاروک، حشره ای کم و بیش بزرگ و گوشتدار است که در جنگل های تُنُک لرستان بسیار یافت می شود.

||||||||||||||| 

همزمان با صادرات سالانه بیش از ٣۵٠ هزار رأس دام به کشورهای شیخ‌نشین حاشیه خلیج‌فارس، واردات دام‌های پیر و مشکوک به بیماری از افغانستان، هند و پاکستان بر سر زبان‌ها افتاده است که این اقدام بسیار خطرناک ارزیابی می‌شود.

درحالی اختلافات بین دو وزارتخانه جهادکشاورزی و صنعت، معدن و تجارت (بازرگانی سابق) در اواسط سال ٩٠ موجب افزایش ورود دام قاچاق به کشور شد که مردم قربانی اصلی بیماری‌های مشترک بین انسان و دام در کشور هستند.

با بروز و ظهور نشانه‌های بیماری خطرناک مشترک بین انسان و دام، به‌نام تب خونریزی‌دهنده کریمه کنگو در برخی از شهرهای کشور، زنگ خطری برای مسئولان به صدا درآمد؛ به‌طوری‌که برخی از نمایندگان منتخب مردم در مجلس نهم اخیرا درصحن علنی مجلس و در جریان بررسی مشکلات بخش کشاورزی با انتقاد از عملکرد مسئولان دولتی نسبت به واردات بی‌رویه گوشت به کشور صراحتا اعلام کردند که واردات گوشت از برخی کشورها مثل پاکستان به‌صورت کاملا غیربهداشتی در کشور اتفاق می‌افتد و تحقیقات نشان می‌دهد یک عده خاص در واردات گوشت دست دارند.

ناصرنبی‌پور رئیس جامعه دامپزشکان ایران درگفت‌وگو با مهر اظهارداشت:
متأسفانه مسئولان امر برای تنظیم بازار و به‌دلیل تفاوت قیمت اقدام به واردات گوشت گاومیش پیر از هندوستان می‌کنند که این موضوع خود دارای اشکالات فراوانی است و باید هرچه زودتر به این موضوع رسیدگی شود.

به گفته وی، واردات گوشت با استخوان نیز می‌تواند منشأ بیماری‌های مختلفی از جمله تب برفکی باشد و بایستی دولت برای جلوگیری از این مسئله همانند کشورهای دیگر از واردات گوشت با استخوان به کشور ممانعت به عمل آورد. رئیس جامعه دامپزشکان ایران اضافه کرد:
همچنین اقدام دولت در واردات دام زنده از پاکستان و افغانستان نیز محل اشکال است چراکه دام‌ها در شرایط اسف‌بار بهداشتی در این کشورها پرورش پیدا می‌کنند.

این اظهارات درحالی است که اواخربهمن ماه سال گذشته جلال محمودزاده، عضو هیأت رئیسه کمیسیون کشاورزی مجلس هشتم، درمورد گزارش تحقیق و تفحص از واردات دام زنده به کشور گفته بود:
کلیات گزارش این تحقیق و تفحص این بود که واردات دام زنده از کشورهای غیرتایید شده مثل هندوستان مشکلاتی را برای منابع دامی کشور ایجاد کرده است، چراکه دام‌هایی که از هندوستان وارد کشور شده‌اند، از مسیر پاکستان عبور کرده‌اند و در مورد سلامت آنها ابهاماتی وجود داشته است.

در این رابطه، سیدمحمدعلی بزرگواری، نماینده مردم کهگیلویه در مجلس نهم و دبیر کمیسیون کشاورزی مجلس هشتم در گفت‌وگو با مهر اظهار داشت:
در مجلس هشتم قرار بود به خاطر واردات دام و گوشت‌های آلوده به کشور از وزارت جهاد کشاورزی و سازمان دامپزشکی تحقیق و تفحص صورت بگیرد که بنا به دلایلی این کار انجام نشد. وی اعلام کرد:
هفته آینده که کمیسیون‌های تخصصی در مجلس تشکیل می شود، مسئله واردات دام و گوشت‌های آلوده به کشور را در دستورکار قرار خواهیم داد.

«خبرگزاری مهر»

هیچ نظری موجود نیست:

برداشت و بازنویسی درونمایه ی این تارنگاشت در جاهای دیگر آزاد است. خواهشمندم، خاستگاه را یادآوری نمایید!
از «دزدان ارجمند اندیشه و ادب» نیز خواهشمندم به شاخه گلی بسنده نموده، گل را با گلدان یکجا نربایند!

درج نوشتارهایی از دیگر نویسندگان یا دیگر تارنگاشت ها در این وبلاگ، نشانه ی همداستانی دربست با آنها نیست!