«مردم در روی زمین برای کامیاب شدن یک چیز کم دارند و آن اعتماد به یکدیگر است؛ ولی این دانش برای کسانی که قلبی کوچک و روحی پست دارند و جز قانون سود شخصی هیچ قانونی نمی شناسند، دسترس پذیر نیست.» فارس پورخطاب هراتی

والاترین کاربرد نویسندگی این است که آزمون را به دانایی فرارویاند! ایگناتسیو سیلونه

۱۳۹۴ تیر ۱۱, پنجشنبه

توافقنامه ی در راه، بزرگ ترین زنهارخواهی (خیانت) به ایران و ایرانی است!


به آنچه «گزاره برگ ملی» در گزارش زیر خوانده شده و چگونگی آمایش و فراهم آوری دستینه های آن نیز چندان روشن نیست، اندکی باریک شوید! اینگونه که پیداست، دستینه کنندگان آن فراموش نموده اند که قرار و مدارهای سیاه روی سپید بسته شده در «عُمان»، میان نمایندگان رژیم تبهکار جمهوری اسلامی در بالاترین تراز و از آن میان، حضور علی اکبر ولایتی به عنوان نماینده ی رهبر۱ و سپس دستینه شده در قراردادهای یکی از دیگری ننگین تر «ژنو» و «لوزان»۲ ، پیشاپیش منافع ملی ایران و خلق های ایران زمین را لگدمال نموده است. حتا اگر این نکته ی برجسته که کلیت «گزاره برگ ملی هسته‌ای» یادشده را به چالش می کشد را کنار بنهیم، یکی دو بند بسیار مهم تر از بندهای یادشده در آن گزاره برگ، یادآور نشده است:
بند یکم ـ متن کامل توافق اصلی و الحاقی با همه ی پیوست ها و پرانتزهای آن، باید پیش از دستینه شدن به آگاهی ملت ایران رسانده شده و به همه پرسی (رفراندم) سراسری گذاشته شود. هرگونه پوشیدگی و پنهانکاری، بخودی خود، هرگونه توافقی را از اعتبار می اندازد.

بند دوم ـ با بدیده گرفتن این نکته که هرگونه داد و ستد سیاسی زیر هر برنام شناخته شده یا ناشناخته ای چون «بازی برد ـ برد» بر سرِ دستاوردهای ملی و تاریخی ایران با هر کشوری از سوی رژیم فرمانروا از دید خلق های ایران زمین، زنهارخواهی (خیانت) بشمار می رود، چنانچه در متن توافق به هر شَوَند (دلیل) یا بهانه ای، چنین رویکردی دیده شود به آرش فراقانونی بودن آن رژیم و دولت نماینده اش بوده وآن را سزاوار سرنگونی خواهد نمود.

ب. الف. بزرگمهر     یازدهم تیر ماه ۱۳۹۴

پی نوشت:

۱ ـ وی پامنقلی و همراه رهبرِ دَبَنگ در تریاک کشی نیز هست! ناگفته نماند که برخلاف ادعای دروغ رهبر نابکار و بیشرم، این رژیم تبهکار و از پا افتاده ی جمهوری اسلامی بود که از روی درماندگی درخواست گفتگو به «یانکی» ها را نمود و با پیشکش نمودن دستاوردهای هسته ای ارزشمند ایران از آن میان و از همان نخست به زنهارخواری (خیانت) پوشیده از چشم مردم ایران، تن داد. در این باره، گزارش «وال استریت» و از دید من، هماهنگ و همسو با روند رویدادهای آن هنگام تاکنون، درست است:
«در سال ۲۰۰۹ ترسایی (میلادی)، ایران نامه ای را بگونه ای پوشیده (محرمانه) از راه ”عمان“ برای دولت آمریکا فرستاده بود (ارسال کرده) و در آن درخواست هایی از دولت باراک اوباما به میان آورده (مطرح کرده) بود که همین نامه، آغاز گفتگوهای هسته ای از سال ۲۰۱۳ را در پی داشت.»
«خبرگزاری مهر»، هشتم تیر ماه ۱۳۹۴  (با ویرایش و پارسی نویسی درخور از سوی اینجانب: ب. الف. بزرگمهر)

۲ ـ چنانچه همه ی متن این دو قرارداد منتشر شود، خواهید دید که این قراردادها حتا از قراردادهای «ترکمانچای» و «گلستان» ننگین ترند و رسوایی آن، دانسته پرده پوشی می شود.هم اکنون، به جز تن دادن های فراقانونی گروه گفتگوگر مزدورِ «سیّد از خرجسته» و مورد پشتیبانی رهبر نابکار و سر بر آستان امپریالیست ها ساییده، در دست داشتن متن قراردادهای دستینه شده از سوی رژیم تن به خواری داده نیز برگ برنده ای در دست کشورهای امپریالیستی و ریزه خواران روسی و چینی شان برای پیشبرد آماج های اهریمنی شان در آینده است. 

***

گزاره برگ ملی هسته‌ای دربردارنده ی میلیون‌ها دستینه به  مقامات وزارت امورخارجه کشورمان داده شد!

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، در گزاره برگ ملی هسته‌ای بر روی شش بنیاد پافشاری شده است:
۱ ـ تمام تحریم‌ها علیه جمهوری اسلامی ایران باید یکجا و همزمان با امضای توافقنامه کاملاً لغو ( نه تعلیق) شود.

۲ ـ دستاوردهای هسته‌ای در حد نیازهای واقعی کشور باید حفظ و تقویت شود.

۳ ـ هیچ مانعی برای استمرار تحقیقات و پیشرفت‌های علمی و فنی در امور هسته‌ای و هیچ محدودیتی برای دانشمندان مربوط وجود نداشته باشد.

۴ ـ هیچ نظارتی فراتر از مقررات و عرف بین المللی اعمال نشود.

۵ ـ هیچگونه نظارت و اعمال محدودیت بر نیروهای مسلح و مراکز نظامی و امنیتی پذیرفته نیست.

۶ ـ توافق هسته‌ای باید بازگشت پذیر باشد و در صورت نقض عهد دشمن، ما هم بتوانیم به شرایط قبل از توافق برگردیم.

در این گزاره برگ همچنین آمده است:
«ما اعلام می‌کنیم منافع و عزت کشور و شش اصل فوق باید در توافقنامه هسته‌ای رعایت شود؛ وگرنه مصداق توافق بد است و یک قرارداد تحمیلی، استعماری، غیرقانونی و نامشروع است و هیچ کس از طرف ملت ایران، اجازه امضای قراردادی بدون رعایت این اصول شش گانه را ندارد.»

نماینده ی ویژه «قائم مقام وزیر امورخارجه» این گزاره برگ با دستینه های (امضاهای) همراه آن که با یک کامیون جابجا شده بود را دریافت نمود.

برخی از بنرهای دربردارنده ی دستینه های این گزاره برگ در برابر ساختمان شماره یک وزارت امورخارجه پهن شده است.

شماری از شرکت کنندگان در این مراسم نیز با لباس‌های عربی ، کردی و لرستانی به عنوان نمادی از همه مردم کشور حضور دارند.


این گزارش به جز متن شش بندی از سوی اینجانب، ویرایش و پارسی نویسی شده است.   ب. الف. بزرگمهر


هیچ نظری موجود نیست:

برداشت و بازنویسی درونمایه ی این تارنگاشت در جاهای دیگر آزاد است. خواهشمندم، خاستگاه را یادآوری نمایید!
از «دزدان ارجمند اندیشه و ادب» نیز خواهشمندم به شاخه گلی بسنده نموده، گل را با گلدان یکجا نربایند!

درج نوشتارهایی از دیگر نویسندگان یا دیگر تارنگاشت ها در این وبلاگ، نشانه ی همداستانی دربست با آنها نیست!