«مردم در روی زمین برای کامیاب شدن یک چیز کم دارند و آن اعتماد به یکدیگر است؛ ولی این دانش برای کسانی که قلبی کوچک و روحی پست دارند و جز قانون سود شخصی هیچ قانونی نمی شناسند، دسترس پذیر نیست.» فارس پورخطاب هراتی

والاترین کاربرد نویسندگی این است که آزمون را به دانایی فرارویاند! ایگناتسیو سیلونه

۱۳۹۴ اردیبهشت ۱۳, یکشنبه

برگزاری مراسم روز جهانی کارگر در سنندج


گروهی از کارگران نانوایی های سنندج در گرامیداشت روز جهانی کارگر، شامگاه روز پنج‌شنبه ۱۰ اردیبهشت‌ماه ۱۳۹۴ با برگزاری مراسم و خوانش قطعنامه، خواهان از میان برداشتن احکام غیرقانونی علیه کنشگران  کارگری و آموزگار شدند.

در این مراسم که به مناسبت روز اول ماه می، روز جهانی کارگر با حضور چهره‌های کنشگر کارگری و صنفی در محل انجمن صنفی کارگران نانوایی ‌های سنندج برگزار شده بود، قطعنامه‌ی مشترکی از سوی «انجمن صنفی معلمان مریوان»، «انجمن صنفی کارگران خبازی‌های مریوان و سروآباد» و «انجمن صنفی کارگران خبازی‌های سنندج و حومه» خوانده شد. در بخشی از این قطعنامه آمده است:
«دستمزدها به شدت زیر خط فقر قرار دارد؛ اخراج و بیکارسازی‌ها شکل سریع‌تری به خود گرفته و پرداخت حداقل دستمزدهای بخور و نمیر به موقع صورت نمی‌پذیرد؛ تحمیل قراردادهای موقت و سفید امضا بخش دیگری از ده‌ها و صدها مورد از نقض حقوق کارگران است که مدت‌هاست از سوی کارفرمایان و حامیانشان ادامه دارد و هر ساله به عمق و دامنه آن نیز افزوده می‌شود.»

در این مراسم، نخست یکی از کارگران به تشریح وضعیت اقتصادی جهان و بحران کنونی پرداخت. در پی، تاثیرات این بحران اقتصادی بر اقتصاد کشور و تاثیرات منفی این وضعیت ناگوار روی زندگی کارگران در میان نهاده شد؛ سپس با نگاهی گذرا به اعتراض کارگران، آموزگاران و پرستاران، سویه های این اعتراضات  مورد بررسی قرار گرفت. در پایان، قطعنامه‌ای که از سوی نانوایی های سنندج و مریوان به مناسبت این روز آماده شده بود، خوانده شد که با پیشواز کارگران روبرو شد.

از رسانه های اینترنتی با ویرایش و پارسی نویسی درخور از اینجانب.   ب. الف. بزرگمهر

هیچ نظری موجود نیست:

برداشت و بازنویسی درونمایه ی این تارنگاشت در جاهای دیگر آزاد است. خواهشمندم، خاستگاه را یادآوری نمایید!
از «دزدان ارجمند اندیشه و ادب» نیز خواهشمندم به شاخه گلی بسنده نموده، گل را با گلدان یکجا نربایند!

درج نوشتارهایی از دیگر نویسندگان یا دیگر تارنگاشت ها در این وبلاگ، نشانه ی همداستانی دربست با آنها نیست!