«مردم در روی زمین برای کامیاب شدن یک چیز کم دارند و آن اعتماد به یکدیگر است؛ ولی این دانش برای کسانی که قلبی کوچک و روحی پست دارند و جز قانون سود شخصی هیچ قانونی نمی شناسند، دسترس پذیر نیست.» فارس پورخطاب هراتی

والاترین کاربرد نویسندگی این است که آزمون را به دانایی فرارویاند! ایگناتسیو سیلونه

۱۳۹۴ اردیبهشت ۱۸, جمعه

کارتن خوابی به سمت زنانه شدن می رود


مدیرعامل «سازمان رفاه شهرداری تهران» از هستی بیش از ۱۵۰۰۰ کارتن خواب در شهر تهران آگاهی داد و گفت:
«شهرداری هر شب بیش از ۵۰۰۰ کارتن خواب را جمع آوری می‌کند.» وی در «همایش مددکاری اجتماعی، مسوولیت اجتماعی» با بیان اینکه ۱۰ درصد از کارتن خواب‌های برچیده شده بیماریهای واگیر دارند، افزود:
«گرمخانه ها و مددسراهای شهرداری هر شب میزبان ۵۰۰۰ کارتن خواب هستند؛ اما با بودجه دولتی نمی‌توان نیازمندان را حمایت کرد و این مهم نیازمند مشارکت اجتماعی است.» وی با اشاره به شناسایی بیش از سه هزار کودک کار و خیابان، گفت:
«با شناسایی این تعداد توانسته‌ایم توانمندسازی را در راستای پیشگیری از آسیب‌ها به آنها آموزش دهیم.»

«هوشیار» [چنین بدیده می آید که همان مدیر عامل را می گوید.] گفت:
«کلانشهرها علاوه بر آسیب‌های اجتماعی با مهاجرپذیری نیز روبرو هستند که همین امر باعث شده کلانشهرها حاشیه نشینی را با آسیب‌های اجتماعی تجربه کنند.» وی با اشاره به بازگرداندن آسیب دیدگان به زندگی افزود:
«چنانچه کل بودجه کشور را نیز صرف کنیم، بدون کمک مددکاران و ایجاد مسئولیت اجتماعی نمی‌توان موفق شد

مدیرعامل «سازمان رفاه شهرداری تهران» با اشاره به زنانه شدن کارتن خوابی گفت:  
«امروزه کارتن خوابی به سمت زنانه شدن می‌رود و آسیب‌ها در تهران، اتفاقی زنانه است و این معضل حل نمی‌شود مگر بدست خود مردم.» وی افزود:
«در حال حاضر ۳۷۴ محله و به همین تعداد ”پارلمان محلی“ [؟!] در تهران داریم که بانک محرومان محلات در این تعداد محلات در حال شکل گیری است.» وی با بیان اینکه «خانه ی رفاه و مقابله با آسیب‌های اجتماعی» در این راستا تشکیل و فضا برای فعالیت مددکاران با وجود این خانه بالاست، گفت:
«این در حالیست که با شناسایی فقرا می‌توانیم از ورود آنها به حوزه آسیب‌ها جلوگیری کنیم.»

در پی این مراسم از کنشگران پهنه ی مددکاری، فرماندهان انتظامی بسیاری از استانها، نماینده «هلال احمر وزارت بهداشت» و ... [این چند نقطه کجاست؟] قدردانی و سپاسگزاری شد. همچنین از خبرنگاران کنشگر پهنه ی اجتماعی و مددکاری، خبرگزاری های «ایسنا» و «فارس» و روزنامه های «آرمان» و «شرق» نیز قدردانی شد.

پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران - تهران     ۱۶ اردی بهشت ماه ۱۳۹۴

این گزارش رویهمرفته شلخته از سوی اینجانب ویرایش، پارسی و پاکیزه نویسی شده است. افزوده های درون [ ] نیز از اینجانب است.     ب. الف. بزرگمهر

هیچ نظری موجود نیست:

برداشت و بازنویسی درونمایه ی این تارنگاشت در جاهای دیگر آزاد است. خواهشمندم، خاستگاه را یادآوری نمایید!
از «دزدان ارجمند اندیشه و ادب» نیز خواهشمندم به شاخه گلی بسنده نموده، گل را با گلدان یکجا نربایند!

درج نوشتارهایی از دیگر نویسندگان یا دیگر تارنگاشت ها در این وبلاگ، نشانه ی همداستانی دربست با آنها نیست!