«مردم در روی زمین برای کامیاب شدن یک چیز کم دارند و آن اعتماد به یکدیگر است؛ ولی این دانش برای کسانی که قلبی کوچک و روحی پست دارند و جز قانون سود شخصی هیچ قانونی نمی شناسند، دسترس پذیر نیست.» فارس پورخطاب هراتی

والاترین کاربرد نویسندگی این است که آزمون را به دانایی فرارویاند! ایگناتسیو سیلونه

۱۳۹۳ مهر ۲۸, دوشنبه

دست های پشت پرده، آنجایی بکار می افتند که زمینه فراهم باشد!


به گزارش زیر اندکی باریک شوید! گفته های یکی از نمایندگان مجلس فرمایشی رژیم تبهکار جمهوری اسلامی است که پس از بالا پایین کردن های بسیار درباره ی اسیدپاشی به زنان اسپهان که اکنون با برآشفتگی و پرخاش بجای مردم اسپهان و سایر شهرها بالا گرفته و می گیرد، «دست های پشت پرده ی سیاسی» و «سرویس‌های اطلاعاتی بیگانه و صهیونیستی» را به عنوان دست اندرکاران این رخداد تلخ و ناگوار که شاید نه تنها اسپهان که شهرهای دیگر را نیز دربرگرفته و شمار قربانیان آن بیش از شش نفری است که گفته اند، نشانه می گیرد.

بینگاریم که یاوه گویی این نماینده ی دست نشانده رژیم که به پرتاب تیری در تاریکی می ماند، درست باشد و چنان کار پلیدی نه از سوی نابکاران جیره خوار و مزدور رژیم تبهکار که از سوی «سرویس های اطلاعاتی بیگانه» انجام پذیرفته باشد؛ ولی آیا اندکی هم شده، نباید اندیشید که چنین کردار زشت و پلشتی، نیازمند آبشخوری سیاسی یا اجتماعی از درون بوده تا به بار بنشیند؟ 

آیا نباید آن «دست های پشت پرده ی سیاسی» را رسوا نمود تا توده های مردم آن ها را بهتر بشناسند و حق شان را کف دست شان بگذارند؟

آیا یاوه گویی های آن رهبر دَبنَگ و نابکار و "نگرانی های فرهنگی" وی که پس از آن مشتی دورقابچین از بالا تا پایین هرم حاکمیت آن را پی گرفتند و حتا بیشرمی را به آنجا رساندند که برای گره گشایی آنچه آن را بدحجابی می نامند، پیشنهاد تجاوز به زنان بدحجاب در خیابان ها را به میان آوردند، پایه و بنیاد چنین پلیدی ها و پلشتی ها نیست؟*

آیا نباید به آن الدنگ گوشزد نمود که:
«مردک! کشوری را به پلشتی آلوده اید؛ دهان یاوه گویت را ببند و بیش از این، زمینه ی از هم پاشی کشور را فراهم نکن»؟

آیا آن ها آزمون تلخ پایان پادشاهی «رضا قلدر» را که توده های مردم، ننگ چنگ اندازی به خاک ایران را برای بیرون راندن و گوربگور شدن وی به جان خریدند، نادیده می گیرند؟ آیا درنمی یابند که چنان آزمونی، این بار در شرایطی بدتر از هر سویه که نگریسته شود، ایران زمین را تکه تکه و جولانگاه خوکان و گرازان آماده برای چنگ اندازی به میهن مان خواهد نمود؟

آیا نباید جنبید و تا دیر نشده، چنین حاکمیت نابکار و فرومایه ای را حتا اگر شده با کودتایی انقلابی سرنگون نمود؟

چرا! در نبود جبهه ی انقلابی فراگیر توده ای، این درست ترین کاری است که باید به آن دست یازید و به فرجام رساند و هرچه زودتر، بهتر! زیرا در شرایطی بدتر از این که بگمانم در پیش روست، چنین حاکمیت ضد خلفی و تبهکاری، زیان هایی بس بزرگ تر و شاید جبران ناپذیر از آنچه تاکنون به بار آورده، برای میهن مان رقم خواهد زد.  

ب. الف. بزرگمهر     ۲۸ مهر ماه ۱۳۹۳

* در اینجا به زمینه های طبقاتی و اجتماعی رویکرد زبونانه و از روی بیچارگی بخش بیش از پیش آبروباخته ی رژیم تبهکار که از سویی ناچار به عقب نشینی در برابر امپریالیست ها و تن دادن به زورگویی ها و خواست های ناروای آن ها و همدستان و نوکران درونی شان: بورزوا لیبرال ها و بورژوا دمکرات ها شده و از سوی دیگر از آن میان به دلیل افق بسته ی طبقاتی و دورنمای تاریک، شکست ناگزیر را احساس می کند و می کوشد تا به هر چیزی چنگ انداخته و از هر دستاویزی برای خودنمایی و بزرگنمایی نیروی خود بهره گیرد، نپرداخته ام. جُستار «حجاب» و پوشش بانوان برای آن گروه از دختران و زنان ایرانی که به آن نه آنچنان سطحی در چارچوب «آزادی های یواشکی» که باریک اندیشانه تر می نگرند، می تواند زمینه ای خوب برای بیرون آوردن چنین بهانه ای از دست واپسگرایان و تاریک اندیشان باشد؛ بگونه ای که آن را در چارچوب آزادی های گسنرده تر چون: آزادی بیان، آزادی اجتماعات، آزادی قلم، آزادی سندیکاها و ساختارهای توده ای و مردمی و سازمان های مدنی و سازمان های زنان بگنجانند.

 ***

مجرمان اسیدپاش از طریق سرویس‌های اطلاعاتی بیگانه و صهیونیستی یاری می‌شوند

عباسعلی منصوری آرانی در گفتگو با خبرنگار «خبرگزاری دانشجویان ایران» («ایسنا») با محکوم کردن کار بزهکارانه ی اسیدپاشان در شهر اسپهان گفت:
«این موضوع باید از جنبه‌ها و ابعاد متعددی مورد بررسی و تحقیق قرار گیرد؛ چرا که ممکن است دست‌های پشت پرده سیاسی از جمله سرویس‌های اطلاعاتی بیگانه نیز در بروز این پدیده شوم اجتماعی نقش داشته باشند.»

وی افزود:
«برخی سعی دارند این موضوع را به بحث حجاب و عفاف و اشاعه فریضه امر به معروف و نهی از منکر مرتبط بدانند که این دقیقآ شبیه اقداماتی است که داعش در عراق و سوریه به دنبال اجرای آن است و با انجام کارهای خلاف شرع در بروز چهره خشن از اسلام تلاش می‌کند.»

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت:
«دنباله دار شدن پدیده اسیدپاشی در اصفهان در دراز مدت اقتصاد اصفهان را به چالش بزرگی کشیده و صنعت توریسم را با رکود جدی روبه رو خواهد کرد و گردشگران خارجی در سفر به ایران، اصفهان را از لیست گردشگری خود حذف خواهند کرد.»

نماینده مردم کاشان و آران و بیدگل در مجلس شورای اسلامی افزود:
«تا قبل از دستگیری مجرمان نمی‌توان درباره هویت آنها قضاوت کرد؛ اما به طور حتم مجرمان اسید پاش از طریق سرویس‌های اطلاعاتی بیگانه و صهیونیستی یاری می‌شوند.»

برگرفته از تارنگاشت «ایسنا»، ۲۷ مهر ماه ۱۳۹۳  با پارسی نویسی و ویرایش درخور بویژه در نشانه گذاری ها از سوی اینجانب: ب. الف. بزرگمهر

هیچ نظری موجود نیست:

برداشت و بازنویسی درونمایه ی این تارنگاشت در جاهای دیگر آزاد است. خواهشمندم، خاستگاه را یادآوری نمایید!
از «دزدان ارجمند اندیشه و ادب» نیز خواهشمندم به شاخه گلی بسنده نموده، گل را با گلدان یکجا نربایند!

درج نوشتارهایی از دیگر نویسندگان یا دیگر تارنگاشت ها در این وبلاگ، نشانه ی همداستانی دربست با آنها نیست!