«مردم در روی زمین برای کامیاب شدن یک چیز کم دارند و آن اعتماد به یکدیگر است؛ ولی این دانش برای کسانی که قلبی کوچک و روحی پست دارند و جز قانون سود شخصی هیچ قانونی نمی شناسند، دسترس پذیر نیست.» فارس پورخطاب هراتی

والاترین کاربرد نویسندگی این است که آزمون را به دانایی فرارویاند! ایگناتسیو سیلونه

۱۳۹۳ مهر ۲۹, سه‌شنبه

نری با آن قاقا لی لی بخری! تا ماه بعد از پول خبری نیست ...


به گزارش زیر اندکی باریک شوید! ۴۰۰ میلیون دلار از دارایی های ایران را آزاد کرده اند و چنانکه از گزارش پیداست تا اینجای کار که نزدیک به پایان دوره ی تعیین شده در ۲۴ نوامبر امسال است، تازه نیمی از مبلغ توافق شده با حاکمیت جمهوری اسلامی را به بانک مرکزی ایران پرداخته اند که در برابر آنچه حاکمیت ورشکسته و تبهکار بر دوش گرفته و هنوز بخشی از آن نیز سربسته مانده به پول توجیبی ناچیزی می ماند که پدری آزمند با هزار منت به بچه ی کوچک خانواده می دهد و سپارش می کند:
ـ نری با آن قاقا لی لی بخری! تا ماه بعد از پول خبری نیست؛ تازه اگر بچه ی خوب و سربراهی باشی! وگرنه، پول که نمی گیری بجای خود؛ گوش هایت را هم به دیوار میخ خواهم کرد!

ب. الف. بزرگمهر     ۲۹ مهر ماه ۱۳۹۳

***

۴۰۰ میلیون دلار از دارایی‌هایی مسدود شده ایران آزاد شد!

بانک مرکزی ایران اعلام کرده که بر اساس توافق ایران و گروه ۱+۵ مبلغ ۴۰۰ میلیون دلار از دارایی‌هایی مسدود شده ایران آزاد شده است.

آزاد سازی این مبلغ از محل بدهی های کشور هند به ایران و از طریق بانک مرکزی امارات عربی متحده انجام شده است.

این مبلغ به عنوان قسط سوم بخشی از ۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیون دلار دارایی هایی ایران است که در جریان تمدید توافق ژنو تا سوم آذر (۲۴ نوامبر) قرار است آزاد شود. با احتساب واریز قسط سوم، تاکنون یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلار از کل مبلغ مورد توافق بابت تمدید توافق ژنو به حساب بانک مرکزی ایران واریز شده است.

پیش از این در جریان اجرای شش ماهه توافق ژنو ۴ میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار از دارایی های مسدود شده ایران آزاده شده بود. با احتساب مجموع اقساط پرداخت شده از اجرای توافق ژنو و تمدید آن تاکنون ۵ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان از پول های بلوکه شده ایران آزاد شده است.

ایران و گروه ۱+۵ که اکنون سرگرم مذاکرات جامع اتمی برای حل و فصل نهایی پرونده اتمی هستند، تاریخ سوم آذر (۲۴ نوامبر) را به عنوان آخرین فرصت برای به سرانجام رساندن مذاکرات اعلام کرده اند، هرچند که در هفته های اخیر احتمال تمدید این مهلت هم مطرح شده است.

هفته گذشته دور هشتم مذاکرات جامع اتمی برگزار شد و وزرای خارجه ایران و آمریکا با هم مذاکره کردند.

در ادامه تلاش ها برای کاهش اختلافات و یافتن راه حل نهایی، اجلاس دو روزه ایران و گروه ۱+۵ قرار است از روز چهارشنبه در وین در سطح کارشناسان و مدیران کل وزارت امور خارجه شش کشور برگزار شود. حمید بعیدی نژاد، مدیرکل سیاسی وزارت خارجه ایران سرپرستی مذاکرات از سوی کشورش را بر عهده دارد.

برگرفته از تارنگاشت «بی بی سی»،    ۲۹ مهر ماه ۱۳۹۳ 

www.bbc.co.uk/persian/iran/2014/10/141021_l12_iran_nuclear_geneva_agreement_400m_dollar
 
بختی برای ویرایش این گزارش نداشتم.     ب. الف. بزرگمهر

هیچ نظری موجود نیست:

برداشت و بازنویسی درونمایه ی این تارنگاشت در جاهای دیگر آزاد است. خواهشمندم، خاستگاه را یادآوری نمایید!
از «دزدان ارجمند اندیشه و ادب» نیز خواهشمندم به شاخه گلی بسنده نموده، گل را با گلدان یکجا نربایند!

درج نوشتارهایی از دیگر نویسندگان یا دیگر تارنگاشت ها در این وبلاگ، نشانه ی همداستانی دربست با آنها نیست!