«مردم در روی زمین برای کامیاب شدن یک چیز کم دارند و آن اعتماد به یکدیگر است؛ ولی این دانش برای کسانی که قلبی کوچک و روحی پست دارند و جز قانون سود شخصی هیچ قانونی نمی شناسند، دسترس پذیر نیست.» فارس پورخطاب هراتی

والاترین کاربرد نویسندگی این است که آزمون را به دانایی فرارویاند! ایگناتسیو سیلونه

۱۳۹۳ مهر ۲۵, جمعه

کوچک ترین اشتباهی در کار نبوده است!



پریروز که به بهانه ی پیروزی های دلاورزنان و دلاورمردان کوبانی یادداشتی درج کرده و در آن نیرنگبازی «شیطان بزرگ» و متحدان منطقه ای اش که گاهنامه ی وابسته به امپریالیست های آلمانی: «دویچه وله»، بیهوده کوشیده بود تا «یانکی» ها را نیز در آن پیروزی همیار و همدست کردها جا بزند تا اندازه ای نشان داده بودم، موج چشمگیر گزارش های رسانه ای امپریالیستی پارسی زبان و مزدوران رنگارنگ رسانه ای ایرانی تبار، اینترنت را انباشت و این بار با پافشاری بیش تر که «حملات هوایی ائتلاف نظامی در عراق و سوریه اثربخش بوده است.»


امروز «شاهد از غیب رسید»! هواپیماهای به اصطلاح ائتلاف ضد داعش* بجای نیروهای «داعش»، گویا نیروهای کرد را اشتباهی بمباران کرده اند. در این بمباران، شش نفر از دلاوران کوبانی شهید راه حق شدند. گویی خلبان های «یانکی» با آن همه ابزارهای لیزری و نوری بسیار پیشرفته در هواپیماهای شان، نتوانسته اند دستارهای کردی را از موهای بلند و ریش و پشم ژولیده ی بچه سوسول های «داعش» که تنها هنرشان سر بریدن است، بازشناسند! و اگر هم در آینده گندِ کار در بیاید، بهانه ای چنین خواهند تراشید:
شوربختانه یادمان رفته بود به خلبان های مان درباره ی جامه ی کردی آموزش دهیم!


چشمگیرتر از آن، شیوه ی خبررسانیِ «خبرگزاری جمهوری اسلامی» است که همان خبر رسانه های امپریالیستی ـ سیهونیستی را کم و بیش بی هیچ دستکاری بایسته درج کرده است (گزارش زیر).


در خبر دیگری که هم اکنون، چشمم به آن روشن شد، دستیابی «داعش» به سه جت جنگنده است و گویا خلبان های عراقی در آموزش پرواز و شیوه ی بمباران به آن ها آموزش می دهند. با خود می اندیشی که این بار دستِکم بهانه ای در کار نخواهد بود. این نیز بماند که آن ها نیز بسان این ها که بیخ ریش خودمان آویزانند از «امدادهای غیبی» برخوردارند و چپ و راست به چیزهای گوناگونی ساز و برگ می یابند. 


راستی! آن ها که «امام زمان» ندارند؛ این امدادها از سوی چه کسی و چگونه به دست شان می رسد؟!


ب. الف. بزرگمهر    ۲۵ مهر ماه ۱۳۹۳ 


* کمی به این نکته نیز بیندیشید که ۲۱ یا ۲۲ کشور و از آن میان کشورهای امپریالیستی با شیخک ها و خرسک های دور و بر شاخاب پارس و حاکمیت مزدور و مافیایی ـ اسلامی ترکیه بر علیه گروهکی که شمارشان هنوز روشن نیست؛ ولی می پندارم رویهمرفته به ۲۰ هزار نفر هم نمی رسد و ساخته و پرداخته ی خودشان است با هم دست به یکی شوند و به اصطلاح «ائتلاف» درست کنند!

 

***

 

هواپیماهای ائتلاف با بمباران کُردهای کوبانی به داعش کمک کردند

نیروهای ائتلاف پس از یورش های اشتباهی به شهروندان عراقی، این بار بجای مواضع تروریست های داعش در سوریه، نیروهای کُرد مدافع کوبانی را آماج خود قرار داده کشته شدن ۶ تن از آنها را سبب شدند.

شبکه تلویزیونی اسکای نیوز به نقل از یک مقام آگاه گفت:
«هواپیماهای ائتلاف می خواستند مواضع نیروهای داعش در نزدیکی خیابان 'التل' در مرکز کوبانی را آماج یورش خود قرار دهند؛ اما اشتباهی نیروهای کُرد را بمباران کردند.»

از آغاز یورش هوایی نیروهای ائتلاف به گروه داعش در سوریه، این نخستین رخداد در گونه ی خود بشمار می رود.

در حالی که داعش می کوشد شهرکردنشین کوبانی در مرز ترکیه را به چنگ آورد، نیروهای کرد برای پاسداری از شهر به شدت پایداری می کنند.

در حالی که آمریکا و انگلیس و برخی از کشورهای باختری و عربی منطقه از پشتیبانان تشکیل و بهبود «داعش» در کشورهای سوریه و عراق بشمار می روند، در پی تبهکاری های های هولناک این گروه تروریستی، مدعی رهبری یک ائتلاف جهانی برای رویارویی با «داعش» شده اند.

۲۴ مهر ماه ۱۳۹۳ 


این گزارش از سوی اینجانب، ویرایش و پارسی نویسی شده است:    ب. الف. بزرگمهر

 

هیچ نظری موجود نیست:

برداشت و بازنویسی درونمایه ی این تارنگاشت در جاهای دیگر آزاد است. خواهشمندم، خاستگاه را یادآوری نمایید!
از «دزدان ارجمند اندیشه و ادب» نیز خواهشمندم به شاخه گلی بسنده نموده، گل را با گلدان یکجا نربایند!

درج نوشتارهایی از دیگر نویسندگان یا دیگر تارنگاشت ها در این وبلاگ، نشانه ی همداستانی دربست با آنها نیست!