«مردم در روی زمین برای کامیاب شدن یک چیز کم دارند و آن اعتماد به یکدیگر است؛ ولی این دانش برای کسانی که قلبی کوچک و روحی پست دارند و جز قانون سود شخصی هیچ قانونی نمی شناسند، دسترس پذیر نیست.» فارس پورخطاب هراتی

والاترین کاربرد نویسندگی این است که آزمون را به دانایی فرارویاند! ایگناتسیو سیلونه

۱۴۰۲ بهمن ۲۹, یکشنبه

دشمن خونی مان همینجا در ولایت خودمان است

... مع الاسف، «شیطان بزرگ» کشتی های مان را رهگیری می کند

«دنیا شاهد عظمت مأموریت های نیروی دریایی راهبردی است»؛ مع الاسف، «شیطان بزرگ» کشتی های مان را رهگیری می کند و نفت و اینای مان را بالا می کشد. با این حال، نه «شیطان بزرگ» و نه لعنت خدا بر «عزراییل»، هیچکدام دشمنان خونی ما نیستند؛ این ها زیاده خواهانی زورگو و دزدانی سر گردنه اند که چشم دیدن این همه شوکت و عظمت را ندارند و هر از گاهی گلوی مان را گرفته یا گوش مان را می بُرّند یا تن مان را می لرزانند و ما ناچاریم با آن ها کژدار و مریز رفتار کنیم؛ دشمن خونی مان همین عوام النّاس بی چشم و رو در ولایت خودمان اند که هر چه در گلوی شان می ریزیم، قانع نشده، «آش را با جاش» می خواهند. وای به روزی که شیر نفت و گاز را که جان و مال و ناموس و بی ناموسی مان همه در گرو فروش آن است و بی آن حتا توان نگهداری از گرزبدستان و چاقوکشان مان را هم نخواهیم داشت، ببندند و این بار، سایر بازماندگان مان را هم آواره ی ممالک محروسه ی «شیطان بزرگ» و کانادا و اینا کنند. ولایت که نباشد، نه خورد و بردی در کار خواهد بود، نه آبرو و عظمتی و می دانیم که همین زورگویان و دزدان سر گردنه سر تا پا لخت مان کرده به گناهان کرده و ناکرده بزندان مان خواهند انداخت. برادران قدر آنجه هست را بدانید و از تندروی پرهیز کنید؛ دشمن خونی مان همینجا در ولایت خودمان است.

از زبان دبیر خرموش «انقلابِ فرهنگِ اسلام پیشگی»:  ب. الف. بزرگمهر   ۲۹ بهمن ماه ۱۴۰۲     

***

دنیا شاهد عظمت مأموریت های نیروی دریایی راهبردی است

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی ایران: استفاده صحیح از ظرفیت های دریا جامعه ساز است و عدم استفاده از آن ظرفیت عظیم تمدن سوز.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در جمع فرماندهان و مدیریت منطقه یکم امامت نیروی دریایی ارتش بندرعباس، دریا را از ظرفیت های مهم تمدن سازی دانست و گفت: دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی ایران استفاده صحیح از ظرفیت های دریا جامعه ساز است و عدم استفاده از آن ظرفیت عظیم تمدن سوز.

حجت‌الاسلام والمسلمین خسرو پناه، اقتدار امروز دریایی ایران را از دوران هخامنشی تا کنون، مثال زدنی دانست و گفت: بعد از جنگ جهانی تحمیلی هشت ساله علیه ایران، دشمن فکر نمی‌کرد روزی فرا برسد که نیروی دریایی ارتش ایران به حد مقتدر و قدرتمند در عرصه دریاها و اقیانوس ها ماموریت انجام دهد.

وی، استفاده از ظرفیت های دریا محور کشور را در گرو امنیت و اقتدار در دریا دانست و گفت: نیروی دریایی ارتش و سپاه، با دانش و فناوری اقتدار امنیت آفرین برای کشور ایجاد کرده‌اند.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، دستاوردهای نیروی دریایی راهبردی ارتش در حوزه طراحی، ساخت و تعمیر و نگهداری از ناوشکن ها‌ و زیردریایی ها را حیرت انگیز دانست و اظهار داشت: نیروی دریایی راهبردی ارتش از دانش و فناوری بالا در علوم پایه، علوم مهندسی و علوم انسانی بویژه جغرافیای ژئوپولتیک و ژئواستراتژیک برخوردار بوده و همین باعث شده ناوشکنی بسازد که یک دور پیرامون کره زمین راز با اقتدار بپیماید.

حجت الاسلام خسروی پناه، نیروی دریایی راهبردی ارتش را نه تنها یک نیروی نظامی، دفاعی و امنیتی بلکه دانشگاه عظیمی در حوزه علوم مهندسی و انسانی عنوان کرد و گفت: اگر دانشگاه علوم و فنون دریایی نیروی دریایی ارتش رسد نمی‌کرد این صنایع تولید نمی شد.

خسروی پناه، ماموریت ها و کارهای نیروی دریایی ارتش را ظهور مفهوم علم، عقل و حکمت دانست و اظهار داشت: کار در نیروی دریایی ارتش حکمت است یعنی علم نافع عقلانیت است که برای بشریت منفعت داردوی افزود: بر خلاف سیاست های رژیم صهیونسیتی و آمریکای جنایتکار، نیروی دریایی ارتش تجهیزات رزمی تولید میکند که برای آسیب و حمله به کشورها استفاده نمیشود و برای دفاع از کشور مورد استفاده قرار می‌گیرد.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، دستاوردهای نیروی دریایی ارتش را دارای عقبه نرم افزاری دانست و افزود: اگر عقبه نرم افزاری و فناوری نظامی نبود، این دستاوردهای بزرگ حاصل نمیشد و دشمنان طمع حمله به ما را داشتند.

حجت‌الاسلام خسروپناه تکنولوژی در ارتش را آمیخته شده با مهارت و کار آموزی متناسب با دانش ها دانست و گفت: الگوی تعلیم و تربیت در ارتش، کاملاً کاربردی و الگو برای مجامع آموزشی است.

برگرفته از «چوب دو سر گُه»    ۲۶ بهمن ماه ۱۴۰۲ 

***

ایالات متحده: محموله اسلحه ایران به حوثی ها را در دریای عرب رهگیری کردیم

ایالات متحده آمریکا اعلام کرد که که یک محموله اسلحه ایران را در دریای عرب که برای حوثی ها ارسال شده بود، رهگیری کرده است.

فرماندهی مرکزی آمریکا (سنتکام) روز پنجشنبه در شبکه اجتماعی گزارش داد که ارتش آمریکا که در منطقه خاورمیانه فعالیت می کند یک محموله اسلحه از ایران را که به گفته آنها برای حوثی های یمن ارسال شده بود، مصادره کرده است.

قایق گارد ساحلی ایالات متحده که در منطقه مسئولیت فرماندهی مرکزی ایالات متحده مستقر شده بود، یک کشتی مشکوک را در ۲۸ ژانویه در دریای عرب کشف کرد. این عملیات تنها در حال حاضر به طور رسمی اعلام شد.

ارتش آمریکا در این کشتی به ویژه اجزایی از موشک های بالستیک میان برد، مواد منفجره، قطعات هواپیماهای بدون سرنشین، تجهیزات ارتباطی و پرتابگرهای موشک هدایت شونده ضد تانک را کشف کرد.

در بیانیه فرماندهی مرکزی ایالات متحده آمده است که این محموله ناقض قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل بوده و نمونه ای از "فعالیت بدخواهانه ایران" است.

ایران بارها اعلام کرده است که به هیچ گروه منطقه‌ای تسلیحات ارسال نمی کند و آنها را به هیچ وجه تامین مالی نمی‌کند.

برگرفته از «چوب دو سر گُه»   ۲۶ بهمن ماه ۱۴۰۲

بختی برای ویرایش هر دو گزارش بالا نداشتم.  ب. الف. بزرگمهر

هیچ نظری موجود نیست:

برداشت و بازنویسی درونمایه ی این تارنگاشت در جاهای دیگر آزاد است. خواهشمندم، خاستگاه را یادآوری نمایید!
از «دزدان ارجمند اندیشه و ادب» نیز خواهشمندم به شاخه گلی بسنده نموده، گل را با گلدان یکجا نربایند!

درج نوشتارهایی از دیگر نویسندگان یا دیگر تارنگاشت ها در این وبلاگ، نشانه ی همداستانی دربست با آنها نیست!