«مردم در روی زمین برای کامیاب شدن یک چیز کم دارند و آن اعتماد به یکدیگر است؛ ولی این دانش برای کسانی که قلبی کوچک و روحی پست دارند و جز قانون سود شخصی هیچ قانونی نمی شناسند، دسترس پذیر نیست.» فارس پورخطاب هراتی

والاترین کاربرد نویسندگی این است که آزمون را به دانایی فرارویاند! ایگناتسیو سیلونه

۱۳۹۶ تیر ۱۶, جمعه

مغزِ خر خورده هایی که بوی پول در همه جا مشام شان را می نوازد

یک نشانه گذاری تاریخی دیگر، آقا بیشعور! بیش از نیمی از مردم ایران در زیر مرز تنگدستی! مبارک باشد، انشاء الله! نمی خواهی به شکرانه ی این نشانه گذاری، روستاهای کردستان را گلوله باران کنی یا موشکی چند با هماهنگی «شیطان بزرگ» به مرغداری «داعش» در بیابان های عراق روانه کنی تا چشم مقلدان روشن شود؟

به گزارش آماری به نمک آغشته ی زیر اندکی باریک شوید! تنها آروین منطقی که از همه ی آمارها و گواهی های یادشده در آن می توان گرفت، این است که مغز خر خورده ایم و خودمان نمی دانیم.

رییس «ستاد اجرایی فرمان حضرت امام» (ره) فراموش نمود که بگوید، رهبری بیمانند در سخن سرایی و اندرزگویی داریم که آش را با جایش به کشورهای امپریالیستی سپرده تا زحمت توده های مردم ایران، هرچه کم تر شود و در فرجامِ کار زحمت را کم کنند. وی در همان آغاز سخن سرایی اش با کوچک شمردن کشور بورکینافاسو گفته است:
«ایران، بورکینافاسو نیست، کشوری است که منابع دارد» (گزارش زیر).

هنگامی که آمارهای زشت و زیبای بر زبان رانده شده از سوی وی درباره ی توانمندی های هنوز بکار نیفتاده و ناتوانی های به مغز استخوان رسیده را می خوانی، ناخودآگاه این اندیشه و پرسش آزاردهنده در خِرَدت جان می گیرد که نه تنها بورکینافاسو که دیگر کشورهایی که هیچکدام نه نفت دارند، نه گاز و نه هیچ کانسار ارزشمند دیگری و از همه برجسته تر از داشتن چنان رهبر آسمانی ریسمانی نیز برخوردار نیستند و با همه ی این نداری ها روزگارشان بهتر از کشور ماست، مغزشان درست تر از ما ایرانیان کار می کند؟! گشودن گره این چیستان را به همین رییس ستاد اجرایی وامی گذارم که در آنچه از سخن سرایی اش بازگو شده، هیچ نشانی از سمتگیری اقتصادی به کدام سو و اینکه در کشورمان، کلان بازرگانان و سوداگران، در کردار همه کاره هستند، دیده نمی شود؛ کلان بازرگانان و سوداگرانی که قیچی و ریش «آقا بیشعور نظام» نیز در دست شان است؛ آقا بیشعوری که بگفته ی وی «تئوری اقتصاد مقاومتی را چند سال پیش اعلام کردند؛ اما امروز در آمریکا عملیاتی شده است»! (گزارش زیر)؛ بزبانی دیگر، «یانکی»ها انگاره ی اندیشه پرداز بزرگ که «... ۱۵ سال را در مورد مسائل اقتصادی نامگذاری کردند» (گزارش زیر)، ربودند و بکار بستند و سر مسوولین ریز و درشت نظام که سخنان وی را سال ها نادیده گرفتند، بی کلاه ماند!

خوب! به این رییس ستاد اجرایی چه باید گفت؟ چنانچه یاوه گویی چابلوسانه و سر تا پا نادرستش را درست انگاریم، آیا به آرش آن نیست که همگی مسوولین نظام از بالا تا پایین، مغز خر خورده و همه ی دشواری های کشور، پیامد فرمانروایی رژیمی بر ایران است که بیش از ۴۰ میلیون از مردم کشور را به زیر مرز تنگدستی مطلق و نسبی رسانده است؟ این ها را من نمی گویم؛ گفته های خودِ وی، چنین آروینی دربردارد. با این همه، چگونه است که بیش ترِ چنین مغز خر خورده هایی با الهام از یکی از سخنان پرمغز «آقا بیشعور نظام» که گفته بود: «مسوولین ما بلدند چه جوری ...»، بوی پول در همه جا مشام شان را می نوازد و چگونگی پول درآوردن، اندوختن و شستن آن از هر راه شایست و ناشایستی را نیک فرا گرفته اند؟! این نیز چیستانی شایان درنگ است.

ب. الف. بزرگمهر ۱۶ تیر ماه ۱۳۹۶

***

نیازمندان را باید پیش از احتیاج ثروتمند کنیم / هرجا حرف رهبری را گوش کردیم، در دنیا سربلند بودیم

به گزارش خبرنگار اجتماعی «ایرنا»، محمد مخبر این سخنان را امروز (پنجشنبه) در «جشنواره ملی برکت جهادگران» با حضور گروه‌های جهادی همکار «بنیاد برکت» در نمایشگاه همیشگی این بنیاد بر زبان راند.

«رییس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره)» گفت:
«وضعیت فقر در کشور بسیار نامناسب است به گونه ای که ۱۲ میلیون تن، زیر خط فقر مطلق قرار دارند و ۲۵ تا ۳۰ میلیون تن، زیر خط نسبی فقر بسر می برند.»

محمد مخبر دزفولی، روز پنجشنبه در جشنواره ملی برکت جهادگران که با حضور گروه های جهادی همکار بنیاد برکت در نمایشگاه دائمی این بنیاد برگزار شد، افزود:
«شیب شتابی که فقر و فقرزدایی در کشور گرفته است ، بسیار تند است چرا که ظرف هفت ، هشت سال گذشته این شیب به سرعت پیش رفته است.»

وی گفت:
«در ستاد اجرایی هر طرحی که در این زمینه باشد حمایت می‌شود زیرا در ابتدا مردم را نجات می دهیم تا عزتمند زندگی کنند و در مرحله دوم نیروی انسانی تربیت می شود.»

وی در پی با بیان اینکه «ایران، بورکینافاسو نیست، کشوری است که منابع دارد»، گفت:
«چهارمین ذخائر نفتی دنیا را داریم یعنی ۹.۳ درصد ذخائر نفتی در اختیار ماست؛ در دنیا در قبال استخراج هر بشکه نفت، هشت بشکه نفت معامله می شود؛ اگر ۱۰۰ میلیارد دلار نفت بفروشیم یعنی ۸۰۰ میلیارد دلار می توانیم بازار داشته باشیم؛ اکنون در قبال هر بشکه نفت همان یک بشکه را برداشت می کنیم.»

مخبر یادآورشد:
«نخستین دارنده ذخائر گاز دنیا هستیم به طوری که ۱۸.۲ درصد ذخائر گاز دنیا در اختیار ماست؛ برای همین است که رهبر معظم انقلاب می گویند خام فروشی نکنید؛ خدا می داند چقدر در این بخش می توانیم اشتغال ایجاد کنیم.»

رییس «ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره)» گفت:
«رتبه نخست تولید زعفران، پسته، خاویار، زرشک و انار در دنیا به کشور ما تعلق دارد؛ ارزش بازار زعفران دنیا ۸.۵ میلیارد دلار است؛ آن هم در حالی که ۹۵ درصد زعفران دنیا در ایران تولید می شود؛ با این حال فقط ۴۰۰ میلیون دلار از آن استفاده می کنیم.»

وی افزود:
«مرکز تولید زعفران در خراسان شمالی و جنوبی و تولید پسته در کرمان است؛ اکنون وضعیت اشتغال در این استان‌ها چگونه است؟»

مخبر در پی افزود:
«چهارمین رتبه را در استخراج از معادن داریم؛ درآمد ما از صادرات این بخش ۲۰۰ میلیون دلار است؛ از سوی دیگر می رویم در قائنات خراسان شمالی، کارخانه فولاد راه‌اندازی می کنیم؛ در حالی که قیمت هر لیتر آب برای فولاد در آن منطقه برابر با ارزش سه لیتر بنزین است.»

وی با یادآوری اینکه ۲ هزار و ۷۰۰ کیلومتر به دریای بین المللی دسترسی داریم، گفت:
«هر کشوری که ۲۰۰ کیلومتر مرز دریایی داشته باشد، ۲۰۰ میلیون نفر باید آن را اداره کند؛ در حالی که همه شهرهای آباد دنیا در کنار دریاست؛ اما فقیرترین و بیچاره ترین شهرهای ما در کنار دریا قرار دارند؛ مردم را از کنار دریا بردیم در کویر و به آنها می گوییم، کشاورزی کنید.»

رییس «ستاد اجرایی فرمان حضرت امام» (ره) خاطرنشان ساخت:
«در ایران ۵۰۰ گونه گیاهان دارویی در استان هایی همانند چهارمحال و بختیاری وجود دارد.»

وی، بارندگی گیلان را با کشور هلند سنجید و گفت:
«هرچند کشورمان کم آب است و ما منکر آن نمی شویم، اما استان گیلان دو برابر هلند بارندگی دارد؛ با این حال، درآمد این کشور از صادرات گُل به هفت میلیارد می رسد؛ ما در گیلان چه کرده ایم؟

مخبر افزود:
«در تولیدات صنایع دستی و همچنین تنوع آن رتبه نخست جهان را داریم؛ بازار صنایع دستی دنیا بین ۲۵ تا ۳۰ میلیارد دلار است؛ اما درآمد ما در این بخش به ۵۰۰ میلیون دلار می رسد.»

وی همچنین کشورمان را از نظر میزان آب های سرزمینی جزو ۱۰ کشور نخست دنیا دانست و گفت:
«میزان آب های سطحی خوزستان به اندازه آب های سطحی فرانسه، آلمان و اسپانیاست؛ با این آب ها چه می کنیم؟»

وی به نعمت وجود رهبری در کشور اشاره کرد و افزود:
«هر جا حرف رهبری را گوش داده ایم، در دنیا سربلند بودیم و هر جا گوش نکردیم به مشکل برخورد کردیم؛ رهبری ۱۵ سال را در مورد مسائل اقتصادی نامگذاری کردند؛ اگر به الگوی مصرف و تولید عمل کنیم، امروز شاهد پیشرفت های بیشتری بودیم.»

وی یادآورشد:
«ایشان تئوری اقتصاد مقاومتی را چند سال پیش اعلام کردند؛ اما امروز در آمریکا عملیاتی شده است.»

مخبر به مدیریت جهادی اشاره کرد و گفت:
«مدیریت جهادی غیر از مدیر جهادی است؛ باید روحیه جهادی در گروه حاکم باشد که یکی از شاخص های اصلی آن توکل است.»

رییس «ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره)» گفت:
«اگر فرد روحیه جهادی داشته باشد، سر تا پایش را خلوص می گیرد و دنبال مستضعف و خستگی ناپذیر است.»

مخبر گفت:
«نزد هر مسوولی می‌روی، می گوید امروز از هشت صبح تا ۱۰ شب کار کردم. انسان برای استراحت آفریده نشده است؛ هر کسی در بهترین وضعیت ۵۰ تا ۶۰ ماه رمضان را می تواند پشت سر بگذارد. فرد جهادی استمرار در حرکت دارد، با قدرت پیش می رود و کوتاه نمی آید، امام و رهبری را می بیند.»

وی افزود:
«مواضع رهبری را از ابتدای جمهوری اسلامی مستند کنید؛ یک روال دارد؛ این افرادند که به دلیل تنوع روحی و ضعف نفس، بالا و پایین می کنند. وقتی روحیه جهادی حاکم باشد استمرار حرکت و ثبات قدم ایجاد می شود و تغییر نمی کند.»

مخبر همچنین نبود وحدت در گفتار و عمل دارد را از گرفتاری‌های جدی ما بیان کرد و افزود:
«در حرف و عمل ثابت قدم نیستیم که نتیجه آن بی اعتمادی مردم به ماست زیرا هوشمندترین مردم را داریم. کسانی که روحیه جهادی دارند، باعث می شود انقلابی باشند، تبعیت از رهبری، همه این شاخص های انقلابی بودن را دارد؛ مجموعه این روحیه، مدیریت جهادی است.»

مخبر گفت:
«تا امروز که ۳۸ سال از انقلاب می گذرد اگر سابقه مسوولان را ببینید، خواهید دید که در جنگ و انقلاب تربیت شده‌اند؛ براین اساس امروز باید این روحیه جهادی تقویت شود.»

رییس «ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره)» با تاکید بر بکارگیری مردم در بخش های مختلف اداره کشور گفت:
«در این صورت امنیت و سیاست تضمین می شود؛ هر جا مردم را کنار گذاشته‌ایم، باخته ایم.»

وی افزود:
«شما می توانید مردم را به سیستم مملکت وصل کنید؛ البته با مدیریتی که تابع ولایت باشد؛ از مسوولیت‌های سنگین شما این است که مردم را درگیر اداره کشور کنید و آنان را مشارکت دهید.»

مخبر اضافه کرد:
«اگر در ستاد اجرایی، جریان جهادی را پشتیبانی کنیم در رسیدن به اهداف موفق تر و در اجرای تدابیر رهبری قدم برداشته‌ایم؛ همچنین با یک ریال، پنج ریال کار کرده‌ایم؛ البته هر چه در کشور کار زیربنایی کنیم، خوب و نیاز است؛ اما مشکل اساسی کشور بحث اشتغال است.»

وی گفت:
«جریانات جهادی تاکنون به سمت کارهای زیربنایی حرکت کرده‌اند که البته نیاز است و در این زمینه، تردیدی وجود ندارد.»

«ایرنا» ۱۵ تیر ماه ۱۳۹۶

http://www.irna.ir/fa/News/82588749/ 

این گزارش از سوی اینجانب تا اندازه ای ویرایش و پارسی نویسی شده است. دو سه بند نخست گزارش نیز از تارنگاشتی دیگر برگرفته شده که به همین گزارش اشاره می کند؛ ولی از خودِ «ایرنا» زدوده شده است. ب. الف. بزرگمهر

هیچ نظری موجود نیست:

برداشت و بازنویسی درونمایه ی این تارنگاشت در جاهای دیگر آزاد است. خواهشمندم، خاستگاه را یادآوری نمایید!
از «دزدان ارجمند اندیشه و ادب» نیز خواهشمندم به شاخه گلی بسنده نموده، گل را با گلدان یکجا نربایند!

درج نوشتارهایی از دیگر نویسندگان یا دیگر تارنگاشت ها در این وبلاگ، نشانه ی همداستانی دربست با آنها نیست!