«مردم در روی زمین برای کامیاب شدن یک چیز کم دارند و آن اعتماد به یکدیگر است؛ ولی این دانش برای کسانی که قلبی کوچک و روحی پست دارند و جز قانون سود شخصی هیچ قانونی نمی شناسند، دسترس پذیر نیست.» فارس پورخطاب هراتی

والاترین کاربرد نویسندگی این است که آزمون را به دانایی فرارویاند! ایگناتسیو سیلونه

۱۳۹۵ شهریور ۱۰, چهارشنبه

دو خبر دروغ در رسانه ای مزدور

چگونه تراز آگاهی و دانش و بینش خوانندگان را دستِکم می گیرند!

می دانند کفگیرشان به ته دیگ خورده و دیگر کم تر کسی در جهان به یاوه های گوش پُر کن شان درباره ی خطر بزرگ «جمهوری دمکراتیک خلق کره» که آن را دانسته «کره شمالی» می نامند، گوش می سپارد؛ با این همه، زمینه چینی برای آغاز جنگی که نه تنها آن کشور سرفراز که چین، روسیه و منطقه ی هندوچین را نیز تهدید می کند از هر راهی پی گرفته می شود؛ دروغ بافی درباره ی «دشمن» و کاربرد نیرنگ های فریبکارانه ی رسانه ای به شیوه ی ماکیاولی، یکی از این راه ها برای دستیابی به آن آماج های پلید است.

هر دو گزارش زیر از تارنگاشت مزدور وابسته به «یانکی» ها برگرفته شده که در یکی، دروغ به اندازه ای آشکار است که قلم بمزدان، ناچار به نهادنِ جای پای فرارِ «اگر این خبر حقیقت داشته باشد ...»۱ شده اند. در گزارش دوم به تیرباران یکی از بلندپایگان «جمهوری دمکراتیک خلق کره» به شَوَند «چرت زدن در زمان یکی از سخنرانی‌های رهبر»۲ آن کشور اشاره شده است. همین گزارش، «اعدام» بلندپایه ای دیگر در ماه گذشته را یادآور می شود که شاید به شَوَند سن و سال بالا بگونه ای طبیعی مرده و درست به همین شَوَند، یک ماه زان پس، زمینه برای خبرسازی «اعدام» را درخور یافته اند!
                                                                             
خبرهای هر دو گزارش از زبان فلان یا بهمان «منابع»۳ گوربگور شده و مزدوران رسانه ای رژیم دست نشانده ی «یانکی» ها در بخش چنگ اندازی شده ی سرزمین کره آورده شده که تاکنون بارها و بارها دروغگویی های شان برای مردم جهان روشن شده است. با این همه، نکته ی چشمگیر در هر دو گزارش به زبان پارسی شلخته ی آن رسانه ی مزدور، دستِکم گرفتن تراز آگاهی و دانش و بینش خوانندگان ایرانی و حتا ایرانی تبارانی است که در سامانه ی زمینگیر شده سرمایه داری امپریالیستی هنوز گواریده نشده اند.

از دید من، شَوَند دیگر درج چنین گزارش هایی، افزایش پرخاش های توده های مردم کره در بخش چنگ اندازی شده ی باشورِ (جنوب) آن کشور از آن میان به نشاندن موشک های «تاد» در آن سرزمین است که دانسته و آگاهانه از بازتاب رسانه ای آن از سوی رسانه های همچنان نیرومند امپریالیستی ـ سیهونیستی جلوگیری می شود.     

مرگ بر امپریالیسم و سیاست های جنگجویانه ی آن برای نابودی خلق ها و ملت های جهان!

زنده باد مردم سرفراز و دولت جمهوری دمکراتیک خلق کره!

ب. الف. بزرگمهر     دهم شهریور ماه ۱۳۹۵

پی نوشت:

۱ ـ «معاون وزیر آموزش کره شمالی اعدام شد»، برگرفته از تارنگاشت وابسته به وزارت امور خارجی «یانکی» ها: «رادیو فردا»، دهم شهریور ماه ۱۳۹۵

۲ ـ «دو مقام ارشد کره شمالی تیرباران شده‌اند»، برگرفته از تارنگاشت وابسته به وزارت امور خارجی «یانکی» ها: «رادیو فردا»، دهم شهریور ماه ۱۳۹۵

۳ ـ اگر می پندارید که تنها رژیم دزدان اسلام پیشه ی همچنان فرمانروا بر میهن مان از «جنّ و پری» و «یأجوج و مأجوج» در پیشبرد سیاست های شان سود می برند، سخت در اشتباهید. «منابع» که در کمابیش همه ی گزارش های رسانه ای امپریالیستی ـ سیهونیستی کاربرد دارد نیز گونه ای دیگر از چنین بهره وری را به نمایش می نهد که در آن از «جعفر جنّی» گرفته تا سایر «تخم جنّ» های ناپیدای رسانه ای سود فراوان برده می شود.

***

معاون وزیر آموزش کره شمالی اعدام شد

خبرگزاری رویترز به نقل از منابع کره جنوبی خبر داد که معاون وزیر آموزش کره شمالی اعدام و دو تن از مقام های بلندپایه ی این کشور نیز توبیخ شده اند.

به گزارش خبرگزاری رویترز در روز چهارشنبه، این شخص در یک جلسه با حضور کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی، به او بی احترامی کرده است.

به نوشته ی رویترز، اگر این خبر حقیقت داشته باشد، می تواند نشانگر آغاز دور تازه ای از اقدام های کیم جونگ اون، برای تنبیه دستیاران ارشد خود باشد.

کیم جونگ اون در سال ۲۰۱۱ و به دنبال مرگ پدرش، کیم جونگ ایل به قدرت رسید و پس از آن شماری از مقام های ارشد را اعدام کرد.

تحلیلگران می گویند که این اقدام وی برای تثبیت بیشتر قدرتش است.

برگرفته از تارنگاشت وابسته به وزارت امور خارجی «یانکی» ها: «رادیو فردا»، دهم شهریور ماه ۱۳۹۵

نیازی به ویرایش این گزارش ریشخندآمیز ندیدم. برجسته نمایی های متن از آنِ من است.   ب. الف. بزرگمهر

***

دو مقام ارشد کره شمالی «تیرباران شده‌اند»

مقام‌ها و رسانه‌های کره جنوبی می‌گویند کیم یونگ‌جین، معاون نخست‌وزیر در امور آموزش، ری یونگ‌جین، یک مقام ارشد در وزارت آموزش کره شمالی، و نیز وزیر پیشین کشاورزی تیرباران شده‌اند.

احتمال داده می‌شود که اعدام این مقام‌ها در ادامه پاک‌سازی‌های داخلی حکومت پیونگ‌یانگ صورت گرفته باشد.

خبرگزاری دولتی کره جنوبی، یون‌هاپ، دهم شهریور ماه به نقل از وزارت همبستگی آن کشور، نهاد ناظر بر رابطه با کره شمالی، می‌گوید کیم یونگ‌جین، ۶۳ ساله، ماه گذشته اعدام شده‌است.

روزنامه پرشمارگان جونگ‌آنگ ایلبو، چاپ سئول، نیز یک روز پیش از این نوشته بود ری یونگ‌چون، «به دلیل چرت‌زدن» در زمان یکی از سخنرانی‌های رهبر کره شمالی، دستگیر و پس از بازجویی‌های مختلف، به‌وسیله تیربار ضدهوایی تیرباران شده‌است.

به گزارش این روزنامه، اتهام‌های مطرح‌شده علیه وزیر آموزش و پرورش مواردی مختلف از جمله «فساد» را نیز در بر گرفته‌اند.

این روزنامه می‌گوید حکم اعدام وزیر پیشین کشاوزی نیز صادر و اجرا شده‌است.

مقام‌ دولت سئول در عین حال به خبرگزاری یون‌هاپ گفته است کیم یونگ‌چول، رئیس «اداره جبهه متحد» (نهاد مسئول روابط دو کره) نیز برای «بازپروری» به مناطق روستایی فرستاده شده‌است. هنوز اطلاعات بیشتری در مورد این مقام دولت کره شمالی منتشر نشده‌است.

از زمانی که کیم جونگ‌اون، پنج سال پیش، رهبری کره شمالی را به دست گرفت، در موارد مختلفی خبر اعدام مقام‌های ارشد و حتی اعضای خانواده رهبر جوان آن کشور منتشر شده‌است.

تحلیل‌گران معتقد هستند دلیل عمده این پاکسازی‌ها، رقابت‌های درونی حکومت و تلاش کیم جونگ‌اون برای تحکیم قدرت خویش است.

بسیاری از مقام‌های پاکسازی‌شده از افرادی بوده‌اند که در دوران پدر او به سمت‌های مختلف دولتی گمارده شدند.

برگرفته از تارنگاشت وابسته به وزارت امور خارجی «یانکی» ها: «رادیو فردا»، دهم شهریور ماه ۱۳۹۵

نیازی به ویرایش این گزارش ریشخندآمیز ندیدم. برجسته نمایی های متن از آنِ من است.   ب. الف. بزرگمهر
 

هیچ نظری موجود نیست:

برداشت و بازنویسی درونمایه ی این تارنگاشت در جاهای دیگر آزاد است. خواهشمندم، خاستگاه را یادآوری نمایید!
از «دزدان ارجمند اندیشه و ادب» نیز خواهشمندم به شاخه گلی بسنده نموده، گل را با گلدان یکجا نربایند!

درج نوشتارهایی از دیگر نویسندگان یا دیگر تارنگاشت ها در این وبلاگ، نشانه ی همداستانی دربست با آنها نیست!