«مردم در روی زمین برای کامیاب شدن یک چیز کم دارند و آن اعتماد به یکدیگر است؛ ولی این دانش برای کسانی که قلبی کوچک و روحی پست دارند و جز قانون سود شخصی هیچ قانونی نمی شناسند، دسترس پذیر نیست.» فارس پورخطاب هراتی

والاترین کاربرد نویسندگی این است که آزمون را به دانایی فرارویاند! ایگناتسیو سیلونه

۱۳۹۰ آذر ۲۶, شنبه

هر کی داره کباب، هر کی نداره دود کباب!

خودی ها به یکدیگر: تو راضی، من راضی، گور پدر ناراضی!

مجهزترین آپارتمان مسكونی در تهران، با قیمت متری ١١ میلیون تومان برای فروش عرضه شده است. این آپارتمان كه در محله زعفرانیه ساخته شده، سازنده‌اش آن را «آپارتمان ویلایی» معرفی می‌كند و دارای ٢٠ نوع امكانات ویژه است كه خدماتی فراتر از سكونت را برای ساكنان فراهم می‌كند.

دنیای‌اقتصاد: از جزئیات این آپارتمان ۷٠٠ متری حاكی است: در داخل این آپارتمان یك استخر معلق با قابلیت انتقال به نقاط مختلف آپارتمان و تغییر عمق وجود دارد و سالن پذیرایی آن نیز «بدون ستون» طراحی شده‌است. این آپارتمان در حال حاضر گرانترین واحدمسكونی عرضه شده در شهر تهران و البته در كشور محسوب می‌شود. ویژگی منحصر به فرد دیگری كه این آپارتمان دارد، «كترینگ» آن است.

آپارتمان مذكور در یك مجتمع ٤٠ واحدی قرار دارد كه در آن، یك آشپزخانه صنعتی («كترینگ»)* ساخته شده تا برای ساكنان، انواع غذا طبخ و به آنها عرضه شود.به گزارش «دنیای‌اقتصاد» روز گذشته ١١ میلیون و ۵٠٠ هزار تومان به عنوان قیمت هر متر مربع یک واحد مسکونی در یکی از فرعی‌های محله زعفرانیه اعلام شد. این درحالی است که بازه قیمت متعارف برای هر متر مربع یک واحد مسکونی نوساز در زعفرانیه بین ۵ میلیون و ٤٦٠ هزار تومان تا  ٦میلیون و ٢٠٠ هزار تومان است.

فروشنده ای دو واحد مسکونی با متراژهای ٤۷٠ و ۷٣٠ متر مربع واقع در یک برج در محله زعفرانیه را به بازار فروش عرضه کرده است و قیمت هر متر مربع واحد ٤۷٠ متری را بین ١١ میلیون تا ١١ میلیون و ۵٠٠ هزار تومان و قیمت هر متر مربع واحد ۷٣٠ متری را نیز ١١ میلیون و ۵٠٠ هزار تومان اعلام کرده است، البته وی قیمت هر متر واحد مسکونی در خیابان نیاززاده را ٩ میلیون تومان اعلام و اظهار می‌کند كه دو واحد مذکور به علت اینکه از امکانات و خدمات خاصی برخوردار هستند با نرخ بالاتری نسبت به واحدهای مشابه برای فروش پیشنهاد شده‌اند. مسوول فروش این دو واحد مسکونی، دلیل بالا بودن نرخ پیشنهادی فروش را امکانات تفریحی و رفاهی فراهم شده برای این واحدها و همچنین طراحی داخلی اذعان می‌کند، چراکه تراس‌ها مبله شده با دید چشمگیر است، طراحی سالن‌ها بدون ستون، دارای استخر معلق داخل واحدها، آشپزخانه تمام اتوماتیک با طراحی خاص، شیرآلات کریستال، حسگرهای امنیتی، چوبکاری‌های دست‌ساز ایتالیایی جزئی از امکانات داخلی واحدها است و از سوی دیگر ١۷٠٠ متر لابی با ارتفاع ٨ متر مربع، زمین تنیس، تونل‌های آبی دوار، برکه و آبشار، باغ پرندگان، پارک کودک، روف گاردن، سالن‌های چند منظوره (به منظور برپایی همایش، گردهمایی و جشن‌ها) «کترینگ»، «کارواش» و «روم سرویس» نیز خدماتی است که در اختیار کلیه ساکنان این برج مسکونی ٤٠ واحدی قرار دارد.

«دنیای‌اقتصاد»

* نویسنده، واژه ی از ریشه لاتینی «كترینگ» (در انگلیسی فعل cater به معنای آذوقه و خوارو بار رساندن است) را به پارسی « آشپزخانه صنعتی» برگردانده که نادرست است. این واژه به همان معنایی است که در گزارش شرح آن آمده است: پخت و پز  گونه های گوناگون خوراکی و فراهم آوردن سورِسات (از ریشه ی ترکی) برای ساکنین آنجا.

این گزارش در برخی جاها از سوی اینجانب ویرایش شده است. عنوان و زیرعنوان ها از آنِ من است.       ب. الف. بزرگمهر

هیچ نظری موجود نیست:

برداشت و بازنویسی درونمایه ی این تارنگاشت در جاهای دیگر آزاد است. خواهشمندم، خاستگاه را یادآوری نمایید!
از «دزدان ارجمند اندیشه و ادب» نیز خواهشمندم به شاخه گلی بسنده نموده، گل را با گلدان یکجا نربایند!

درج نوشتارهایی از دیگر نویسندگان یا دیگر تارنگاشت ها در این وبلاگ، نشانه ی همداستانی دربست با آنها نیست!