«مردم در روی زمین برای کامیاب شدن یک چیز کم دارند و آن اعتماد به یکدیگر است؛ ولی این دانش برای کسانی که قلبی کوچک و روحی پست دارند و جز قانون سود شخصی هیچ قانونی نمی شناسند، دسترس پذیر نیست.» فارس پورخطاب هراتی

والاترین کاربرد نویسندگی این است که آزمون را به دانایی فرارویاند! ایگناتسیو سیلونه

۱۳۹۰ آذر ۲۴, پنجشنبه

گُه خوردیم! غلط کردیم! به گور پدرمان هم ...یدیم!

حتا اگر با موشک در ... هم بگذارید، بازهم می گوییم: گُه خوردیم! غلط کردیم! به گور ...

صالحی: به سپر موشکی ناتو در ترکیه حمله نمی کنیم!

به مقامات ایرانی که چنین گفته های غیرمسئولانه و بی معنی را مطرح می کنند هشدار لازم داده شده است / فقط مقام معظم رهبری، رئیس جمهور و وزیر خارجه ایران نظرات رسمی تهران درباره سیاست خارجی را بیان می کنند /یک مقام ارشد نظامی ایران گفته بود: آماده هستیم در صورتی که مورد تهدید قرار بگیریم اول سپرهای موشکی “ناتو در ترکیه” را خواهیم زد و بعد به دنبال اهداف بعدی خواهیم بود.

وزیر خارجه ایران تلاش کرد با رد صریح اظهارات برخی مقامات ایرانی درباره حمله  نظامی به تاسیسات سپر موشکی ناتو در ترکیه ، نارضایتی آنکارا را از این مطالب برطرف کند.
به گزارش عصر ایران، رویترز خبر داد: وزارت خارجه ترکیه با انتشار بیانیه ای در سایت تویتر اعلام کرد احمد داوود اوغلو وزیر خارجه ترکیه با همتای ایرانی اش علی اکبر صالحی تماس تلفنی برقرار کرد تا نارضایتی خود را از تهدیدات اخیر شماری از مقامات ایرانی علیه آنکارا بیان کند.

این مقامات ایرانی تهدید کرده بودند اگر ایران مورد حمله نظامی قرار بگیرد تهران هم تاسیسات سپر موشکی ناتو در ترکیه را مورد هدف حمله نظامی قرار خواهد داد.

وزیر امور خارجه ایران در این مکالمه تلفنی، تهدیدات برخی از مقامات ایرانی علیه ترکیه درباره سپر موشکی ناتو را رد کرد.

در این بیانیه آمده است: صالحی به اوغلو گفت چنین اظهاراتی، تنها بیانگر دیدگاه شخصی است و با دیدگاه دولت ایران، همخوانی ندارد.

خبرگزاری فرانسه هم گزارش داد علی اکبر صالحی به خبرگزاری رسمی ترکیه (آناتولی) گفت: به طور کامل این نظرات را رد می کنیم و به مقامات ایرانی که چنین گفته های غیرمسئولانه و بی معنی را مطرح می کنند هشدار لازم داده شده است.

صالحی افزود: موضع رسمی جمهوری اسلامی ایران درباره ترکیه براساس برادری و دوستی عمیق است. مقام معظم رهبری، رئیس جمهور و وزیر خارجه ایران، تنها افرادی هستند که حق دارند مواضع رسمی ایران را درباره مسائل بین المللی و سیاسی خارجی بیان کنند. هر نظر دیگری، تنها نظر شخصی محض است.

داوود اوغلو هم در واکنش به این مواضع صالحی به خبرنگاری در پارلمان ترکیه گفت: برای این اظهارات (صالحی)، از او تشکر می کنیم. دوستی ترکیه و ایران، قدیمی و ابدی است و هیچ کس نمی تواند بر آن تاثیر بگذارد.

پیش از این یک مقام ارشد نظامی ایران گفته بود: ما آماده هستیم در صورتی که مورد تهدید قرار بگیریم اول سپرهای موشکی “ناتو در ترکیه” را خواهیم زد و بعد به دنبال اهداف بعدی خواهیم بود.

حسن ابراهیمی عضو کمسیون سیاست خارجی و امنیت ملی مجلس شورای اسلامی هم در مصاحبه با روزنامه شرق گفته بود: هدف بودن سپر دفاع موشکی در خاک ترکیه، درصورت اجرایی‌شدن هر نوع تهدیدی علیه جمهوری اسلامی یک واکنش حتمی و طبیعی است و قطعا نیروهای مسلح ما برای این کار و این هدف برنامه‌ها و تاکتیک‌های از پیش تعیین‌شده‌ای دارند.

به نوشته خبرگزاری فرانسه، ترکیه در اوایل دسامبر جاری از اظهارات مقامات ایرانی درباره حمله به سپر موشکی ترکیه اظهار نگرانی کرده بود.

برگرفته از «خبرگزاری هراز»

عنوان و زیرعنوان از اینجانب است.     ب. الف. بزرگمهر

هیچ نظری موجود نیست:

برداشت و بازنویسی درونمایه ی این تارنگاشت در جاهای دیگر آزاد است. خواهشمندم، خاستگاه را یادآوری نمایید!
از «دزدان ارجمند اندیشه و ادب» نیز خواهشمندم به شاخه گلی بسنده نموده، گل را با گلدان یکجا نربایند!

درج نوشتارهایی از دیگر نویسندگان یا دیگر تارنگاشت ها در این وبلاگ، نشانه ی همداستانی دربست با آنها نیست!