«مردم در روی زمین برای کامیاب شدن یک چیز کم دارند و آن اعتماد به یکدیگر است؛ ولی این دانش برای کسانی که قلبی کوچک و روحی پست دارند و جز قانون سود شخصی هیچ قانونی نمی شناسند، دسترس پذیر نیست.» فارس پورخطاب هراتی

والاترین کاربرد نویسندگی این است که آزمون را به دانایی فرارویاند! ایگناتسیو سیلونه

۱۳۹۰ آذر ۱۹, شنبه

دوست مردم ناتو*

هشدار روسیه: ممکن است دوباره جنگ با گرجستان شروع شود.

معاون نخست وزیر گرجستان اعلام کرد:
نام این کشور نخستین بار به عنوان یک کشور متقاضی عضویت در سازمان پیمان اتلانتیک شمالی، ناتو، پذیرفته شده است.

گرجستان که از زمان کودتای سال ٢٠٠٣ فعالانه موضوع عضویت این کشور را در ناتو دنبال می کند، سرانجام در نشست شب گذشته وزیران امور خارجه کشورهای عضو ناتو در بروکسل، رسما در فهرست کشورهای متقاضی عضویت در ناتو قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری ریانووستی، گئورگی بارامیدزه معاون نخست وزیر گرجستان که سمت وزیر امور یکپارچگی در اروپا را نیز بر عهده دارد، اعلام کرد:
نخستین بار، نام گرجستان در کنار کشورهای درخواست کننده ی عضویت ناتو همچون مقدونیه، مونته نگرو و «بوسنی و هرزگووین» قرار گرفت که طرح موسوم به اقدام عضویت را دریافت کرده اند.

وی افزود ناتو از اصلاحات موجود دراین کشورها استقبال کرده و از تداوم آنها حمایت می کند.

سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه که در نشست شورای ناتو و روسیه در بروکسل شرکت داشت، هشدار داده است که در صورت پیوستن رسمی گرجستان به ناتو، ممکن است جنگ سال ٢٠٠٨ روسیه با گرجستان بار دیگر تکرار شود.

برگرفته از:

این گزارش از سوی اینجانب ویرایش شده است. عنوان نوشتار نیز از آنِ من است.    ب. الف. بزرگمهر

* امپراتوری ستمگر رُم باستان، هنگامی که کشورهای دیگر را به زیر مهمیز خود در می آورد ـ و باید یادآور شد که این اشغالگری ها بیش تر با ویرانگری های بسیار و گاه با خاک یکسان نمودن شهرها و همه ی بنیادهای فرهنگی شکست خوردگان همراه بود ـ کسی از خاندان انگل های اجتماعی منطقه را با عنوان «لاسال» (کم و بیش چون استاندار) برای آنجا برمی گزید و کشور شکست خورده را با عنوان «دوست مردم رُم» "سرافراز" می نمود. وضعیت کنونی کشورهایی با حاکمیت های پوشالی چون گرجستان، مقدونیه، مونته نگرو و «بوسنی و هرزگووین» همانندی تاریخی بسیاری با آن دوران دارد. عنوان نوشتار شوخی تلخی نیز دربردارد.

هیچ نظری موجود نیست:

برداشت و بازنویسی درونمایه ی این تارنگاشت در جاهای دیگر آزاد است. خواهشمندم، خاستگاه را یادآوری نمایید!
از «دزدان ارجمند اندیشه و ادب» نیز خواهشمندم به شاخه گلی بسنده نموده، گل را با گلدان یکجا نربایند!

درج نوشتارهایی از دیگر نویسندگان یا دیگر تارنگاشت ها در این وبلاگ، نشانه ی همداستانی دربست با آنها نیست!