«مردم در روی زمین برای کامیاب شدن یک چیز کم دارند و آن اعتماد به یکدیگر است؛ ولی این دانش برای کسانی که قلبی کوچک و روحی پست دارند و جز قانون سود شخصی هیچ قانونی نمی شناسند، دسترس پذیر نیست.» فارس پورخطاب هراتی

والاترین کاربرد نویسندگی این است که آزمون را به دانایی فرارویاند! ایگناتسیو سیلونه

۱۳۹۰ دی ۳, شنبه

پیام تسلیت کمیته مرکزی سازمان فدائیان خلق ایران (اکثریت)

به خلق انقلابی «جمهوری دمکراتیک خلق کره» و نیروهای مقاومت جهان

روز دو شنبه، ٢٨ آذر ماه سال ١٣٩٠، تقریبا همه خبرگزاریهای جهان با استناد به گزارش خبرگزاری رسمی جمهوری دمکراتیک خلق کره خبر دادند، کیم چونگ ایل، رهبر فرزانه کره شمالی و یکی از فرماندهان برجسته جبهه نیروهای مقاومت جهانی علیه ارتجاع امپریالیستی ـ استعماری، روز شنبه ٢٦ آذر ١٣٩٠ در حین سفر به یکی از مراکز صنعتی ـ کشاورزی کشور در سن ٦٩ سالگی زندگی را وداع گفت.

کیم چونگ ایل مثل اغلب رهبران مردمی در حین خدمت و با لباس ساده سربازی وفات یافت و بر خلاف مقامات کشورهای سرمایه داری، حساب بانکی و شرکتهای انحصاری و یا فراملیتی از خود بجای نگذاشت. بزرگترین میراث او کشوری آزاد، مستقل، آباد و روحیه مبارزه و مقاومت است که یقینا جانشینانش راه وی را ادامه خواهند داد.

کمیته مرکزی سازمان فدائیان خلق ایران (اکثریت) این ضایعه بزرگ را به خلق قهرمان هر دو کره و همه نیروهای جبهه مقاومت جهانی تسلیت گفته، برای همرزمانش تحمل و موفقیت آرزو می کند.

یاد و نامش گرامی باد!
٢٨ آذر ١٣٩٠

برگرفته از «کار»، ارگان کمیته مرکزی سازمان فداییان خلق ایران (اکثریت):

۳ نظر:

alisamadpouri گفت...

در سازمان فدائیان خلق ایران اکثریت تا آنجا که من در سایت کار آن لاین و اسناد کنگره های انتشار یافته این سازمان می بینم ما با ارگانی بنام کمیته مرکزی مواجه نیستیم. این ارگان جعلی است و معلوم نیست که توسط چه عناصری تشکیل شده است؟ جالب است که افراد این کمیته مرکزی مخفی هستند و معلوم هم نیست که توسط کی و کجا و در کدام کنگره چنین نامی انتخاب شده است.معمولا افرادی که آگاهانه بدون سهیم کردن اعضای یک سازمان برای انتخاب آنها می آیند و سرخود و بروش استالینی و مشکوک خود را کمیته مرکزی آن سازمان معرفی می کنند، نمی توانند آدم های صادق و سالمی باشند.
البته من اصلاً به نوع تفکر افراد چند نفره کمیته مرکزی جعلی علاقه ای ندارم و داشتن چنین نگرشی به خودشان مربوط است و بقولی با این نوع تفکراتشان خوش باشند اما وقتی می آیند پایه فعالیت خود را از اول بر مبنای دروغ، تزویر و جلع اسم قرار می دهند دیگر حتی به سالم بودن آنها هم نمی شود اعتماد کرد. یکی از مشخصه های اصلی فدائیان سالم و صادق بودنشان با مردم بوده است و این چند نفر متاسفانه با چنین جلعیاتی نمی توانند از اعضای سازمان یا شورای مرکزی فدائیان خلق ایران اکثریت باشند.
فریبرز

ب. الف. بزرگمهر گفت...

آقای علیصمد پوری گرامی!

من کاری به چالش های درون سازمانی فداییان خلق در اینجا ندارم و به آن نمی پردازم. همین اندازه که نوشته اید: «... بروش استالینی و مشکوک» تا اندازه ی بسیاری شیوه ی نگرش شما و اینکه به کدام طیف این سازمان بطور عمده روشنفکری ایران وابسته اید را روشن می کند.

نوشته اید:
«یکی از مشخصه های اصلی فدائیان سالم و صادق بودنشان با مردم بوده است ...» و من بی درنگ به یاد رفقای گرانمایه ای چون حمید اشرف می افتم که از اشتباهات و شیوه نگرش و کارشان با توجه به محدودیت های سیاسی ـ تئوریک آن دوران بگذریم، براستی به چنین صفت هایی آراسته بودند؛ ولی آیا هرکدام از آنها و همه ی آنها رویهمرفته را می توان با «فرخ نگهدار» و کسانی چون وی که درون «نحله» های گوناگون این باشگاه روشنفکری را انباشته و شبانه روز به پرحرفی های بیمایه و بی سرانجام سرگرمند، سنجید و همسنگ دانست؟

اگر با خود صادق هستید، کمی بیندیشید و به خود آیید!

صادقانه بگویم، من این سازمان فداییان خلق ایران (اکثریت) را که بسیاری از همان نشانه های سایر نحله های پرگو را هنوز در خود داشته و هیچ برنامه ی مشخصی برای آنکه دقیقا نشان دهد درباره ی دشواری های جهان و ایران چگونه می اندیشد، بیرون نداده، با همه ی کاستی هایش به آن باشگاه پرگو ترجیح می دهم. بهترین دلیل آن هم موضعگیری درست شان در همین پیام تسلیت شان است که گرچه از اشتباه تهی نیست، به هر رو از دیدگاه دفاع از سوسیالیسم است.

از توجه شما به این پیام و تارنوشتم سپاسگزارم. ب. الف. بزرگمهر

alisamadpouri گفت...

جناب الف بزرگمهر محترم!
سلام و خسته نباشید.
من اصلاً در نوشته ام به چالش های درون سازمان فدائیان خلق ایران اکثریت بویژه با شما نپرداختم. زیرا چنین مسائلی منطقاً در درون سازمان مربوطه حل و فصل خواهد شد و نه در وبلاگ شما! در ضمن گویا شمای محترم متن نوشته مرا خوب نخوانده اید؟ در آن نوشته به چالش های درونی گفته شده از طرف شما توجهی داده نشده است و نمی دانم که چرا شما می خواهید جلع و دروغ یک عده را که اصلاً به سازمان فدائیان خلق ایران اکثریت ربطی ندارند را به چالش های درونی آن وصل کنید؟
روشن است که شما با توجه به علاقمندی تان به هر دلیلی اعلامیه کمیته مرکزی جعلی را در وبلاگ خود انتشار داده اید و خیلی روشن نه تنها از نگرش بلکه از عمل خلاف آنها نیز حمایت کرده اید. در واقع با انجام چنین کاری نشان داده اید که با انجام چنین خلافی موافقت دارید. پس خواهشاً نگوئید که شما کاری به عمل انجام شده ندارید. اتفاقاً خیلی آگاهانه از کار خلاف و جعلی آنها حمایت می کنید.
در باره روش های استالینی و مشکوک کمیته مرکزی جعلی من آگاهانه آن روش را مورد انتفاد قرار دادم. اما برایم جالب است که با آوردن نام استالین، شما سریع به سمتگیری فکری من هم پی بردید. خب عزیز صمیمانه بگویم این که اشکالی ندارد و درود برهوش و ذکاوت شمای محترم! البته اگر سمتگیری فکری مرا روشن می کردید شاید بهتر می توانستیم با هم گفتگو کنیم.
شما از یک طرف می گوئید که نمی خواهید در چالش های درونی سازمان فدائیان خلق ایران اکثریت دخالت کنید اما چند خط پایین تر در نوشته تان این تذکر درست تان را براحتی فراموش می کنید و وارد بحث های مربوط به این سازمان می شوید. خب رفیق محترم بالاخره روشن کنید که ما کدام حرف شما را باید قبول کنیم؟
شما از زنده یاد و رفیق بزرگ فدائیان حمید اشرف صحبت می کنید اما فراموش می کنید که بگوئید حمید اشرف و یا رفقای بعدی هیچکدام به جلع نام دیگر احزاب برای پیش بردن نظرات و تفکرات خود متوسل نشدند!
من متوجه هستم که شما با دمکراسی و پلورالیسم سیاسی و یا کلاً با تنوع در سازمان های سیاسی مخالف هستید و این تفاوت های موجود را اسمش را باشگاه می گذارید و فکر می کنید که همه چپ باید یک شکل و یک رنگ و آن هم مدل چپ شبیه شما باشند و اگر خدایی نکرده یکی پیدایش شود و به مثلاً استالین و یا رهبر کره شمالی معترض شود دیگر وضعیتش برای شما روشن و افشا شده است و سریع او را به فلان طیف روشنفکری ایران که وضعیتش قبلاً پیش دوستانی چون شما تعیین شده است، ربطش می دهید و بدین طریق تکلیفش را معلوم می کنید.
من در نوشته ام اصلاً به شما و نحوه نگرشتان توجهی ندادم. و صمیمانه هم بگویم بدنبالش هم نبودم. اما شما با موضعگیری تان نسبت ها و ادعاهایی را کرده اید که در آن حداقل ترین روش های دمکراتیک برای بحث و گفتگو را رعایت نکرده اید و با مخالفین فکری خود با زبان نادرستی صحبت کرده اید.
اینکه شما از تفکر امثال استالین و رهبر کره شمالی حمایت می کنید و موضع کمیته مرکزی جعلی را به اصطلاح می خواهید تحت دفاع از سوسیالیسم به خورد ما دهید خب برای من قابل فهم است اما نمی توانید فقط با ادعا و دفاع از عمل خلاف کمیته مرکزی جعلی چنین کاری را پیش ببرید. باور کنید این پایه استدلال شما را تضعیف می کند!
شما آقای محترم اشتباه می کنید که می گوئید سازمان فدائیان خلق ایران اکثریت برنامه مشخصی ندارد. اتفاقا اگر به سایت کار آنلاین مراجعه کنید و اسناد کنگره یازده و دوازده سازمان را بخوانید حتما به نادرستی داوری تان پی خواهید برد. البته امکان دارد که شما از مصوبات کنگره اطلاع داشته باشید اما آنها را قبول ندارید. خب عزیز اینکه به ناسزا، تهمت و اطلاعات غلط دادن نیاز ندارد. شما بگوئید که من با برنامه مصوبه کنگره اکثریت مخالف هستم و در واقع منتقعد آن هستید. صمیمانه بگویم که اینجوری حرف شما جدی تر فهمیده می شود! اما وقتی که اطلاعات غلط به خوانندگان تان می دهید سطح نوشته خود را پایین می آورید و چنین کاری شایسته شما نیست.
آقای الف بزگمهر گرامی؛ من منتقعد نظرات استالینی و سوسیالیسم بورکراتیک شماهستم اما قصد تخطئطه شما را ندارم زیرا چنین متد برخوردی را مناسب بحث و گفتگو نمی دانم. نوع نگاه ما به جهان و ایران و حتی سوسیالیسم مدل استالینی می تواند متفاوت باشد و این را هم متذکر شوم که اصلا هم در اینجا بدنبال اقناء کردن شما نیستم. اما وقتی در تبلیغ یک جعل و خلاف بزرگ مشارکت می کنید و بازتاب خبری به آن می دهید اجازه دهید روش شما را نامعقول ببنیم و به آن معترض شوم. اما در حین متفاوت بودن با شما به نحوه نگرشتان به جهان متعرض نیستم زیرا که بر این اعتقادم که به تنوع می بایست به عنوان یک ارزش نگاه کرد و شما هم در جهان رنگارنگ امروزی اینجوری که نوشته اید دنیا را می بینید و این به خودتان ربط دارد.
با احترام
علی صمد پوری

برداشت و بازنویسی درونمایه ی این تارنگاشت در جاهای دیگر آزاد است. خواهشمندم، خاستگاه را یادآوری نمایید!
از «دزدان ارجمند اندیشه و ادب» نیز خواهشمندم به شاخه گلی بسنده نموده، گل را با گلدان یکجا نربایند!

درج نوشتارهایی از دیگر نویسندگان یا دیگر تارنگاشت ها در این وبلاگ، نشانه ی همداستانی دربست با آنها نیست!