«مردم در روی زمین برای کامیاب شدن یک چیز کم دارند و آن اعتماد به یکدیگر است؛ ولی این دانش برای کسانی که قلبی کوچک و روحی پست دارند و جز قانون سود شخصی هیچ قانونی نمی شناسند، دسترس پذیر نیست.» فارس پورخطاب هراتی

والاترین کاربرد نویسندگی این است که آزمون را به دانایی فرارویاند! ایگناتسیو سیلونه

۱۳۹۷ بهمن ۱۳, شنبه

هرچه تیغ های تان را بیش تر تیز کنید، مرگ خود را نزدیک تر نموده اید!

بر بنیاد همه ی قانون های نوشته شده و نشده ی جهانی و منطقه ای و کشوری، شما به هیچ رو از این هوده برخوردار نیستید که درباره ی امور درونی این یا آن کشور، چه لبنان، چه ونزوئلا و چه هر جای دیگری از جهان، دهان باز کنید و یاوه بگویید؛ چه برسد به اینکه به چنگ اندازی دست یازید. تبهکاران تمرگیده در دستگاه های دیوانسالاری امپریالیست های «یانکی» و انگلیسی و فرانسوی و آلمانی! این تیغی دولبه است. فراموش نکنید که نه تنها دیگر چون گذشته های دورتر، همه کاره ی جهان نیستید که زمین نیز آشکارا زیر پای تان می لرزد؛ هیاهوی تان نیز از این واقعیت دردناک سرچشمه می گیرد. هنوز شاید بتوانید، اینجا و آنجا پیروزی های کوچکی بچنگ آورید و همچنان برای ملت های جهان، شاخ و شانه بکشید؛ ولی همانگونه که در بلندای نیرومندی گذرای تان در پی فروپاشی «اتحاد جمهوری های شوروی سوسیالیستی» گواه بودید و از آن هنگام به این سو، باری دیگر در سراشیبی پا نهاده اید، هیچکدام از آن "پیروزی" ها پایدار نبود و در آینده نیز نخواهد بود. یورش های ددمنشانه تان که تاکنون جان میلیون ها آدم و از آن میان زنان و کودکان بیگناه را گرفته، تنها و تنها بر آتش خشم و کین توده های مردم از آن میان، در کشورهای خودتان افزوده و سرانجام، دامن خودتان را نیز خواهد گرفت. همه ی این ها هر روز، بیش از پیش به توده های مردم جهان که سر به چندین میلیارد می زند، نشان می دهد که باید این سامانه ی اهریمنی و تبهکار را بخاک سپرد و جهانی آدموار بر بنیاد دادگری بر پا نمود. درد شما نیز در چنین چشم اندازی است که نه تنها آن را ـ دستِکم بگونه ای مِه آلود ـ می بینید که بوی آن نیز مشام تان را می آزارد و به هیاهو وادارتان می کند. ما همه ی این ها را درمی یابیم و به شما هشدار می دهیم:
هرچه تیغ های تان را بیش تر تیز کنید، مرگ خود را نزدیک تر نموده اید! این، دیالکتیکِ (ماتریالیستی) تاریخ است که چنین پیش بینی می کند ...

ب. الف. بزرگمهر    ۱۳ بهمن ماه ۱۳۹۷

***

ابراز نگرانی آمریکا از حضور حزب‌الله در دولت جدید لبنان

ایالات متحده روز جمعه ضمن استقبال از تشکیل کابینه جدید دولت لبنان، از در اختیار گرفتن سه وزارتخانه از سوی حزب‌الله لبنان ابراز نگرانی کرد.

وزارت خارجه آمریکا نگران است که بودجه در اختیار سه وزارتخانه دولت لبنان که در اختیار حزب‌الله قرار گرفته است، صرف این گروه «شبه نظامی شیعی» شود.

در عین حال ایالات متحده آمریکا اعلام آمادگی کرده است که با دولت جدید سعد حریری، نخست وزیر، همکاری کند و از ابراز تمایل مایک پومپئو وزیر خارجه ایالات متحده برای سفر و دیدار از لبنان خبر داده است.

دولت جدید لبنان روز پنج‌شنبه، ۱۱ بهمن، پس از هشت‌ ماه رایزنی بین گروه‌های سیاسی بر سر تشکیل کابینه جدید تشکیل شد.

سهمیه گروه حزب‌الله در دولت جدید لبنان از دو وزیر شامل وزرای صنایع و ورزش و جوانان در دولت پیشین به سه پست اصلی افزایش یافت و پست وزارت بهداشت را نیز دربرگرفت.

مذاکرات در مورد ترکیب دولت وحدت ملی جدید پس از انتخابات اواسط اردیبهشت آغاز شد که در آن حزب‌الله و متحدان آن به نسبت گذشته رای بیشتری به دست آوردند.

رابرت پالادینو، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، نسبت به در اختیار گذاشته شدن وزارت بهداشت به حزب‌الله لبنان، ابراز نگرانی کرده است.

گروه حزب‌الله لبنان از نظر وزارت خارجه آمریکا گروهی تروریستی به شمار می‌آید و در فهرست گروه‌های تروریستی این وزارتخانه قرار دارد.

پالادینو گفت: «ما از دولت جدید لنبان می خواهیم تا بر منابع و خدمات وزارتخانه‌های در اختیار حزب‌الله نظارت کند تا منابع و بودجه این وزارتخانه‌ها صرف حمایت از حزب‌الله نشود

پیش از این، یک مقام وزارت خزانه‌داری آمریکا نیز نسبت به سوء استفاده حزب‌الله از تصدی بر وزارت بهداشت و صرف بودجه‌ این وزارتخانه در جهت منافعش هشدار داده‌ بود.

در همین زمینه پیش‌بینی می شود، از این پس کار رساندن کمک‌های مالی به وزارت بهداشت لبنان با وجود تحریم‌های آمریکا علیه حزب‌الله لبنان با مشکلاتی همراه شود.

در فروردین‌ماه امسال نشستی در پاریس فرانسه برگزار شد که شرکت‌کنندگانش متعهد شدند تا ۱۱ میلیارد دلار وام کم‌بهره به لبنان اختصاص داده شود تا این کشور بحران‌های سیاس و اقتصادی ناشی از مهاجرت ۱.۵ میلیون پناهجو از کشور همسایه سوریه را مدیریت کند.

به گفته دفتر وزیر خارجه فرانسه، این کمک‌های بین‌المللی قرار بوده است زیربنای اقتصادی لبنان را بازسازی کند و در طول یک دوره زمانی ۱۲ ساله به ۲۳ میلیارد دلار خواهد رسید.

حزب‌الله لبنان متحد بشار اسد، رئیس‌ جمهور سوریه، است و شماری از نیروهای حزب‌الله لبنان در سوریه در جنگ داخلی این کشور حضور دارند.

اسرائیل نیز همواره از حضور نیروهای حزب‌الله که به ایران نزدیکند ابراز نگرانی کرده است و در ماه‌های گذشته بارها به مواضع و پایگاه‌هایی نظامی در سوریه که گفته شده متعلق به حزب‌الله و نیروهای نزدیک به جمهوری اسلامی ایران بود حمله کرده است.

حزب‌الله در عرصه سیاست داخلی لبنان یک حزب بزرگ به شمار می‌رود که سیستم سیاسی پیچیده‌ای دارد و نقش فعالی در فضای سیاست داخلی این کشور بازی‌ می‌کند.

برگرفته از تارنگاشت دروغپردازِ و بی هیچگونه مسوولیتِ اخلاقیِ وابسته به وزارت امور خارجی یانکی ها: «رادیو فردا»  ۱۳ بهمن ماه ۱۳۹۷

بختی برای ویرایش این گزارش نداشتم.   ب. الف. بزرگمهر

هیچ نظری موجود نیست:

برداشت و بازنویسی درونمایه ی این تارنگاشت در جاهای دیگر آزاد است. خواهشمندم، خاستگاه را یادآوری نمایید!
از «دزدان ارجمند اندیشه و ادب» نیز خواهشمندم به شاخه گلی بسنده نموده، گل را با گلدان یکجا نربایند!

درج نوشتارهایی از دیگر نویسندگان یا دیگر تارنگاشت ها در این وبلاگ، نشانه ی همداستانی دربست با آنها نیست!