«مردم در روی زمین برای کامیاب شدن یک چیز کم دارند و آن اعتماد به یکدیگر است؛ ولی این دانش برای کسانی که قلبی کوچک و روحی پست دارند و جز قانون سود شخصی هیچ قانونی نمی شناسند، دسترس پذیر نیست.» فارس پورخطاب هراتی

والاترین کاربرد نویسندگی این است که آزمون را به دانایی فرارویاند! ایگناتسیو سیلونه

۱۳۹۶ بهمن ۱, یکشنبه

می بینی آقا بیشعور، چگونه به «این حرف ها در حد وُسع و توان» پاسخ دادند؟!

فرموده بودی:
«اعتراض ها یا درخواست های مردمی همواره بوده و اکنون نیز هست؛ در همین یکسال اخیر، برخی از مردم در بعضی شهرها یا در مقابل مجلس به دلیل مشکلات صندوق ها یا برخی مؤسسات مالی، اجتماعاتی داشتند که هیچ‌کس هم با آنها معارضه و مخالفتی ندارد و باید این حرف ها گوش داده و رسیدگی شوند و در حد وُسع و توان پاسخ داده شود.»۱

به گزارش زیر از خبرگزاری «خانه ولایت» اندکی باریک شو! در «وزارتخانه نفت» که چون گوشت خامِ خوب آماده و کوبیده شده ای به گربه دزده ای نامدار و زنگوله پا سپرده شده، سرمایه ای بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان ربوده شده و به بیرون از مرزهای کشور بار زده شده است. گربه دزده از این دزدی بزرگ با برنام «تَخَلُّف»۲ یاد نموده که خودِ کارکنان یکی از بخش های آن وزارتخانه آن را بازشناخته و گزارش داده اند و در پی افزوده که به همین شَوَند، «چند نفر از مسوولان را در اکتشاف از پست های شان برکنار کرده ام»۳

ندای نیرومندی قلبی هشدار می دهد که برکنارشدگان، درست همان کارکنانی را دربرمی گیرد که در شناسایی این دزدی بزرگ دست داشته و آن را آشکار نموده اند؛ همان ندا همراه با باریک بینی بیش تر در گفته های یادشده از زبان گربه دزده در گزارش، هشدار می دهد که خود همین بیشرفِ بدپیشینه، بگمان بسیار نیرومند در این دزدی بزرگ دست دارد؛ ولی حتا اگر چنین نیز نباشد، در رژیم هایی که جریان کارها از حساب و کتاب و وارسی رویهمرفته سنجیده ای برخوردار است، نخستین کسی که از کار برکنار شده به بازپرسی کشیده می شود، والارتبه ترین دست اندرکار این یا آن سازمان یا نهادِ پاسخگوست؛ نه برکناری چند کارمند دون پایه یا دستِ بالا، میان رتبه برای بهتر پوشاندن سرِ گنده ی زیر لحاف! ولی آیا از رژیمی سر تا پا دزد۴ می توان چشم چنین واکنشی را داشت؟! بگمانم، پاسخ آن چون روز، روشن باشد.

می بینی آقا بیشعور، چگونه هنوز زمانی کوتاه از سخن سرایی پر آب و تابت نگذشته به «این حرف ها» گوش داده، «در حد وُسع و توان» شان پاسخ دادند؟!

ب. الف. بزرگمهر   یکم بهمن ماه ۱۳۹۶

پی نوشت:

۱ ـ برگرفته از «پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم بصیرت العظما»  ۱۹ دی ماه ۱۳۹۶

۲ و ۳ ـ همانجا

۴ ـ آقا بیشعور! تا آنجا که به یاد می آورم، همین چندی پیش با نیرنگبازی ویژه ی خودت چیزی در این مایه بر زبان کژدم گزیده ات رانده بودی:
مگر می شود این همه مدیران و کارکنان اداری، همگی دزد باشند؟!

نه آقا بیشعور! همه دزد نیستند و نمی توانند هم باشند؛ تو با همه ی خر مرد رندی ات راست می گویی. اگر کسی چو من، هر از گاهی از رژیم یا ولایتی سر تا پا دزد، سخن به میان آورده ام، بیش تر مدیران جان ننه ات: پاکدستِ بلندپایه و کاربدست را نشانه گرفته ام تا دله دزدهایی دون پایه که در هر رژیم دیوانسالاری، نمونه هایی از آن ها را همه جا می توان یافت و در کنار آن ها همواره توده ی انبوه تر از کارمندان و کارکنان و از آن میان؛ مدیرانی براستی پاکدست نیز بوده و هستند که حتا در تنگدستی هیچگاه به چنین نابکاری هایی دست نمی یازند. آیا هیچ در این نکته باریک شده ای که چرا کمابیش همگی کلان دزدان و دله دزدان، اسلام را پیشه می کنند و از آن چون پوششی سود می جویند؟ آیا نیازی هست که بگویم: اندکی هم شده، خِردِ کوچک خود را بکار گیری و درباره ی آن بیندیشی؟! بگمانم نه! زیرا تو خود، همدستِ کلان دزدان و دله دزدان ولایت سگ مذهبت هستی، بیشرف! 

***

اختلاس‌گر میلیاردی اکتشافات وزارت نفت کیست؟ / میزان اختلاس تاکنون حدود ۱۰۰ میلیارد است / برکناری چند مدیر بخش اکتشاف به دلیل قصور

بیژن نامدار زنگنه در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «خانه ملت»، درباره انتشار اخباری درباره ی اختلاس میلیاردی یکی کارکنان «وزارت نفت»، گفت:
«این فرد یکی از کارمندان بخش اکتشاف بوده که تخلف کرده است و خود کارکنان بخش اکتشافات این تخلف را کشف کرده اند.»

وزیر نفت با اشاره به اینکه این فرد به مقام [کدام مقام؟!] معرفی شده، افزود:
«مقامات قضایی با جدیت این موضوع را دنبال می کنند و این فرد در حال حاضر به خارج از کشور فرار کرده و مقامات قضایی از طریق ”اینترپل“ پیگیر هستند که این فرد را به کشور بازگردانند و بررسی کنند که اگر این فرد همدستی دارد با آن برخورد کنند.»

وی با بیان اینکه بنده به دلیل قصور و نه اینکه کسی تقصیر داشته، چند نفر از مسوولان را در اکتشاف از پست های شان برکنار کرده ام، گفت:
«بر این اساس یک نفر را به ”هیأت تخلفات“ معرفی کرده ام و ممکن است چند نفر دیگر را به دلیل قصور و اهمال در انجام وظیفه به ”هیأت تخلفات اداری وزارت نفت“ معرفی کنم و این غیر از اقداماتی است که دستگاه قضاء انجام می دهد.»

وزیر نفت درباره میزان تخلف این فرد، روشن نمود که:
«تا اینجا میزان اختلاس این فرد، حدود ۱۰۰ میلیارد تومان اعلام شده که امیدواریم این رقم زودتر بازگردد.»

خبرگزاری «خانه ولایت»  ۲۹ دی ماه ۱۳۹۶

این گزارش از سوی اینجانب، بویژه در نشانه گذاری ها اندکی ویرایش و نیز پارسی نویسی شده است. برجسته نمایی های متن و افزوده های درون [ ] نیز از آنِ من است.   ب. الف. بزرگمهر


هیچ نظری موجود نیست:

برداشت و بازنویسی درونمایه ی این تارنگاشت در جاهای دیگر آزاد است. خواهشمندم، خاستگاه را یادآوری نمایید!
از «دزدان ارجمند اندیشه و ادب» نیز خواهشمندم به شاخه گلی بسنده نموده، گل را با گلدان یکجا نربایند!

درج نوشتارهایی از دیگر نویسندگان یا دیگر تارنگاشت ها در این وبلاگ، نشانه ی همداستانی دربست با آنها نیست!