«مردم در روی زمین برای کامیاب شدن یک چیز کم دارند و آن اعتماد به یکدیگر است؛ ولی این دانش برای کسانی که قلبی کوچک و روحی پست دارند و جز قانون سود شخصی هیچ قانونی نمی شناسند، دسترس پذیر نیست.» فارس پورخطاب هراتی

والاترین کاربرد نویسندگی این است که آزمون را به دانایی فرارویاند! ایگناتسیو سیلونه

۱۳۹۶ بهمن ۶, جمعه

دست از کار کشیدن ها، خواه ناخواه گسترش بازهم بیشتری یافته، صنایع کلیدی و از آن میان، صنایع نفت را نیز دربرخواهد گرفت

آیا کارفرما از هوده ی بیرون راندن کارگران به این بهانه که دست از کار کشیده اند، برخوردار است؟ بر بنیاد کدام قانون، وی از چنین هوده ای برخوردار شده که گروه بزرگی از کارکنان را تهدید کند؟! آیا چنین رفتار ناروا و فراقانونی، نمودی دیگر از رژیم ایلخانی بی در و پیکر و از هم پاشیده ای نیست که هر کُرّه الاغِ کاربدستی از بالا تا پایین در آن به دلخواه خود می بُرد و می دوزد؟

دست از کار کشیدن و هوده ی (پایمال شده) خویش را خواستار شدن از شناخته شده ترین و بنیادی ترین هوده های طبقه کارگر و زحمتکشان پیرامون آن در همه جای جهان است.

ب. الف. بزرگمهر    ششم بهمن ماه ۱۳۹۶

***

در سومین روز اعتصاب کارگران گروه ملی صنعتی فولاد ایران، آنان رسما تهدید به اخراج شدند

در سومین روز اعتصاب متحدانه کارگران گروه ملی فولاد ایران، مدیر منابع انسانی این مجتمع بزرگ تولیدی، کارگران اعتصابی را تهدید به ثبت غیبت از کار، محروم شدن از کلیه مزایای پرسنلی در روزهای عدم کارکرد و نهایتا اخراج کرد.

بنا بر گزارشهای ارسالی کارگران گروه ملی صنعتی فولاد به اتحادیه آزاد کارگران ایران، این تهدید رسمی در حالی صورت گرفته است که کارفرمای این مجتمع بزرگ فولاد، در نتیجه اعتصاب کارگران، تا دیروز فقط تا آخر آبان ماه حقوق های معوقه آنان را پرداخت کرده و از پرداخت مابقی مطالبات ۳۵۰۰ کارگر به بهانه های واهی خودداری می کند.

بنا بر اظهار کارگران گروه ملی صنعتی فولاد ایران، کارفرما تاکنون علیرغم تهدیدات شفاهی کارگران اقدام به تهدید رسمی مکتوب نکرده بود، اما در دور اعتصاب جدید این کارگران که از سه روز پیش شروع شده است، طی نامه ای مکتوب آنان را تهدید به اخراج کرد.

کارگران گروه ملی صنعتی فولاد ایران، علاوه بر خواست حقوقهای معوقه خود، تعهد کارفرما برای پرداخت بموقع دستمزدها، پرداخت حق بیمه تامین اجتماعی و برقراری بیمه تکمیلی و برکناری مدیرانی هستند که آنان را مسبب شرایط کنونی شرکت می دانند.

اتحادیه آزاد کارگران ایران ـ ۵ بهمن ماه ۱۳۹۶

***

دومین روز اعتصاب متحدانه ۳۵۰۰ کارگر گروه ملی فولاد اهواز

اتحادیه آزاد کارگران ایران: امروز چهارشنبه ۴ بهمن ۳۵۰۰ کارگر گروه ملی فولاد اهواز دومین روز اعتصاب متحدانه خود را پشت سرگذاشتند.

مدیریت شرکت در روز قبل با واریز بخشی از حقوق آبان ماه کارگران، سعی کردند آنان را ترغیب به پایان اعتصاب کنند؛ اما کارگران نه اینکه اعتصاب خود را پایان ندادند که امروز در دومین روزآن، متحدانه تر از پیش به اعتراض خود ادامه دادند.

طبق خبرهای رسیده به اتحادیه آزاد کارگران ایران، مدیریت شرکت امروز نیز باقی مانده ی حقوق آبان ماه را به حساب کارگران واریز کرد؛ اما کارگران اعلام کردند باید حداقل یک حقوق دیگر از مطالبات معوقه ی آنان واریز شود تا تصمیم بگیرند که به اعتصاب ادامه دهند یا نه.

طبق گزارشات ارسال شده در شیفت عصر، حراست و مدیران تولید تلاش کردند با تهدید، کارگران را وادار به شکستن اعتصاب کنند؛ اما قادر به این کار نشدند. لازم به ذکر است تمام ۴ شیفت موجود در این شرکت با هم متحدانه در اعتصاب به سر می برند.

گروه ملی فولاد اهواز در کل از ۵ کارخانه به نام های تولید شمش فولاد، لوله سازی، کوثر با تولید میلگرد،بخش یک با۲ خط تولید میلگرد، بخش دو با ۲خط تولید تیرآهن تشکیل شده است که در ۴ شیفت با ۳۵۰۰ کارگر به تولید مشغول است.

اهم مطالبات کارگران :
۱ ـ پرداخت باقی حقوق های معوقه
۲ ـ تعیین زمان دقیق و ثابت برای پرداخت بموقع دستمزدها
۳ ـ پرداخت حق بیمه تامین اجتماعی و برقراری بیمه تکمیلی
۴ ـ تسریع در راه اندازی کارخانجات تولیدی
۵ ـ برکناری مدیران ناکارآمد سابق

کارگران تاکید کردند تا احقاق خواسته های شان به اعتصاب خود ادامه خواهند داد.

اتحادیه آزاد کارگران ایران   ۴ بهمن ماه ۱۳۹۶


http://ettehad-e.com/

هیچ نظری موجود نیست:

برداشت و بازنویسی درونمایه ی این تارنگاشت در جاهای دیگر آزاد است. خواهشمندم، خاستگاه را یادآوری نمایید!
از «دزدان ارجمند اندیشه و ادب» نیز خواهشمندم به شاخه گلی بسنده نموده، گل را با گلدان یکجا نربایند!

درج نوشتارهایی از دیگر نویسندگان یا دیگر تارنگاشت ها در این وبلاگ، نشانه ی همداستانی دربست با آنها نیست!