«مردم در روی زمین برای کامیاب شدن یک چیز کم دارند و آن اعتماد به یکدیگر است؛ ولی این دانش برای کسانی که قلبی کوچک و روحی پست دارند و جز قانون سود شخصی هیچ قانونی نمی شناسند، دسترس پذیر نیست.» فارس پورخطاب هراتی

والاترین کاربرد نویسندگی این است که آزمون را به دانایی فرارویاند! ایگناتسیو سیلونه

۱۳۹۴ تیر ۱, دوشنبه

آن ها همچنان ایستاده اند ...


گزارش خبرنگار «پیام سندیکا» از بست نشینی کارگران «کارخانه فارسیت دورود»

امروز ۹۴/۰۳/۳۰ پنج روز است که ۱۶۵ کارگر کارخانه فارسیت دورود در تهران و در برابر وزارت کار بست نشسته اند و شب ها برای خواب به بهشت زهرا می روند. این کارگران که پیشینه ی کاری از ۱۴ تا ۲۰ سال دارند، در پلاکاردی که به نرده های وزارت کار نصب کرده اند، چنین نوشته اند:
«ما کارگران فارسیت دورود لرستان با سوابق ۱۴ تا ۲۰ سال به علت سوء مدیریت، پس از گذشت ۴ سال همچنان در بلاتکلیفی بسر می بریم. ما همچنان ایستاده ایم.»

در ساعت ۶ سه نماینده کارگران که به درون [ساختمان وزارت] رفته بودند از سوی مامورین انتظامی به بیرون رانده شدند که با پرخاش کارگران [دوباره] به درون وزارتخانه برده شدند. نماینده ی این کارگران: احمد فولادوند در انتظار یکی از مسوولین وزارت کار همچنان در حیاط وزارتخانه سرگردان بود. با اینکه این کارگران ۵ روز است در تهران به دنبال پاسخی از مسوولین هستند، نماینده شهرشان به نام عباس قادررحمت به دیدارشان نرفته است.

کارگران می گویند تا شنیدن یک پاسخ درخور، در تهران خواهند ماند. آنچه که در این میان به چشم می خورد، کمک اهالی محل و آوردن نان و میوه و آب برای این کارگران است. ما از همه شهروندان تهرانی می خواهیم که به این هم میهنان دردمند کمک کنند تا بتوانند پس از دریافت پاسخی سزاوار شهرمان را ترک کنند.

«روابط عمومی سندیکای کارگران فلزکارمکانیک» ۳۰ خرداد ماه ۱۳۹۴  

http://felezkar.com/1394/03/31/1172/#more-1172 

این گزارش از سوی اینجانب، ویرایش و پارسی نویسی شده است؛ افزوده های درون [ ] از آنِ من است و برنام را نیز از متن گزارش برگزیده ام.   ب. الف. بزرگمهر


هیچ نظری موجود نیست:

برداشت و بازنویسی درونمایه ی این تارنگاشت در جاهای دیگر آزاد است. خواهشمندم، خاستگاه را یادآوری نمایید!
از «دزدان ارجمند اندیشه و ادب» نیز خواهشمندم به شاخه گلی بسنده نموده، گل را با گلدان یکجا نربایند!

درج نوشتارهایی از دیگر نویسندگان یا دیگر تارنگاشت ها در این وبلاگ، نشانه ی همداستانی دربست با آنها نیست!